Dåliga filmer och serier vi sett

Den senaste Robin Hood-filmen. När den äntligen var slut tittade vi på varandra och fattade inte varför vi ens såg klart den. Usel, verkligen!
 
Jag minns inte vad serien heter men den sämsta serien jag sett var någon historisk serie från Netflix som vi tvingades att se på i skolan. Den handlade om hur folk blev dödade och hängda efter varandra och det rann mängder av blod. Jag förstår inte hur läraren kunde visa den då vi inte ens uppfyllde åldersgränsen och att se på hur människor slaktas på löpande band är inte direkt trevligt.
Den var inte om förintelsen, det var något annat.
 
Jag minns inte vad serien heter men den sämsta serien jag sett var någon historisk serie från Netflix som vi tvingades att se på i skolan. Den handlade om hur folk blev dödade och hängda efter varandra och det rann mängder av blod. Jag förstår inte hur läraren kunde visa den då vi inte ens uppfyllde åldersgränsen och att se på hur människor slaktas på löpande band är inte direkt trevligt.
Den var inte om förintelsen, det var något annat.
The act of killing? Den är vansinnigt stark, andra världskrigets fasor bleknar i jämförelse. Historia som ignoreras av nutiden då nazism framställs som det otäckaste som existerat vilket är helt fel. Men det kanske inte var den?
 
Outlander. Jag vill verkligen gilla den, men det går inte. Och då är det ändå den typen av serie som jag i vanliga fall älskar.

Kanske borde jag ge den ett tredje försök

Kanske inte

Samma här . Gillar fantasy.
Men efter 3-4 avsnitt saknar jag spänning och tempot känns långsamt. Handlingen känns bara ointressant. Men kanske gör ett nytt försök senare.
 
En klassiker som är totalt usel är ju Tre solar, som med stora delar av svenska skådespelarrollen i rollistan ändå lyckas vara så otroligt pinsamt dålig!
 
Lägger sällan sånt som är sådär och dåligt på minnet, men något jag lagt på minnet som jag tycker är en riktigt dålig film är ”kan du vissla Johanna” och den envisas de med att visa varje jul! Annat som jag tyckte var dåligt var twilight. Gick på bio för den första, var dålig, försökte se den andra hemma, men jag somnade varje gång. Försökte säkert 5-6 gånger tills jag gav upp. Försökte inte ens på de sista.
 
The act of killing? Den är vansinnigt stark, andra världskrigets fasor bleknar i jämförelse. Historia som ignoreras av nutiden då nazism framställs som det otäckaste som existerat vilket är helt fel. Men det kanske inte var den?
Den har jag inte sett, jag skulle känna igen namnet om någon nämnde det så det var inte den. Den utspelades typ kring år 0 om jag inte minns fel. Det var 13 års gräns på serien och vi var 11-12 år. Minns att en kille drömde mardrömmar i en vecka varje gång han sett blod och vi såg ett avsnitt varje fredag morgon typ 6 veckor i rad. Tyckte så synd om honom :(
 
Swampshark. Tyvärr den enda skräckfilm som får visas på fritidsgården jag jobbat på då censuren måste missat den. Och sen har vi SPARTACUS. VILKEN SKIT. Det knullas och slåss med ungefär 3 minuters intervaller. Och det finns måååånga säsonger. Som jag tvingas genomlida på mitt nya jobb.
 
Såg senaste Hellboy filmen och Tja. 2 värdelösa kvällar då vi alla somnade ifrån den. Var ett hytter att hålla sig vaken.
 
Lägger sällan sånt som är sådär och dåligt på minnet, men något jag lagt på minnet som jag tycker är en riktigt dålig film är ”kan du vissla Johanna” och den envisas de med att visa varje jul! Annat som jag tyckte var dåligt var twilight. Gick på bio för den första, var dålig, försökte se den andra hemma, men jag somnade varje gång. Försökte säkert 5-6 gånger tills jag gav upp. Försökte inte ens på de sista.

Lyssnade på bokserien sen uppskattade jag filmerna. Orkade inte heller se filmen först. Som att se färg torka :rofl:
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 326
Senast: MiaMia
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 071
Senast: Karro-Lina
·
Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
482
Senast: startpompe
·
Kultur Jag är mitt inne i den värsta perioden på året för mig. Allt är grått, trist, kallt och deppigt. Det hela kulminerar runt 10 december...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 568
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9
  • Bukekullar 23/24

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp