"Dåliga" ovanor

Hannah199

Trådstartare
Vågar/vill ni delge era olater/ dåliga ovanor?

Känner ni någon som har udda eller konstiga ovanor? (Utan att dom blir uthängda alltså?)

Min mor har som ovana att pilla bort död hud från sina fötter i soffan när man kollar tv.
Bor ju inte hemma hos henne nu men minns så väl hur det var när hon satt och pillade i timmar och ja, rev bort död hud. Detta gör hon än idag (enl. Lilla syster)

En killkompis till mig är besatt av att lukta gott. Han drar ofta handen över sina kläder i armhålorna och sitter helt öppet på tillställningar och luktar på händerna... lääänge...

Min fulaste ovana är att jag använder vasken i köket som sophink. Matreser/äggskal/servetter mm får en.chans att vänja sig vid livet som sopor där en stund innan jag lägger dom i sophinken. (Ja det blir ofta stopp i köket)

En annan kompis har som vana att "knäcka" fingarna 20 gånger per timme vilket är sjukt obehagligt.

Ös på med roliga egenskaper denna måndagskväll... kanske får vi lite kul/obehaglig läsning 🥴
 
Jag kan bidra med denna olat 🤗
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20210125-191829_Photos.jpg
    Screenshot_20210125-191829_Photos.jpg
    50,9 KB · Visningar: 491
Jag är sjukt dålig på att slänga mina linsförpackningar. Har engångslinser och ärligt talat brukar de ligga i en rätt stor hög innan jag tar mig för att slänga dem.

Jag har dessutom en tendens att alltid hämta kniv och gaffel när jag ska äta något - för att sedan ibland inte använda kniven alls, glömma bort den och lämna den på bordet efter att jag plockar bort övrig disk :o
 
Jag är sjukt dålig på att slänga mina linsförpackningar. Har engångslinser och ärligt talat brukar de ligga i en rätt stor hög innan jag tar mig för att slänga dem.

Jag har dessutom en tendens att alltid hämta kniv och gaffel när jag ska äta något - för att sedan ibland inte använda kniven alls, glömma bort den och lämna den på bordet efter att jag plockar bort övrig disk :o
Du är själsfrende med min sambo 😄
 
På kvällen när jag ska sova tar jag av mig kläderna och slänger på golvet bredvid sängen. På morgonen efter tar jag med dem till tvättkorgen på toa. Förstår inte varför jag INTE tar av mig när jag ändå borstar tänder och kissar innan sängdax, då är jag ju ändå på toa!!

Jag skulle behöva en papperskorg bredvid mitt nattduksbord, när jag sitter bekvämt i sängen och kollar film och käkar godis hamnar godispapper i översta lådan i nattduksbordet. Kletiga papper hamnar i sopkorgen i köket direkt, men andra papper hamnar ju där... töms när den börjar bli lite full....:angel:

Jag gnäller på barnen om att ställa upp sina skor, själv ställer jag upp mina ca 50 % av alla gånger. Jag glömmer.... samma ursäkt har ju barnen!

Jag säger till barnen att man också ska äta första skivan på bröd+ sista, skalkarna alltså, men när de inte är hemma så ger jag dem till hunden istället. :o
 
På kvällen när jag ska sova tar jag av mig kläderna och slänger på golvet bredvid sängen. På morgonen efter tar jag med dem till tvättkorgen på toa. Förstår inte varför jag INTE tar av mig när jag ändå borstar tänder och kissar innan sängdax, då är jag
På kvällen när jag ska sova tar jag av mig kläderna och slänger på golvet bredvid sängen. På morgonen efter tar jag med dem till tvättkorgen på toa. Förstår inte varför jag INTE tar av mig när jag ändå borstar tänder och kissar innan sängdax, då är jag ju ändå på toa!!

Jag skulle behöva en papperskorg bredvid mitt nattduksbord, när jag sitter bekvämt i sängen och kollar film och käkar godis hamnar godispapper i översta lådan i nattduksbordet. Kletiga papper hamnar i sopkorgen i köket direkt, men andra papper hamnar ju där... töms när den börjar bli lite full....:angel:

Jag gnäller på barnen om att ställa upp sina skor, själv ställer jag upp mina ca 50 % av alla gånger. Jag glömmer.... samma ursäkt har ju barnen!

Jag säger till barnen att man också ska äta första skivan på bröd+ sista, skalkarna alltså, men när de inte är hemma så ger jag dem till hunden istället. :o

Ha ha godispappret känner jag igen...
Har tryckt ner en tom aladin ask i mitt sängbord... julmys 🎅
 
Jag är jättedålig på att stänga skåp och lådor i kök och badrum efter mig. På sin höjd att jag puttar igen det lite men stänger aldrig helt.

Sen hämtar jag alltid ett nytt vattenglas varje gång jag vill ha mera vatten, istället för att bara fylla på det glaset jag redan har.

Fast min mest störiga egenskap är att jag aldrig slänger tampongförpackningarna utan de ligger kvar tomma i badrumslådan. Så jag tror att jag har massa tamponger kvar men sen när jag behöver tamponger finns det bara någon enstaka kvar.
 
Använder en hylla ovanför vasken till verktyg som hammare, spik, mejslar, silikon, olja (till bänken) och en massa annat bra att ha 😅
 
Jag öppnar garderobsdörrar, skåpsluckor och drar ut lådor och går bara därifrån :o Sen kommer jag in i rummet efteråt och undrar vem sjutton som håller på sådär men... jag bor ju själv!!!

Avskyr öppna luckor så fattar verkligen inte att jag aldrig lär mig att stänga dem!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp