Alioth

Trådstartare
Jag är ute efter dressyrdamasker som ger bra med stöd, till en liten häst med väldigt smala ben. Vad ska jag kolla på för märke/modell? Jag har ingen direkt budget, det viktiga är att dom är bra. Men det skadar givetvis inte om dom inte kostar hur mycket som helst.
 
Något vidare stöd ger inga damasker - det de gör är att skydda mot slag. Jag tycker att vanliga strykkappor från t ex Hööks funkar utmärkt om man inte vill lägga så mycket pengar.
 
Jag använder mest damasker (splint boots) från Classic Equine. Dom skyddar men är samtidigt nätta och smidiga med stilren design. Min quarter har pinnben och dessa passar hennes ben bra då de är små i storlekarna!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
479
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 870
Utrustning Jag är ute efter en sadelgjord med platta som har fast resår. Den får dessutom inte vara för bred, utan måste vara väl utskuren för...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: Jeps
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
893
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp