Dålig makro på S3 IS?

E

EnUddaTyp

..eller är det bara jag som är dålig fotograf?
Jag fick en Canon Powershot S3 IS i julas och den är jättebra på alla vis utom att det verkar som att det är något fel på makrofunktionen.. Den lägger fokuset på bakgrunden istället. Eller rättare sagt, först ställer den in fokuset bra, men när jag sedan håller in slutarknappen blir motivet suddigt. Är det helt enkelt så att den inte klarar av att ta foton på för nära avstånd, är det någon inställning som är fel eller har det blivit något fel på kameran? :crazy: Jag vet inte om det här är ett fel som har kommit till på senare tid eftersom att jag inte har för mig att jag tog några riktigt nära närbilder när jag först hade kameran och tog jag det så kommer jag inte ihåg det som sagt.
Jag blir rätt frusterad på det här eftersom att jag tycker att det är kul att fota närbilder.
Jag vet att det är svårt att ge råd när jag förklarar lite luddigt och så och inte går in på detaljer, men jag är ganska mycket nybörjare på fotografering :D Men om någon har en idé om vad som kan vara fel så vore det jättebra.
Ge gärna så enkla svar som möjligt eftersom att jag, som sagt, är nybörjare.
 
Sv: Dålig makro på S3 IS?

Jag har en sån kamera och jag tror du gör helt fel, för jag får bra bilder i närbild.. Är de inte en knappt under, en blomma? tryck på den. Om du har på C ( ratten som du väljer Auto, poträtt osv) Där kan du hålla in "blomman" som gör att du kan fota på riktigt nära håll.
 
Sv: Dålig makro på S3 IS?

Men åh, det är bara jag som tydligen inte har orkat läsa igenom instruktionerna ordentligt :o Jag har hela tiden vetat var makroknappen ligger men haft kameran i autoläge. Hej, jag är smart och verkligen skitbra på kameror. Not :D
Tack så mycket för det svaret, nu blir det skitbra bilder :bow:
 
Sv: Dålig makro på S3 IS?

Jag läser oftast inte heller igenom, leker mig fram för de mesta, är de nått jag undrar som jag inte få kläm på då läser jag :p
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet verkligen inte hur jag ska bemöta min pappa längre. Han är ständigt sur, bitter och tycker extremt synd om sig själv. För ett...
2
Svar
23
· Visningar
8 010
Senast: Lipperta
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 658
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
44 646
Senast: Efwa
·
S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus...
2
Svar
29
· Visningar
4 783
Senast: Mitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp