Dåliga serier du ångrar att du sett

Ninnurur

Trådstartare
Inspirerad av @niphredil och tråden om Breaking Bad tänkte jag se om det finns fler som sett en serie trots att den är skitdålig :D
Själv tog jag mig av någon outgrundlig anledning igenom 3 säsonger av Unbreakable Kimmy Schmidt som mest var löjlig och förlöjligande. Tina Fey var den enda ljuspunkten.

Så, vad mer ska man akta sig för? ;)
 
Haha yay, jag nämns i en trådstart :banana:.

Jag ska fundera på om jag har några fler! Jag vet att jättemånga jag känner avskyr Veep - en serie som jag ÄLSKAR. Så den kanske dyker upp här i tråden :D.

Unbreakable Kimmy Schmidt tyckte jag var jättekul en säsong, sen tröttnade jag totalt. Tyckte han Titus var urjobbig och ocharmig och gräslig bara. Googlade och upptäckte att hela internetvärlden älskar honom :confused:.

// hon som aldrig fattar grejen tydligen
 
Jag ångrar OITNB. Inte för att jag såg första säsongen som jag fastnade i, o andra dög väl, men lagom till 3-4 nån gång så önskade jag bara att nån skulle ha ihjäl huvudpersonen som blivit totalt endimensionell, störigt våpig. Känns som att de har väldigt lite att säga men kommer fortsätta köra säsonger tills vidare bara för att.

Sen var det nån jag umgicks med som slaviskt kollade paradise hotel ett tag och jag tror jag dog lite i själen när jag var tvungen att kolla när tjejerna satt i ring och snackade om sina plastikoperationer.
 
Inspirerad av @niphredil och tråden om Breaking Bad tänkte jag se om det finns fler som sett en serie trots att den är skitdålig :D
Själv tog jag mig av någon outgrundlig anledning igenom 3 säsonger av Unbreakable Kimmy Schmidt som mest var löjlig och förlöjligande. Tina Fey var den enda ljuspunkten.

Så, vad mer ska man akta sig för? ;)

New Girl tycker jag. Såg typ 3 säsonger innan jag kom på hur irriterande o klichéartade samtliga huvudpersoner var. The Token Black Friend. The Craaaazy Girl. The Oh-So-Funny-and-Original Jewish Guy. För att inte nämna The Bad-Tempered One With The Heart Of Gold.

Sen älskar jag Walking Dead, men prequeln Fear The Walking Dead är bara såååå dålig.
 
Gillar man inte Veep är man sjuk i huvudet :love:
Hahaha, that's the spirit :D :rofl:

Jag ÄLSKAR Veep. Har sett om hela alltet flera gånger :love: Gud vad kul att höra nån mer som gillar den, typ alla jag känner tycker den är obegriplig.

giphy.gif
 
Jag ångrar OITNB. Inte för att jag såg första säsongen som jag fastnade i, o andra dög väl, men lagom till 3-4 nån gång så önskade jag bara att nån skulle ha ihjäl huvudpersonen som blivit totalt endimensionell, störigt våpig. Känns som att de har väldigt lite att säga men kommer fortsätta köra säsonger tills vidare bara för att.

Sen var det nån jag umgicks med som slaviskt kollade paradise hotel ett tag och jag tror jag dog lite i själen när jag var tvungen att kolla när tjejerna satt i ring och snackade om sina plastikoperationer.
Åh, jag bara älskar OITNB! Håller med dig helt om huvudpersonen, men hon kommer att få bita i gräset. Kommer inte ihåg om det är säsong 4 eller 5 som den trillar tillbaka och blir mycket bättre igen. Har precis sett klart på säsong 5, och fram till sista avsnittet så var den jättebra. Säsong 6 beror dock helt på vilken riktning dem väljer för att jag ska göra tummen upp.
 
Den knarkande sjuksköterskan och den grässäljande lärarinnan. Tittade på bägge serierna ett bra tag innan jag insåg att jag bara blev arg på att ingen sa stopp. Någon måste ju märka men nädå.
 
Jag försökte mig på Girls. Klarade 1 1/2 avsnitt. Blev bara förbannad på den bortskämda tjejen som lät sig trampas på av en idiot till kille.
Jag älskade Girls, men jag behövde några fler avsnitt innan jag fastnade för serien. :D Jag störde mig på alla karatärer i någon mån, å andra sidan stör jag mig på folk i allmänhet så det är väl ändå rimligt... Smart och humor i min smak.

Min partner och jag tog oss igenom första säsongen av Zoo trots tveksam story, högst tveksamma skådespelarinsatser och usla animeringar. Kan inte rekommendera den. O_o

Försökte förstå grejen med Parks & rec men gav upp halvvägs in i första säsongen.
 
Jag försökte mig på Girls. Klarade 1 1/2 avsnitt. Blev bara förbannad på den bortskämda tjejen som lät sig trampas på av en idiot till kille.

Jag älskade Girls, men jag behövde några fler avsnitt innan jag fastnade för serien. :D Jag störde mig på alla karatärer i någon mån, å andra sidan stör jag mig på folk i allmänhet så det är väl ändå rimligt... Smart och humor i min smak.
Jag tittade på Girls och kunde inte bestämma mig för om jag hatade den eller om den var OK. Tog sen en paus och skulle se klart serien men AVSKYDDE den då. Vägrade se klart.

Sen såg jag om allt när sista säsongen kom och då helt plötsligt gillade jag den :confused:. Trots att karaktärerna är asstöriga allihop.

Så kort sagt: Jag fattar alla som inte gillar den men jag, efter en hel del turer, tycker väldigt bra om den :D.
 
Hahaha, that's the spirit :D :rofl:

Jag ÄLSKAR Veep. Har sett om hela alltet flera gånger :love: Gud vad kul att höra nån mer som gillar den, typ alla jag känner tycker den är obegriplig.

giphy.gif

Jag har sett första säsongen av Veep och tyckte att den var jätterolig, men hade ändå svårt att komma igång med säsong två :confused: Fast jag kan vara lite trögstartad ibland. Nu fick jag inspiration att ge det ett försök, Julia Louis-Dreyfus är en av de roligaste skådisarna jag vet :love:
 
New Girl tycker jag. Såg typ 3 säsonger innan jag kom på hur irriterande o klichéartade samtliga huvudpersoner var. The Token Black Friend. The Craaaazy Girl. The Oh-So-Funny-and-Original Jewish Guy. För att inte nämna The Bad-Tempered One With The Heart Of Gold.
Haha ÅH så spot on! Jag har bara sett ett par avsnitt när jag flög en gång och det där var precis min uppfattning. Men du uttryckte det :up:.
 
Jag har sett första säsongen av Veep och tyckte att den var jätterolig, men hade ändå svårt att komma igång med säsong två :confused: Fast jag kan vara lite trögstartad ibland. Nu fick jag inspiration att ge det ett försök, Julia Louis-Dreyfus är en av de roligaste skådisarna jag vet :love:
Äsch, börja du! Den är så himla himla himla kul!

Julia Louis-Dreyfus är GULD och gudinna. Finns ingen roligare!

giphy.gif
 
Första säsongen och andra tror jag vart bra av Sons of Anarchy sen vart det bara blä.

Tycker samma om Walking dead. Gillade de första sen tycker jag bara det stod och tragglade med ondare och mer djävligare/elakare människor med fokus på att ha ihjäl varandra på grymmaste sättet.

Senaste serien jag tröttnade på var Iron Fist. Första helt ok men tappade intresset totalt.

Hinner inte se så mycket på serier

frankie & Grace tycker jag dock är lite småkul och man behöver inte följa den från början. Lagom slötittande :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp