Dartmoor bomlös

J

joneya

Någon som har prövridit i denna sadel? Hur ser tunneln/bossorna ut på undersidan? (hittar inga bilder).

*nyfiken*

M

Matiz

Sv: Dartmoor bomlös

Hört om många bomlösa men aldrig den.

Jag har haft den hemma. Bossorna påminner om SBS´en i tjockleken... Alltså inte värst tjocka.

M

Matiz

Den påminner ju om barefoot, torsion och knights. Varför inte ta en av dem istället...billigare och lättare :D

J

joneya

Ehhh? Min SBS har riktigt tjocka bossor enligt mig, däremot så är kanalen lite tunn. Men då låter det som att Dartmoors kanal t.o.m. är lite bred istället...? 7cm är ju väldigt brett för en mjuk sadel, så sadeln torde väl kunna åka ner på ryggraden mellan bossorna, eller? (jag har inte sett sadeln, så det är bara en gissning).

J

joneya

Den har säkerthetsfästen för stiglädrena PLUS kanal för ryggraden i själva sadeln (ingen extrapadd behövs egentligen alltså). Så det är stor skillnad på torsion&company, och dartmoor. Plus att man kan få dartmoor med knästöd och uppbyggd sits. Men annars håller jag med, modellen ser mycket ut som en torsion.

Jag har funderat lite....kan kolla upp bättre sen??
Bossorna är nog tunnare än SBS... Knästöden kan nog jämnföras med tosions modell med extra stoppning eller vad det nu heter.( är det inte trekkingen?)
Och vad jag läst här så verkar folk inte haft nån nytta av stöden på trekkingen?! Inte vet jag iaf....

S

sante

Behöver man en pad undertill eller räcker det med bossorna tro?

Liknande trådar

Utrustning Ni sadelnördar, snälla hjälp och utbilda mig! Jag behöver uppenbarligen en ny sadel till min 4-åring. Dessvärre är hon bred och utan...
Svar
19
· Visningar
817
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hej! Jag har en rödskäck men tycker det är så svårt att hitta snygga schabrak till honom. Har ni några tips på färger eller kanske till...
Svar
5
· Visningar
592
Senast: Ajda
·
Utrustning Söker tips på bra budget bomlös sadel. Helst inom western men är öppen för de mesta!
Svar
3
· Visningar
483
Senast: Teilani
·
Western Går i tankarna att köpa mig en westernsadel men har inte en jättestor budget så därför söker jag efter begagnade sadlar och vill hitta...
Svar
0
· Visningar
58

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Soffa i skinn eller tyg