Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Dåligt mörkerseende?

E

elronne

Jag tror att min häst ser dåligt i mörkret?
En kväll när jag gick upp till hagen så ropade jag på hästarna, alla kom utan min stackare. Vi har "två hagar i en" så det är en ganska liten öppning till den andra...
Som sagt alla kom utan min, han bara sprang runt och gnäggade stackarn. Veterinären har gjort ett syntest på honom, fast han sa att det var lite för ljust där vi var.
Han är ganska tittig när det är mörkt och man rider, fast det kan ju alla hästar vara iofs.

Jag har en häst som tror att hon inte kan hitta grindhålet om hon inte tas in först. Springer runt och gnäggar som en toka fast grinden är öppen och rakt under mulen på henne. Tror nog att det kan ara ngt liknande med din.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6463 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
418
Hästvård ❌ De är en människa i mitt stall som har en nordsvensk som är !!!27!!! År. Veterinären har rekommenderat att ta bort hästen INNAN...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 979
  • Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite, Varning för långt inlägg. Igår när jag skulle ut till stallet, för att åka och träna hände en...
Svar
9
· Visningar
827
Hästvård Hej buke! Först och främst, innan någon hinner bli upprörd; vi har självklart haft ut veterinär redan! En av mina hästar, en 18-årig...
Svar
3
· Visningar
642

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar