Dålig magnetlucka

Skjøldur

Trådstartare
Finns det någon slags magnetlucka med extra kraftiga magneter någonstans?

För ett tag sedan köpte jag en kattlucka på Granngården pga en grannes katt har tillhört husets förra innevånare. Den där katten, Tonna, vill helst ha både sitt nuvande hem + det här. Min förra kisse, Såfin, försvarade reviret så då vågade hon sig inte in. Men min nya är en rätt mjälkig gullemiss som bara tittar på Tonna då hon kommer och tycks tänka att -här finns mat i överflöd så bara kom du :( schhh grrr säger jag surt och då sticker hon men kommer igen, och som sagt, Vessla säger ingenting alls! Först stoppade luckan Tonna från att komma på besök, men hon har kommit på att tar man bara i ordentligt och stångar med full kraft på rätt punkt så ger den med sig! Jag ska försöka ta med den till Granngården och klaga, men inte idag. Antagligen är det försent att lämna igen den. Hinner inte dit förrän efter nyttår.
 
Sv: Dålig magnetlucka

Det är alltså en sån där som bara ska öppna sig om katten har en grej på halsbandet och inte annars? Isf måste den ju kunna reklameras.
 
Sv: Dålig magnetlucka

Jag har hört flera som har problem med objudna besökare. Magnetlåset orkar helt enkelt inte stå emot en stångande katt.

Jag funderar på att införskaffa den här;

http://www.zooplus.se/shop/katt/kattnat_kattluckor/kattluckor_dorrar/kattluckor_for_microchip/331454#more

"Som extra skydd för inkräktare har luckan ett yttre dubbellåssystem som aktiveras automatiskt när ett främmande djur upptäcks. På så sätt kan andra djur, som t.ex. tvättbjörnar, inte öppna luckan utåt."
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi måste på nåt sätt stoppa grannens katt från att komma in i vårt hus. Hon smiter in hela tiden och gömmer sig så vi inte hittar henne...
Svar
9
· Visningar
1 099
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp