Bukefalos 28 år!

Dåligt samvete?

Satc

Trådstartare
Hejsan, ska fatta mig kort.

Jag flyttar snart till nytt stall. JAG mår inte bra i stallet pga olika anledningar MEN min häst trivs som fisken i vattnet. Och jag får så himla dåligt samvete för hennes skull. Jag river upp hela hennes tillvaro och det känns så jobbigt.

Vad kan jag göra för att underlätta för henne? Finns det några knep? Erfarenheter? Dela med dig snälla.

Tack!
 
Sv: Dåligt samvete?

Det bästa är väl att se till så att hästen får det så bra som möjligt på det nya stället? :D
 
Sv: Dåligt samvete?

Komma in i en rutin så fort som möjligt.

Jag och min ponny har flyttat otaliga gånger under våra 9år tillsammans och det har alltid gått bra. Vi har alltid kommit snabbt in i våra gamla rutiner i hur vi ryktar, hämtar i hagen osv. Är ledaren trygg är hästen också trygg :laugh:
 
Sv: Dåligt samvete?

Spendera mycket tid med din häst i början. Då är du den enda tryggheten och det hjälper pållen mycket att ha dig nära just i början.
 
Sv: Dåligt samvete?

Tycker att de tips du redan fått är bra. Men vill bara tillägga att det viktigaste även för din häst är att du trivs i stallet. Jag har stått i ett stall där jag verkligen, verkligen inte trivdes med de andra ägarna, det går ut över hästarna också till slut. När man inte trivs drar man kanske sig lite för att åka dit, eller snabbar på så fort som möjligt, för att komma därifrån. Med andra ord, du gör även din häst en tjänst genom att flytta därifrån.
 
Sv: Dåligt samvete?

Jag håller helt med Iskall89. Om du trivs och mår bra så kommer din häst också att göra det! Så är det i alla fall för mig och min häst. Hon påverkas enormt av hur jag känner mig och är jag inte glad så verkar det inte spela så stor roll hur bra stallet än är för hennes del. Jag tror inte att du behöver ha dåligt samvete. Vem vet, din häst kanske trivs ännu bättre på nya stället :) Håller tummarna för er!
 

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 017
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 551
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 618
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 428
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp