Dåliga översättningar

Netflix är inte mycket bättre. Jag glömde bort att det fanns en sån här tråd, kopierar in mitt inlägg från höra-feltråden:

Nu. Dör. Jag. :rofl:

Jag har nog stött på en av de värsta översättningsmissarna någonsin. Kollar på "Jesus Camp", en riktigt skrämmande dokumentär om barn i USA på ett extremkristet läger. Där säger en föreläsare till ett av barnen(angående att de var speciella redan innan födseln):

"Not just a piece of tissue in your mothers womb"

vilket på Netflix översatts med

"Inte bara en näsduk i din mammas sköte"
 
Lägger in mitt här med:

Premiärvisningarna av i princip alla Sherlock hade tveksamma översättningar.
Den jag minns bäst och skrattat mest åt är när dr Holmes ska gifta sig och mrs Hudson utbrister "Oh! A spring wedding" (eller liknande i alla fall) Detta översätts med "Åh! Ett fjäder bröllop!" - Hej google translage... :rofl:

Och i NCIS ropade någon av den "Shotgun!" när de var på väg till bilen. Antar att översättaren inte fick se avsnittet som textades för översättningen blev "Handelsdsvapen!". Inte helt rätt, men jag förstår ju att det lätt kan bli fel...
 
Kollar på Wentworth. "You cunt" blev "din jävel". :down:

Fast det är väl inte så dumt egentligen. Cunt är ju typ det fulaste man kan säga på engelska, det gör väl inte så mycket att man inte översätter det till det värsta man kan komma på på svenska.
 
Google-översatte denna artikel:http://www.lapinkansa.fi/Lappi/1194...aiset+ei+hataa+se+oli+velomobiili+ei+ufo.html

Röd Gul avaruuskajakki sveper genom centrum av Rovaniemi. Invånarnas mobilkameror vända hölmistyneinä formationer.
Vad är det? Det är cykelbil. Cykel, som till utseendet är mer liknar en kajak, raket och rymd formula1 bilen som en blandning av jopoa.
Vem kommer den att köra? Tack för att du frågar - det är Urpo Taskinen, som trampar sitt hem i Sverige Juoksengi 135 kilometer från Rovaniemi.
På torsdag kväll Taskinen kommer trampa fortfarande hemma. Resan pass för ca 5-6 timmar. Taskinen rida din cykel på vägen överallt där du kan och andra bilen på vägen.
Hittills har ingen trodde en man ufoksi och försökte kila detta sätt. Den uppmärksamhet han fortfarande får massor.
- Folk kör förbi fönstret rullar och ta bilder. Eller kanske de kör långt fram och stannar vid vägkanten med kameran. Då brukar jag sluta att prata med mig och jag kommer att ge människor provkörning.
Cykelbil kostar ca 6000 €. Taskinen köpte den för ett par år sedan efter märker att min älskade cykelsporten fick honom komplicerade hälsoproblem. Cykelbil porhaltaessa verkligen ingen plats överbelastas. Stäng hyttikin är så varmt att kallt väder kan köra lite t-shirt.
Downhill cykelbil blir vinhaan upp till 96 kilometer i timmen hastighet. Emellertid är den genomsnittliga hastigheten 34-40 klass.
Taskinen ackumuleras varje år omkring 3.000 pendlare kilometer cykelbil meter.
- Jag får denna körsträcka. Låt inte de svenska skattemyndigheterna, Taskinen säger ett öga för slående.
 
Kan man stänga av svenska undertexter/översättningar på engelska o franska program?
Stör mig extremt på kvaliteten men kan inte låta bli att läsa.
 

Liknande trådar

Tjatter Automatiskt genererade översättningar blir lite lustiga ibland. En person har på engelska rekommenderat min honung och översättningen sa...
Svar
1
· Visningar
350
Senast: Lyan
·
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 412
Senast: Blyger
·
Tjatter Nyss tappade jag en flaskkork på golvet men jag ids inte plocka upp den, som tur var står det en tom flaska precis bredvid flaskan med...
Svar
19
· Visningar
945
Kropp & Själ Efter att ha slutat med preventivmedel som satte mensen på paus är det dags nu igen att hålla koll på mensen. Vad använder ni för appar...
2
Svar
25
· Visningar
966

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp