Bukefalos 28 år!

Dåligt samvete

Idag var det arbetsdag med underhåll av vår väg. Jag fattar inte hur man kan lägga en sådan grej på en vardag. Då är man ju helt slut när man kommer hem från jobb. Det finns inte energi kvar att jobba ett par timmar till med en väg. Idag var jag dessutom till psykologen efter jobbet så jag kom inte hem förrän närmare halv sju och då hade de börjat med vägen. Jag har dåligt samvete för att jag inte var med idag, men det funkar verkligen inte en vardag kväll. Jag behöver vila efter jobbet.
 

Förväntar man att alla ska vara med tycker jag man väljer en tid där alla har möjlighet att vara det! Annars kanske du kan göra något någon annan dag när du har mer ork och tid? :)
 
Förväntar man att alla ska vara med tycker jag man väljer en tid där alla har möjlighet att vara det! Annars kanske du kan göra något någon annan dag när du har mer ork och tid? :)
Det står förvisso inte att det är ett krav att vara med, men att alla som kan bör vara det.
 
Det står förvisso inte att det är ett krav att vara med, men att alla som kan bör vara det.
Precis och du kunde inte.
Jag förstår att det känns surt men du måste försöka se det just som att du inte kunde. Även saker man gör för sig själv är relevanta för att vara upptagen och du måste i första hand ta hand om din hälsa annars kan du aldrig bli frisk och därmed hjälpa till.
 
Idag var det arbetsdag med underhåll av vår väg. Jag fattar inte hur man kan lägga en sådan grej på en vardag. Då är man ju helt slut när man kommer hem från jobb. Det finns inte energi kvar att jobba ett par timmar till med en väg. Idag var jag dessutom till psykologen efter jobbet så jag kom inte hem förrän närmare halv sju och då hade de börjat med vägen. Jag har dåligt samvete för att jag inte var med idag, men det funkar verkligen inte en vardag kväll. Jag behöver vila efter jobbet.
Hur man än tänker/planerar så kommer det att finnas folk som inte kan. Många skulle nog hellre göra det på en vardag, än att känna sig uppbokade med ett tråkigt måste på den lediga helgen. Så de kanske har märkt att vardagskvällar funkar bäst för de allra flesta?
 
Det står förvisso inte att det är ett krav att vara med, men att alla som kan bör vara det.
Förstår att det känns jobbigt att inte hjälpa till, men då är det på deras "ansvar", de gjorde det när de hade tid och ork :) När alla kan varierar beroende på andra åtaganden eller energi, så då är det bra att de inte hade som krav. Kanske kan du hjälpa till nästa gång!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 634
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 597
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom snön kom, det frös och dörröppnaren på baksidan som är enda vägen jag tar mig ut och in med manuell rullstol, promenadscooter...
Svar
0
· Visningar
403
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 322
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp