Dålig tajming

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår kväll fick jag tandvärk. :wtf: Det var inte helt lätt att sova med värken och vid 3 vaknade jag och fick gå upp för att ta ett par värktabletter. Sedan kunde jag sova.

Jag ringde min tandläkare, men dessvärre är hans mottagning vattenskadad och han kunde inte ta emot någon på en månad. Så jag letade upp en random tandläkare via Google och åkte dit.

Jag gillar verkligen min ordinarie tandläkare och tanken på att gå till någon annan gjorde mig nervös. Och tyvärr så var den här nya inte alls lika bra. Visst, det var inga större fel egentligen men han var inte en så lugn och trygg klippa som min ordinarie tandis. Jag vill verkligen inte byta ut min ordinarie tandläkare. Nu talade jag om för honom i morse att jag ska flytta så vi skulle nog inte ses mer, men vad tusan, jag får väl planera mina tandläkarbesök så jag kan gå hos honom när jag är här.

Den här andra tandläkaren tog inte mindre än 5 bilder, för jag var lite osäker på var värken satt. Det visade sig att visdomstanden som jag har kvar på vänster sida blivit inflammerad. Skit också :crazy:.

Det innebär att tanden måste ut och det blir förmodligen inte det lättaste. Fan, och julhelgen står för dörren. Och vanliga tandläkaren har en vattenskada på mottagningen så att han inte kan ta emot mig. Och jag som är rädd för tandläkaringrepp, framförallt av okända. Och så har jag ont och vet inte hur jag ska göra, mer än att ringa och rådfråga min ordinarie tandis i morgon om vad jag kan göra. Usch, vad jobbigt.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Usch, måste skriva av mig någonstans så det får bli här där ingen förhoppningsvis skäller ut mig. Jag har haft problem med en...
Svar
12
· Visningar
1 628
Senast: enough
·
Kropp & Själ Hur kommer man över den? Å hur ska jag förmå mig att ringa dom? Har sen några dagar haft värk i munnen och har själv lyckats lokalisera...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 630
Senast: MM
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tycker lite synd om mig själv faktiskt. Jag har haft tandvärk i en vecka nu :(. Jag har behandlat inflammationen med att rengöra...
Svar
0
· Visningar
316
Senast: Magiana
·
Kropp & Själ Som ung vuxen gick jag aldrig till tandläkaren, men så småningom började jag gå hos en tandläkare som var bra. Enligt honom själv var...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 781
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp