Dålig syn

R

Rex

Om man misstänker att ens häst ser dåligt vem pratar man med då?Kollar vanliga veteräner sånt eller någon speciell?
Rex
 
tja det lättaste är ju att fråga hästen. det har den garanterat koll på! ;) ta kontakt med en djurtolk!
 
Veterinär! Ta kontakt med närmsta djursjukhus/klinik och hör om de har någon veterinär med specialintresse för ögonsjukdomar.

Alldeles oavsett vad jag personligen anser om hästpratare så tror jag inte att hästen själv kan ge dig svar på vilket specifikt problem den har med synen (om den nu har det, alltså) eller för den delen vilka åtgärder som bör sättas in.
 
Förstår vad du menar. Men så länge man (som Rex gör) undrar om den har fått sämre syn eller inte så är det garanterat hästen själv som vet bäst! Sedan har de oerhört mycket mer koll på saker och ting än vad man tror.. ;)
 
Tack för svaren kommer nog att kolla med veterinär då jag har funderat på att ta föl på henne och vill då veta om hon ser dåligt(som jag misstänker) och om det i så fall är ärftligt för då blir det ingen fölis
Rex
 

Liknande trådar

Hästvård Jag var och hälsade på i ett stall som verkade vara jättetrevligt. Så stod jag och stallägaren och pratade vid en hylla med kraftfoder...
Svar
15
· Visningar
1 463
Kropp & Själ Nu kommer mörkret och jag tycker det är jättejobbigt. Eller mörkerkörning klarar jag, men när det samtidigt regnar och man ska försöka...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: MissFideli
·
Foder & Strö min häst behöver mer fibrer, men jag vet ibte vad jag ska köpa för foder. sen har ja dålig koll på hur man ser hur mkt fibrer ett foder...
Svar
5
· Visningar
643
Senast: Tossa90
·
Mat Hur är det nu med den. Är en osthyvel en fördel eller kladdar det bara för mycket för att man ska ha nytta av den? Jag vet att makens...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp