Dåliga filmer och serier vi sett

Rosett

Trådstartare
Det finns ju trådar där man kan tipsa om filmer och serier, jag tycker det behövs en för dåliga sådana också. Självklart är smaken olika men kan väl vara kul att se vad andra tycker är dåligt. :p

Ska fundera lite, minns inte de dåliga så här på rak arm.
 
GoT
Wikings
Breaking Bad
Harry Potter
Sagan om ringen
Allt med zombis och varulvar.
 
Jag gillade GoT skarpt fram till den sista säsongen som föll mer pladask.

Däremot - med risk för att gå emot Den Svenska Folksjälen - så tycker jag verkligen inte om Sällskapsresan-filmerna. Den första är möjligen acceptabel, men inte mer. Och de andra står jag bara inte ut med, den där Snow roller t ex med helt omotiverade sekvenser av fånig musik medan fåniga skidåkare kommer farande nerför en backe? Gång på gång?!? Usch. Jag blir provocerad bara av att tänka på det.

Det blir inte bättre av att alla filmerna måste tvångsvisas på tv VARJE julhelg. Lasse Åberg verkar förvisso som en snäll människa och ”alla” andra verkar ju tycka att filmerna är roliga. Men jag fattar verkligen inte grejen.
 
Jag kan inte komma på någon sådär direkt, jag tror att jag slutar titta och glömmer dem rätt fort. :D Om någon nämner en titel kan jag få en "Men den var ju så dååålig"-känsla, men såhär på rak arm kan jag typ inte komma på någonting utöver The Hobbit-filmerna och det var mest för att jag var irriterad på att de hittade på så mycket trams.
 
Jag kan inte komma på någon sådär direkt, jag tror att jag slutar titta och glömmer dem rätt fort. :D Om någon nämner en titel kan jag få en "Men den var ju så dååålig"-känsla, men såhär på rak arm kan jag typ inte komma på någonting utöver The Hobbit-filmerna och det var mest för att jag var irriterad på att de hittade på så mycket trams.
Tycker som du.

I tider där det är ansinnigt lätt och gratis att klicka bort sånt man inte gillar så är den minnesbanken ganska liten, och den är heller inte ens nödvändig. Det är skillnad mot förr när en betalade en dyr biobiljett och satt i en bbiosalong och plågade sig igenom något man hade trott som skulle vara bra men som inte var det. Idag slösar jag inte min tid på sånt jag tycker är störigt dåligt. Jag kan se klart en film jag kanske inte tycker är skitbra, men jag lägger den nog inte på minnet ens.

Jag ogillat alla de där sagan om ringen, hobbit och vad de nu heter. Det finns en uppsjö av svenska filmer jag tycker är bedrövligt dåliga, jag lägger inte ens titlarna på minnet. Men ja, det finns mycket dåligt därute.
 
Tycker som du.

I tider där det är ansinnigt lätt och gratis att klicka bort sånt man inte gillar så är den minnesbanken ganska liten, och den är heller inte ens nödvändig. Det är skillnad mot förr när en betalade en dyr biobiljett och satt i en bbiosalong och plågade sig igenom något man hade trott som skulle vara bra men som inte var det. Idag slösar jag inte min tid på sånt jag tycker är störigt dåligt. Jag kan se klart en film jag kanske inte tycker är skitbra, men jag lägger den nog inte på minnet ens.

Jag ogillat alla de där sagan om ringen, hobbit och vad de nu heter. Det finns en uppsjö av svenska filmer jag tycker är bedrövligt dåliga, jag lägger inte ens titlarna på minnet. Men ja, det finns mycket dåligt därute.

jag absolut avgudar ju LOTR (Sagan om Ringen.) :D men i sak håller jag helt med dig!
 
Jag gillade GoT skarpt fram till den sista säsongen som föll mer pladask.

Däremot - med risk för att gå emot Den Svenska Folksjälen - så tycker jag verkligen inte om Sällskapsresan-filmerna. Den första är möjligen acceptabel, men inte mer. Och de andra står jag bara inte ut med, den där Snow roller t ex med helt omotiverade sekvenser av fånig musik medan fåniga skidåkare kommer farande nerför en backe? Gång på gång?!? Usch. Jag blir provocerad bara av att tänka på det.

Det blir inte bättre av att alla filmerna måste tvångsvisas på tv VARJE julhelg. Lasse Åberg verkar förvisso som en snäll människa och ”alla” andra verkar ju tycka att filmerna är roliga. Men jag fattar verkligen inte grejen.
Klarar inte heller av Sällskapsresan-filmerna!

Annars finns det väl massor som inte faller mig i smaken men mycket trycker man ju bara bort/lägger inte på minnet helt enkelt. Seinfeld kommer jag på, på rak arm som många verkar gilla. Tycker det är urdåligt!
 
Det finns en film som knäcker det mesta i att vara så kass att det blir komiskt. Med en score på 2,1 på IMDb kommer The waking eller Keeper of souls som den även kallas. Värd att se bara för att få en ny uppfattning om vad dålig film innebär.
 
Det finns en film som knäcker det mesta i att vara så kass att det blir komiskt. Med en score på 2,1 på IMDb kommer The waking eller Keeper of souls som den även kallas. Värd att se bara för att få en ny uppfattning om vad dålig film innebär.

Fast om den är så dålig att den är bral/kul är den ju inte dålig. Då finns det fortfarande underhållningsvärde. :) Sådana filmer har en egen kategori!
 
Fast om den är så dålig att den är bral/kul är den ju inte dålig. Då finns det fortfarande underhållningsvärde. :) Sådana filmer har en egen kategori!

Det är faktiskt sant. Såg till att föräldrar och syskon med respektive såg filmen bara för att ha sett den, så den har ju någon form av dragningskraft :p
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Såg en film på bio i England för rätt många år sen, Creep. Den är nog det sämsta jag någonsin sett.

Konstig typ (misslyckat experiment blev monster??) i tunnelbanan i London jagar någon/några som råkat bli innestängda i tunnelbanan (som stängs på natten). Som jag minns så var huvudkaraktären en tjej som tog oss tillbaka minst 60 år i tiden till en kvinnoroll där kvinnan trots chanser och vapen släpper vapnet, skriker och springer därifrån medan the Creep dödar mannen som försökte rädda dem. Den var inte ens så dålig att den var underhållande. Bara fullständigt usel!
 
Handmaids tale och fifty shades... fastnade inte alls hos mig... men som de flesta andra här lägger jag inte de riktigt dåliga filmerna på minnet. Jag ser heller inte så mycket filmer och serier ... men jag vet att på ett av mina första biobesök såg jag gilbert grape för vi älskade johnny depp. Apdålig film.
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 315
Senast: MiaMia
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 056
Senast: Karro-Lina
·
Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
481
Senast: startpompe
·
Kultur Jag är mitt inne i den värsta perioden på året för mig. Allt är grått, trist, kallt och deppigt. Det hela kulminerar runt 10 december...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 553
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Den första tråden
  • Kaoset del 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp