Dåliga översättningar

BU6K6X_CEAArxni.jpg:large


Kan inte bestämma mig för om det är en lysande eller dålig översättning.
 
En till från Shark Tank: "vitamin C-deficiency" blev "K-vitaminbrist" :banghead:

Fast det var ju för att det inte handlade om c-vitamin utan om tre ord som börjar på c, på svenska passade k bättre (klient, kredit, kontakter eller vad det nu var). :) Men i övrigt är översättningarna riktigt bedrövliga...
 
Fast det var ju för att det inte handlade om c-vitamin utan om tre ord som börjar på c, på svenska passade k bättre (klient, kredit, kontakter eller vad det nu var). :) Men i övrigt är översättningarna riktigt bedrövliga...
Aha! Det hörde inte jag. Men varför sa han C-vitamin då?
 
@Monstermom Vill tillägga att jag la upp den för 20 min sedan, fnissar fortfarande :D:bow:

Fullt förståeligt, jag misstänker jag kan ställa mig och gapskratta åt det där ett par år framåt - minst! Hade jag varit hemma nu hade jag genast grävt fram någon av Die Hard-skivorna (har den på både DVD och BluRay :angel:) för att se om jag kan få uppleva magin live, så att säga. :laugh:
 
Fullt förståeligt, jag misstänker jag kan ställa mig och gapskratta åt det där ett par år framåt - minst! Hade jag varit hemma nu hade jag genast grävt fram någon av Die Hard-skivorna (har den på både DVD och BluRay :angel:) för att se om jag kan få uppleva magin live, så att säga. :laugh:
Tror bara det är från tv-översättningen tyvärr :(
Någon borde få honom att säga det på riktigt, hade varit guld!
 

Liknande trådar

Tjatter Automatiskt genererade översättningar blir lite lustiga ibland. En person har på engelska rekommenderat min honung och översättningen sa...
Svar
1
· Visningar
350
Senast: Lyan
·
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 402
Senast: Blyger
·
Tjatter Nyss tappade jag en flaskkork på golvet men jag ids inte plocka upp den, som tur var står det en tom flaska precis bredvid flaskan med...
Svar
19
· Visningar
945
Kropp & Själ Efter att ha slutat med preventivmedel som satte mensen på paus är det dags nu igen att hålla koll på mensen. Vad använder ni för appar...
2
Svar
25
· Visningar
966

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp