Dalmatiner, hur är dem?

Har förstått dem som matglada, men det låter som lite mer än så :). Min hund nu (som går och är lämplig att träna) kommer på inkallning och sticker sedan om hon får en köttbulle... Hon gör vad som krävs om godisen är tillräckligt god, men inte mer. Snart 10 år Shih Tzu/ Lhasa Apso/ Tibetansk Terrier / Papillion, ingen hund med jättemycketarbetsvilja. Därav att Dalmatiner är intressant, även om det i tävling inte är höga klasser, vill mest testa lite och ha en aktiv hund :)
 
Tikarna är ju helt matbesatta! Gör vad som helst för en torr gammal godisbit. Listan över vad Nessie har snott är lång... 1 liter pannkakssmet, 1 kilo otinad strömming... var även tvungen att stängsla in komposten annars var hon där och käkade. Men! de går inte till jobbet utan lön! Ta bort belöning och det blir betydligt svårare. Men vill man ha en kul träningskompis utan tanke på att komma först i tävlingssammanhang tycker jag det är en bra hund.
Haha och här ser vi hur spretig rasen är. Alla mina är (och har varit) SÅ petiga med maten, förutom den 5 mån gamla hanvalpen som är besatt av mat. Den äldre tiken jag har nu tar inte ens godis eller liknande. Väldigt få saker går hem hos henne :rofl:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 116
Senast: tuaphua
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 711
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Jag har nu passat en staffe över några månader och intresset för rasen har väckts rejält. Ju mer jag umgås med honom ju mer nyfiken blir...
Svar
11
· Visningar
2 225
Senast: Pancakes
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 215
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp