Dåliga tankar och om döden och äckliga saker

Trigger varning för massa jobbiga saker och äckliga saker och sånt. Och om väldigt neggativa och typ för bjudna saker.
Vet inte hur jag ska börja på ett bra sätt heller. Men okej rakt till det jobbiga så försökte jag göra en sak så jag skulle dö inatt. Och dethär kommer låta helt knäppt men det blev typ för jag tänkte jätte mycket på döden och sånt och att iallafall då så skulle jag slippa allt jobbigt och ALLT som jag bara miss lyckas med. Och allt skulle sluta vara som det är pausat som det är nu med världens längsta paus. Utan då skulle det äntligen bara vara SLUT. Men blev också typ att jag nästan fick panik för att jag blev rädd för att dö också och att då kommer jag ALDRIG mera typ rida eller träffa hundarna och allt sånt. Och okej det kanske man inte vet om man är död men blev ändå skit jobbigt. Men då var det typ att jag kommer ju ÄNDÅ dö nångång så då är det lika bra att göra det nu. För varför ska jag leva kanske 80 år till och göra massa saker och kanske ha massa skit jobbiga händelser och allt sånt. Bara för att jag ska dö DÅ? Utan då är det ju bättre att dö nu iallafall?
Plus att som jag har sagt förut så egentligen skulle jag ha dött när jag föddes så det var ALDRIG meningen att jag skulle finnas heller så inte så konstigt att det känns som det inte är nån mening med allt liksom.
Och har ju haft massa jobbiga triggande ord och såna saker också som typ tar över i mitt huvud och upp repar skit jobbiga saker. Kommer skriva några såna ord nu som är äckliga och triggande så ifall ni tycker sånt är jobbigt så läs inte.
Men ja då är det tillexempel ord som på nåt sätt på minner om jobbiga saker. Som exempel övergrepp trauma våldtäkt tvång och såna saker som är om äckel händelsen i våras. Och det är också mera nu för vi brukar vara på typ glögg mingel hos dom lite innan jul. Så då tänker jag massa på det och ifall dom har bjudit mamma och pappa och sånt. Alltså jag vet att dom inte skulle gå dit iallafall men bara jobbigt att tänka på liksom och känns taskigt att pappa har typ tappat en av sina kompisar pågrund av mig.
Och sen är det också om typ privata bilder och såna saker och ord om sånt som också triggar och gör så jag tänker på den killen som jag skrev med förut och med äckel bilder och det. Så då är det också mycket mera i huvudet och jobbigare igen.
Och dethär är en jätte dum och äcklig tanke så varning igen. Men jag kan typ inte sluta tänka på ifall han har lagt upp bilder på mig nånstans och så kanske pappas föredetta kompis hittar dom och typ gör äckel saker. Alltså vet att det kanske inte är så jätte stor risk men kan ändå inte sluta tänka det och typ se det i mitt huvud och det är sååå jävla äckligt.
Men ja alla dom sakerna plus massa jobbiga tankar om mat och migsjälv och min kropp och allt sånt och att jag typ skäms för allt och att jag inte kan göra nånting rätt så blev det för mycket liksom inatt så jag försökte detdär. Men som ni fattar så blev det ju inte ändå nu heller. Och är såå trött på ALLT. Och jag vet inte ifall jag kommer skriva mera eller inte men ville iallafall berätta om det och skriva av mig lite.
 

Hoppast du får sova i natt, om man är trött så blir allting som redan är dåligt ännu värre och svårare. :heart


Sedan så tror jag personligen att ibland så råkar man bara ha en sjuhelsikes massa otur. För mig verkar det nästan som om att när jag haft ett riktigt bra år så kommer det ett jättedåligt år efteråt där typ allting går åt skogen. I år har varit ett sådant dåligt år, förra gången det hände så mycket dåliga saker för mig var tillbaka i 2014. Så jag hoppast stenhårdt att det ska vända igen i 2022, både för mig och inte minst dig!
 
Fast det är inte bara såna saker som är att nån annan har gjort nåt dumt eller så heller. Utan endel av dom jobbiga sakerna som har hänt för mig är inte nån annans fel heller. Och dom flesta skulle kanske tycka att det var jobbigt men dom skulle inte bli jätte konstiga för det liksom.
Därför att vi är olika. Vi tycker om olika mat, många tycker tex att kokt ägg är jättegott men jag får kväljningar bara av lukten och att äta det är otänkbart. Är det då fel på mig för det för min bror reagerar ju inte så? Vissa människor är bra på att lära sig språk andra har jättesvårt för det är det då fel på den som har svårt att lära sig språk men kanske är jätteduktig på att rita?
Det du har är en sjukdom, inte går du runt och tycker att det är något fel på den som får influensa?
Men också även ifall man tar dom sakerna som är nån annan som har gjort nåt dåligt liksom så är det ju ändå NÅN andledning att dom var så mot just mig och inte nånannan.
Det kan vara så enkelt som att du var där. Massor av människor råkar illa ut varje dag av just den enkla anledningen.
En annan anledning är att du är en genuint god människa som automatiskt ser andra människor som goda. Tråkigt nog finns det elaka människor som vill utnyttja de goda människorna för sina egna syften. Att vara en snäll och vänlig människa är en bra egenskap.
Men iallafall så ska jag försöka sova nu om en liten stund. Men är skit rädd för att sova också nu så det är OCKSÅ jobbigt men ska ändå försöka iallafall.
Jag hoppas att du får sova gott i natt :heart
 
Senast ändrad:
Därför att vi är olika. Vi tycker om olika mat, många tycker tex att kokt ägg är jättegott men jag får kväljningar bara av lukten och att äta det är otänkbart. Är det då fel på mig för det för min bror reagerar ju inte så? Vissa människor är bra på att lära sig språk andra har jättesvårt för det är det då fel på den som har svårt att lära sig språk men kanske är jätteduktig på att rita?
Det du har är en sjukdom, inte går du runt och tycker att det är något fel på den som får influensa?

Det kan vara så enkelt som att du var där. Massor av människor råkar illa ut varje dag av just den enkla anledningen.
En annan anledning är att du är en genuint god människa som automatiskt ser andra människor som goda. Tråkigt nog finns det elaka människor som vill utnyttja de goda människorna för sina egna syften. Att vara en snäll och vänlig människa är en bra egenskap.

Jag hoppas att du får sova gott i natt :heart
Nej alltså jag tycker såklart inte det är nåt fel på nån ifall den är sjuk. Eller för man har svårt för olika saker. Men tycker inte det är riktigt samma sak för mig att man kan säga att jag är sjuk. För okej även om jag har en sjukdom eller flera så är det ju många andra som har det också och ändå inte är som mig och gör lika mycket fel och dåligt som mig. Så det är ju ändå jag OCKSÅ.
Och det om varför nån gör dumma saker så jag är inte extra snäll eller nåt sånt. Alltså försöker ju såklart vara snäll men jag är inte det mycket mer än andra så tror inte bara det är andledningen. Och ja det kanske blandannat var att jag var där men jag är ändå ganska säker att iallafall tillexempel den stora äckel saken i våras hade jag kunnat på verkat så det inte hände.
 
Nej alltså jag tycker såklart inte det är nåt fel på nån ifall den är sjuk. Eller för man har svårt för olika saker. Men tycker inte det är riktigt samma sak för mig att man kan säga att jag är sjuk. För okej även om jag har en sjukdom eller flera så är det ju många andra som har det också och ändå inte är som mig och gör lika mycket fel och dåligt som mig. Så det är ju ändå jag OCKSÅ.
Och det om varför nån gör dumma saker så jag är inte extra snäll eller nåt sånt. Alltså försöker ju såklart vara snäll men jag är inte det mycket mer än andra så tror inte bara det är andledningen. Och ja det kanske blandannat var att jag var där men jag är ändå ganska säker att iallafall tillexempel den stora äckel saken i våras hade jag kunnat på verkat så det inte hände.
Problemet är, tror jag, att du som stora delar av resten av samhället ser ett brutet ben som en skada/sjukdom men inte en bruten hjärna. Grejen är att vi ser det där gipset men den brutna hjärnan är osynlig. Det gör dock inte att den sjukdomen är mindre värd.
Angående att du blivit utsatt och beskyller dig själv så är det inte ditt fel. Ansvaret ligger alltid helt på den som utsätter andra och de äckelgrejer som gjorts mot dig är förövaren ansvarig för. Förövaren vill vanligtvis lägga skulden på offret för att tvätta bort den från sig själv men den sitter stenhårt fastklistrad på förövaren, offret har aldrig någon skuld.
 
Och ja det kanske blandannat var att jag var där men jag är ändå ganska säker att iallafall tillexempel den stora äckel saken i våras hade jag kunnat på verkat så det inte hände.

Oavsett OM du kunnat påverka det, så spelar det ingen roll just nu. Det var inte ditt fel eller ditt ansvar det som hände. Det blir som om någon blivit påkörd av en sådan terrorist som medvetet kör över folk med en lastbil - visst kan man tänka att "om jag inte varit i den gatan just då så skulle inte detta hända mig" eller "om jag sprungit i en annan riktning så kanske jag kommit undan". Men man ska väl för sjutton få gå vart man vill?!

Tyvärr så hände det ändå, pga en styck idiot, och det går inte att ändra i efterhand. Så man måste bara försöka deala med det och läka ihop. :heart
 
Jag tycker inte det inte räknas om det är liksom nån psykisk sjukdom som inte syns. Så det är inte att jag inte tycker sånt räknas eller att det är mindre eller nåt sånt. Men om man ska jämföra så ifall nån har brytit benet så kan man ju säga varför. Och ifall man har brytit benet så gipsar man det och då kommer det bli bra. Och man kan säga iallafall ungefär hur lång tid det kommer ta.
Men ifall man har nåt som nån psykisk sjukdom eller fel eller så går det inte att säga när man kommer bli bra och hur man ska göra. Eller det är massa saker man ska göra men man kan ändå inte VETA om det kommer hjälpa.
Och ifall jag tillexempel på mindre än ett år skulle ha brytit båda benen och båda armarna olika gånger så skulle man ju kanske undra varför. Och att jag kanske gjorde nånting som inte var så smart så jag blev skadad igen. Så alltså inte att det kanske var mitt fel utan kan ju ändå vara en olycka eller nåt men ändå att man kunde säga varför jag hade brytit så många saker på ett år. Men nu bara för det är psykiska fel så är det ungefär som det är helt o möjligt att det är för nånting jag har gjort. Men det är kanske ingen som fattar ändå vad jag menar.
Och om äckel saken och allt sånt så menar jag inte det heller att det var mitt fel. Utan jag vet att det var han som gjorde fel och så. Men det är ju också lite som ifall O hade stått i en vecka och sen hoppade jag barbacka så han bockade av mig och jag bröt armen tillexempel. Då skulle det ju fortfarande varit hans fel eller hur man ska säga men att om jag hade gjort lite smartare saker så hade jag inte brytit armen.
 
Dethär verkar ju jätte dumt och knäppt. Men det var en sak som vi pratade om igår när jag var till psykologen. Och det var att jag skulle komma på saker som är bra med mig och liksom saker som jag har gjort som jag är nöjd över. Och ska inte bara säga tillexempel att jag är snäll utan ska förklara varför också och ha exempel.
Men ja iallafall så tycker jag det är jätte svårt att komma på saker om mig som är bara bra och så jag kan ha nån mottivering till det. Så tänkte bara fråga iallafall om nån här tycker nåt sånt så vore det väldigt snällt om ni ville skriva. Men somsagt så fattar jag att det är en lite knäpp fråga och ni måste såklart inte komma på nåt! :heart
 
Dethär verkar ju jätte dumt och knäppt. Men det var en sak som vi pratade om igår när jag var till psykologen. Och det var att jag skulle komma på saker som är bra med mig och liksom saker som jag har gjort som jag är nöjd över. Och ska inte bara säga tillexempel att jag är snäll utan ska förklara varför också och ha exempel.
Men ja iallafall så tycker jag det är jätte svårt att komma på saker om mig som är bara bra och så jag kan ha nån mottivering till det. Så tänkte bara fråga iallafall om nån här tycker nåt sånt så vore det väldigt snällt om ni ville skriva. Men somsagt så fattar jag att det är en lite knäpp fråga och ni måste såklart inte komma på nåt! :heart
Det finns så mycket som är bra med dig så det är faktiskt svårt att ge bra exempel eftersom det är svårt att välja. Den här övningen är dock jätteviktig eftersom du måste lära din hjärna att du är bra. Hjärnan funkar som så, och det vet ju egentligen, att den blir bra på det den gör. Det är ju det vi gör när vi lär oss saker och tränar och tränar oavsett om det är mattetal, glosor eller att rida. Vi tränar hjärnan till att skapa stabila lättåkta motorvägar som vi sedan kan använda i våra dagliga liv där det tidigare inte ens fanns en stig.
Det här är också ett problem med psykisk sjukdom som inbegriper depression. När vi är deprimerade så kan vi inte se något positivt hos oss själva utan vi ser bara det dåliga och till och med skapar dåliga egenskaper som vi inte har som tex den bild du gjorde häromkvällen. Det man gör då är att man självgenererar depressionen och tränar hjärnan att man är värdelös, det är en av orsakerna till att det är så svårt att ta sig ur en depression (det finns även en kemisk aspekt och säkert mer än så). Vi tränar helt enkelt hjärnan till att vi är dåliga och skapar de motorvägarna som säger att vi är tråkiga, egoistiska, korkade skitstövlar när sanningen är som i ditt fall att du är en snäll, empatisk, intelligent människa. Det här var också anledningen till att du fick så mycket mothugg på din bild, inte att vi inte respekterar din känsla utan att vi vill att du ska reflektera över att lära din hjärna en annan sanning.
Ett par exempel på bra egenskaper hos dig, andra kan garanterat utan problem komma med fler men jag vill inte kväva dig :)
Du är omtänksam och det visar du genom att fundera på hur andra uppfattar dig och dina handlingar och hur de mår. Det här är en god egenskap och en styrka när man inte låter den gå för långt så man låter andras välmående äta upp ens eget existensberättigande
Du är smart. Det visar du genom hur du reflekterar över saker.
 
Jag upprepar några av de saker som jag skrivit förut men:

Du är omtänksam genom att du ofta tänker på hur saker påverkar andra, dina föräldrar, oss som läser här m fl. Ofta (vad det verkar) mer än hur det påverkar dig själv. Till exempel genom att säga ifrån här ifall det är ämnen eller ord som kan trigga eller kännas svåra för andra att läsa om.

Du har integritet, genom att du säger till när saker känns fel för dig i stället för att bara vara tyst. Det måste inte betyda att du har gjort det i alla situationer någonsin, men av vad man kan läsa här så är det i så fall något som du har utvecklat och det är vad som gäller nu som är betydelsefullt. Och det är en jättebra och fin egenskap, det är viktigt både för dig och för andra runt om dig att kunna sätta gränser. Särskilt i kombination med att vara omtänksam också.

Du är analytisk och duktig på att förmedla dig, genom att du kommer med exempel och kan visa både i ord och bild hur du känner. Inte bara "jag tycker att det är så här" utan när någon säger emot så kommer du med exempel för att förklara mer hur du tänker, eller ibland utan att någon säger emot också. Igen, du kanske känner att det är konstigt att tycka att du är duktig på att förmedla dig när det är svårt att prata om saker till dem du pratar med, men på detta forum tycker jag att du är bra på det. Och det är också betydelsefullt, det är bara en annan form av att kommunicera.

Detta är hur jag uppfattar dig. Det ska såklart vara saker som känns rätt för dig att stå för, men kanske finns det något i detta som kan kännas okej.
 
Håller med de andra som skrivit om dina fina egenskaper, och vill lägga till att du verkar ha bra känsla för djur och att de verkar gilla dig - och djur är oftast väldigt bra människokännare! Så jag tror att de med ser dig som snäll och omtänksam.

Och sedan så är jag helt säker på att du är bra på en massa andra saker som inte framgår här, till exempel i skolan och hemma - du kan ju tänka på vad dina lärare brukar säga att du är bra på?

Som sagt ovan så är det jätteviktigt att träna på att tänka positiva saker om sig själva - nu har du "tränat" en massa på att tänka att något måste vara fel med dig eller att du inte är bra, därför kommer det vara svårt i början att tänka annorlunda. Men det här är troligen det mest effektiva sättet att börja må bättre och komma ur depressionen, så ju flera positiva saker du kan tänka om dig själv, och ju oftare du gör det, ju bättre.

Kram!
 
Tack till båda ni som har svarat :heart Fast det mesta tycker jag inte stämmer så kan inte ta det. Men det jag iallafall håller med mest är väl att jag är omtänk sam men jag är bara det ibland. Så vet inte om det räknas då.
 
Tack till båda ni som har svarat :heart Fast det mesta tycker jag inte stämmer så kan inte ta det. Men det jag iallafall håller med mest är väl att jag är omtänk sam men jag är bara det ibland. Så vet inte om det räknas då.
Jag håller med @Lillgrådis ovan, så uppfattar jag dig också. Och om du tittar i dina senaste inlägg kanske du kan se hur du inte köper saker rakt av, utan du funderar och jämför och vrider och vänder på saker. Du tänker själv samtidigt som du lyssnar på andra och du förklarar VARFÖR du inte håller med när du inte gör det.
 
Alltså det är jätte svårt för dom bra sakerna som jag kommer på eller som jag håller med iallafall lite om så är det inte sånt som BARA är bra utan det är dåligt med det också.
Som exempel så är jag noga och liksom att jag vill göra saker så bra jag kan. Och det är ju en bra sak att jag inte är slarvig och så men det blir massa dåliga saker av det också.
Och samma att jag är iallafall ganska omtänk sam. Men det är IBLAND och ibland är jag inte det alls.
Och att jag tänker genom saker och sånt så det är ju också att det KAN vara bra men det är också att jag över tänker massa saker.
Så nästan alla bra saker så är dom ändå dåliga för mig OCKSÅ och då känns det ju jätte dumt att ta dom.
 
Fast det är ju så att vara människa, man är lite både. Jag är supersnabb i jobbet - men blir också lätt stressad. Är omtänksam och hjälpsam mot människor jag bryr mig om men kan vara avståndstagande och inte det minsta hjälpsam mot människor som inte är mina vänner (inte så att jag är elak men sätter mig själv före personer som inte är viktiga för mig).
 
Fast det är ju så att vara människa, man är lite både. Jag är supersnabb i jobbet - men blir också lätt stressad. Är omtänksam och hjälpsam mot människor jag bryr mig om men kan vara avståndstagande och inte det minsta hjälpsam mot människor som inte är mina vänner (inte så att jag är elak men sätter mig själv före personer som inte är viktiga för mig).
Ja men jag menar inte riktigt så. Utan dom sakerna som är bra är dåliga också. Så då kan jag inte ta dom som BRA saker.
 
Ja men jag menar inte riktigt så. Utan dom sakerna som är bra är dåliga också. Så då kan jag inte ta dom som BRA saker.
Jag tror inte det finns en enda människa i hela världen som är enbart bra eller god. Jag tror att vi alla gör så gott vi kan, när vi kan det. Så det finns nog inget som är helt rent, helt gott, helt bra. Eftersom vi är människor. Människor har fel och brister, människor försöker göra gott.

Jag tänker att vi alla är som solregn, du vet när solen skiner samtidigt som det regnar en varm sommardag.

Jag tror att vi ska sträva efter att vara goda och göra allt gott vi kan, men ingen kommer att vara helt igenom god just för att vi är människor. Vi kan inte vara perfekta, ingen kan det. Men vi kan göra gott trots att vi inte är perfekta.
 
Men jag menar inte det heller att nånting måste vara perfekt för att räknas eller nåt sånt. Eller att det inte räknas som en bra sak om jag inte alltid är så utan det är INTE så jag menar!
Men om man tar ett exempel att jag är noga och vill göra saker bra. Alltså om jag skulle skriva det som en bra sak med mig För jag tycker ju att det är en bra sak och det är en sak som flera lärare och så har sagt också. MEN det är en av dom sakerna som gör så jag har problem OCKSÅ för att ibland är jag FÖR noga så tillexempel med skolan så blir jag aldrig klar för jag är aldrig nöjd. Och skulle inte ha blivit så sjuk med anorexin som jag var i somras ifall jag INTE var sådär att jag är jätte noga med allt. Så då kan jag ju inte ta det som en BRA sak med mig när exakt samma sak är en dålig sak OCKSÅ.
Men ja dethär är väl iallafall typ bevis att jag INTE är bra på att förklara saker.
 
Men jag menar inte det heller att nånting måste vara perfekt för att räknas eller nåt sånt. Eller att det inte räknas som en bra sak om jag inte alltid är så utan det är INTE så jag menar!
Men om man tar ett exempel att jag är noga och vill göra saker bra. Alltså om jag skulle skriva det som en bra sak med mig För jag tycker ju att det är en bra sak och det är en sak som flera lärare och så har sagt också. MEN det är en av dom sakerna som gör så jag har problem OCKSÅ för att ibland är jag FÖR noga så tillexempel med skolan så blir jag aldrig klar för jag är aldrig nöjd. Och skulle inte ha blivit så sjuk med anorexin som jag var i somras ifall jag INTE var sådär att jag är jätte noga med allt. Så då kan jag ju inte ta det som en BRA sak med mig när exakt samma sak är en dålig sak OCKSÅ.
Men ja dethär är väl iallafall typ bevis att jag INTE är bra på att förklara saker.
Skulle det funka att tänka att alla egenskaper kan ha både bra och mindre bra delar? Exempel: om man är sparsam är det ju bra, men om man blir för sparsam så blir man snål.

Jag tror inte att du ska tänka att du är dålig på att förklara, för det är du inte. Men det är svåra saker som du tar upp och svåra saker är svåra för alla. Det som gör dig exceptionell är att du funderar och inte ger dig när vi inte kan svara på det sätt du skulle behöva. Ibland känns det som att du är jättegammal och erfaren medan vi är dumsnutar som inte begriper ett dyft. Jag beundrar att du inte ger dig utan fortsätter söka efter svar, fast att vi inte kan ge de svar du behöver.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 473
Senast: karl_h
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 139
Senast: Luff
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske låter konstigt efter som att iprincip alla vet att jag har försökt att ta själv mord flera gånger. Men jag är SKIT RÄDD...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 356
Senast: cirkus
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 182
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp