Damn you autocorrect!

Jag har stängt av autocorrect på min privata mobil, blev galen på den.
Dock är den fortfarande aktiv på jobbmobilen och det är så jobbigt när vi ska använda en del termer (typ pallplatser) och den ändrar om till något helt annat så det blir så fel. Likadant när jag ska skriva något företagsnamn då ändrar den också om man inte passar sig. Stör mig som tusan på det.

Kommer dock inte på några bra exempel just nu. 😅🙈
 
Jag har inte ens autocorrect, är det en inställning man själv fixar? Jag tror jag avstår i så fall! Jag är så duktig på att stava fel i hastigheten alldeles själv så de jag skriver till fattar när någon annan skriver i "mitt namn" till och med! :o:D Och har ju lärt sig att förstå mig, som om det vore ett helt nytt språk jag har!
 
Jag vet inte vad min telefon tänker om mig egentligen för om jag skriver ”titta på” tex häst, film, solnedgången eller något annat vardagligt så är min telefons första alternativ alltid, ”titta på... porr!”
Jag är helt övertygad att jag aldrig skrivit till någon och frågat om de vill titta på porr, men min telefon tror ändå att det måste vara mitt första val.
 
Jag skrattar så jag får kramp, tårarna sprutar och jag håller på att bryta ihop totalt. Då har jag ändå läst dessa flera gånger förut :rofl:
Min syster köpte nåt på blocket en gång och betalningsmetod skulle bestämmas. Hon tänkte föreslå swish, men hennes telefon tänkte annorlunda för det hon skickade var:

Smisk blir bra :)
:laugh::laugh::laugh::laugh:
 
Det bara yterligare bekräftar min teori om att de som sitter och programmerar in ordlistorna har sjuk humor...
Min kompis syster la in förkortningar i hennes mobil. De fungerar tex så att om man skriver "mkt" och sen trycker på mellanslag så hoppar "mycket" in istället.

Dock är det ju inte bestämt att det måste vara förkortningar som hör ihop. Så min kompis syster la in så att varje gång hon skrev "pappa" så hoppade "idioten" in istället (han ÄR en idiot... han kidnappade sina barn etc så det var rimligt!).
Varje gång hon skrev sin systers namn hoppade "som mig fast med blått hår" in.
storasyster blev "winner takes it all"
och blev tonfisk
Förkortningen för systers namn blev "den snyggaste"
mamma blev "min älskling". Osv.

Min kompis fattade ingenting och trodde att hennes mobil hade fått spratt. Kan säga att det också blev väldigt många roliga meddelanden, innan hon äntligen förstog :D
 
Men alltså, vad får telefonen allt ifrån :rofl:

Ja alltså, en del autocorrect ändrar ju till ord man skrivit innan, men ibland verkar den ju inte alls gå efter den regeln. Alltså jag har ALDRIG skrivit "nigger" i hela mitt liv jag kan lova :nailbiting: ÄNNU märkligare är ju att telefonen tycker att det är ett bättre ord än "bigger" :cautious: Kanske är att jag har svenska språket inställt och det första ordet på något sätt finns där, men inte det andre?
 
Ja alltså, en del autocorrect ändrar ju till ord man skrivit innan, men ibland verkar den ju inte alls gå efter den regeln. Alltså jag har ALDRIG skrivit "nigger" i hela mitt liv jag kan lova :nailbiting: ÄNNU märkligare är ju att telefonen tycker att det är ett bättre ord än "bigger" :cautious: Kanske är att jag har svenska språket inställt och det första ordet på något sätt finns där, men inte det andre?

När jag ska skriva mejl eller sms från telefonen på engelska kan det bli väääldigt konstiga ord om jag inte ser upp 😅
 
Det här är lite makabert, men det var en mycket kär anhörig och hen hade definitivt tyckt att det varit roligt så jag delar med mig av det.

Jag frågade min mamma hur denna person dog då jag inte riktigt kom ihåg. Mamma är inte riktigt vän med bokstäverna på mobilen. Så kan vi säga.

Mamma svarade att hen "dog i samband med ett klaffbord."

Många tankar och bilder hann gå igenom huvudet innan vi redde ut det hela. KlaffBYTE skulle det vara. Jag är säker på att vår anhörig vred sig av skratt i sin himmel. :heart
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
0
· Visningar
150
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 240
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp