Dåliga filmer och serier vi sett

Riverdale är ju en galet dålig serie. Huvudpersonen är helt omöjlig att relatera till, han gör korkade beslut heeela tiden. Och när man tror att han inte kan bli dummare...
Sedan kommer säsong tre, och allting FLIPPAR. Serien tycks göra en helvändning i genre och är inte längre bara tonårsdrama, utan övernaturligt tonårsdrama.
0/10, would not recommend.

Ändå har du sett tre säsonger? :D
 
Det finns en film som knäcker det mesta i att vara så kass att det blir komiskt. Med en score på 2,1 på IMDb kommer The waking eller Keeper of souls som den även kallas. Värd att se bara för att få en ny uppfattning om vad dålig film innebär.

Samma med ”mästerverket” Titanic 2. Yes, du läste rätt. Regissören och producenten spelar för övrigt huvudrollen, och det är så kasst att det blir roligt. Cgi-effekterna är så amatörmässiga och ingenting hänger ihop. Skådisarna är askassa och vid ett tillfälle lägger någon ett kreditkort på ett sår för att stoppa blödningen. Måste ses!
 
Samma med ”mästerverket” Titanic 2. Yes, du läste rätt. Regissören och producenten spelar för övrigt huvudrollen, och det är så kasst att det blir roligt. Cgi-effekterna är så amatörmässiga och ingenting hänger ihop. Skådisarna är askassa och vid ett tillfälle lägger någon ett kreditkort på ett sår för att stoppa blödningen. Måste ses!
Det låter ju helt hysterisk, visste inte ens att det fanns en Titanic 2!
 
Aquaman, tror jag att den hette. På Netflix.
Jag är rätt tålig men jag stod bara ut tio minuter eller så.
 
Samma med ”mästerverket” Titanic 2. Yes, du läste rätt. Regissören och producenten spelar för övrigt huvudrollen, och det är så kasst att det blir roligt. Cgi-effekterna är så amatörmässiga och ingenting hänger ihop. Skådisarna är askassa och vid ett tillfälle lägger någon ett kreditkort på ett sår för att stoppa blödningen. Måste ses!

Haha, jamen, har man ett problem så kan man alltid kasta pengar på det för att få det att försvinna ;)

I filmen jag skrev om kommer ett gäng hillbillies för att slå ner och fånga in huvudpersonen för att de "don't take kindly to strangers here, yeeeheeehee!". Så om jag minns rätt så slänger de upp honom på jeepen och åker ut en bit ur byn och för att ta kol på honom så slänger de ut en säck ormar framför'n. Han kastar sig upp på alla fyra och stirrar koncentrerat på ormarna och försöker "parera" ormarna sooooooooooooooom...
...inte gör ett skit, mest slingrar omkring lite. Han hade kunnat ställa sig upp sakta, borstat av dammet från kläderna och dansat tango därifrån, typ.
Det lustiga är att när dessa hillbillies upptäcker att han överlevde deras diaboliska plan så slänger de upp honom på flaket igen, åker en bit utanför stan och slänger ut ytterligare en säck ormar, med typ samma resultat. Fantastiskt kreativt manus med andra ord.

En annan scen som jag minns är när han står och pratar med någon i klassiskt amerikanskt vitt trähus med verandra och allt, när han får höra att hans fru blivit tillfångatagen (oklart av vem och vart hon är). Han gör Joey-minen (från vänner), den där man liksom luktar lite i luften för att det ska se ut som man är fundersam, springer helt omotiverat ut ur huset, in i skogen, in i en liten stuga som dyker upp från ingenstans, slår ner två-tre män, springer ut igen, sen kommer jag inte ihåg nå mer, men det var verkligen ett levande frågetecken-moment..
 
Det finns ju trådar där man kan tipsa om filmer och serier, jag tycker det behövs en för dåliga sådana också. Självklart är smaken olika men kan väl vara kul att se vad andra tycker är dåligt. :p

Ska fundera lite, minns inte de dåliga så här på rak arm.

Big Love som handlar om en polygam mormonfamilj som låtsas att de inte är polygamer. De tre fruarna bor grannar med varandra. Ena frun kommer från en extrem mormonsekt som man får följa. Rekomenderar den, den är verkligen skitdålig. Tror det är tre eller möjligtvis fyra säsonger.
 
Kan vi sammanfatta nästan alla filmer med jultema som rätt genomgående dåliga? :D Förutom Gremlins då. Gremlins är fantastisk! Och Die Hard.

Bad santa är ju underbar! Tomten är far till alla barnen? Ensam hemma? Ujujuj, finns många guldkorn i den genren :D
 

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
464
Senast: startpompe
·
Kultur Jag är mitt inne i den värsta perioden på året för mig. Allt är grått, trist, kallt och deppigt. Det hela kulminerar runt 10 december...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 468
Senast: Habina
·
Mat Vi ska till Scandinavium på en torsdag. Funderade på att äta något innan vid 16-17 tiden. Har googlat lite men mest hittat äldre trådar...
Svar
15
· Visningar
774
Senast: Mabuse
·
Tjatter Det här är en chansning, men jag har sett andra få svar på liknande chansningar. I engelskundervisningen under högstadiet eller...
Svar
3
· Visningar
614
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp