Bukefalos 28 år!

Dammsuga upp spindlar

Dom spindlar jag har dammsugit upp, har inte kommit ut igen. Brukar förvisso se till att dammsuga upp andra saker efter spindeln.
Nu förtiden använder jag dammvippa och flyttar ut spindlarna så de får bo utomhus, vill inte ha dom inne där jag kan se dom. De håller borta flugorna. :grin:
 
Och jag har blivit uppskrämd med att de kryper ut igen så fort man har stängt av dammsugaren:eek: För att minimera den risken så är det bra att dammsuga upp stora dammråttor samt smågrus från hallmattan efteråt för säkerhetsskull.
 
Och jag har blivit uppskrämd med att de kryper ut igen så fort man har stängt av dammsugaren:eek: För att minimera den risken så är det bra att dammsuga upp stora dammråttor samt smågrus från hallmattan efteråt för säkerhetsskull.
Så brukade jag också göra och peppar peppar, inte sett en spindel efter det sen.
Bästa var förstås att spola ner dom i toaletten, fast då måste man våga ta dom dit. :angel:
 
Och jag har blivit uppskrämd med att de kryper ut igen så fort man har stängt av dammsugaren:eek: För att minimera den risken så är det bra att dammsuga upp stora dammråttor samt smågrus från hallmattan efteråt för säkerhetsskull.
Jag kör alltid på lite torrfoder till katterna efteråt, inbillar mig att det är effektiv avlivning;)
 
Har ju fått problem med daller spindlar i huset som tyvärr är svåra att bli av med. De är dock tacksamma att dammsuga upp för de sitter ute på dagarna med och är inte nattaktiva som tex husspindlarna.
Jag brukar sätta för lite hushållspapper i röret. Men tror inte de tar sig ut.
Ser jag husspindlar försöker jag fånga dem och släppa ut dem. Dallerspindlarna är dock glupska och låter inte husspindlarna leva så länge.
 
Jag har städat ett redskapsskjul idag och säkert dammsugit upp 100 spindlar! Kommer drömma mardrömmar om hur de nu kommer hämnas genom att fara runt i huset som stora dammråttor! Huga!

Men dammråttor är ju inte så otrevliga iaf:D
Spindlar inne, visst de håller rent från andra insekter. Men de sprider sig och skitar ner :down::meh:
 
Har ju fått problem med daller spindlar i huset som tyvärr är svåra att bli av med. De är dock tacksamma att dammsuga upp för de sitter ute på dagarna med och är inte nattaktiva som tex husspindlarna.
Jag brukar sätta för lite hushållspapper i röret. Men tror inte de tar sig ut.
Ser jag husspindlar försöker jag fånga dem och släppa ut dem. Dallerspindlarna är dock glupska och låter inte husspindlarna leva så länge.
Daller spindlar?
 
@MidnightSoul - pappa-långben-spindlar :)

Jag har väl sugit upp en och annan spindel som har känts för elak för att få ut på annat sätt (får skylla sig själv om den inte snällt ville följa med ut!) men jag tycker det värsta är att behöva ta ur påsen sen, OM den skulle ligga där och vara arg :nailbiting: :D
 
@MidnightSoul - pappa-långben-spindlar :)

Jag har väl sugit upp en och annan spindel som har känts för elak för att få ut på annat sätt (får skylla sig själv om den inte snällt ville följa med ut!) men jag tycker det värsta är att behöva ta ur påsen sen, OM den skulle ligga där och vara arg :nailbiting: :D
Nej, jag googlade och dallerspindlar är inte lockespindlar utan en invasiv, icke önskvärd, art som håller på etablera sig i Sverige. Den är för övrigt den giftigaste spindeln i Europa och spinner nät samt äter bl a våra inhemska spindlar. Normalt sett gillar jag inte att döda spindlar men när det gäller dallerspindlar är jag villig att göra ett stort undantag! :down:
 
Nej, jag googlade och dallerspindlar är inte lockespindlar utan en invasiv, icke önskvärd, art som håller på etablera sig i Sverige. Den är för övrigt den giftigaste spindeln i Europa och spinner nät samt äter bl a våra inhemska spindlar. Normalt sett gillar jag inte att döda spindlar men när det gäller dallerspindlar är jag villig att göra ett stort undantag! :down:

Oj shit, vi har hela huset fullt av dem, trodde bara det var någon vanlig svensk spindel. Givetvis har vi en hel del andra spindlar hos oss också. Tydligen gillar spindlar vårt hus.

Efter en snabb googling inser jag att dallerspindlarna dels är icke önskvärda och är tydligen jävligt svåra att bli av med, känns lovande.

TS spindlarna dör säkert vid dammsugning, speciellt om du suger upp annat efter.
 

Liknande trådar

Hemmet Någon som har en? Skulle vilja förenkla städningen i huset med en kombinerad ångmopp och dammsugare, som dammsuger och moppar i ett...
Svar
0
· Visningar
170
Senast: Ponylove
·
Hemmet Det blir så fruktansvärt dammigt i vårt sovrum. Syntes extra väl nu på morgonen när vi bytte sängkläder, dammet virvlar runt som bara...
2
Svar
33
· Visningar
1 031
Senast: Amha
·
Hemmet Finns det någon självgående dammsugare som klarar av högre trösklar?
Svar
5
· Visningar
470
Senast: Guldaskig
·
Hemmet Köpte en sladdlös dammsugare för drygt två år sen..Den är numera helt värdelös och släpper ut lika mycket som den suger upp. Kan...
Svar
6
· Visningar
660
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp