Dataexperter hit!

Grana

Trådstartare
En kompis till mig har försökt i över en veckas tid att skicka bilder via mail till mig. Men jag får inga bilder. Jag kan skicka och får från andra, men inte från henne.
Vi har testat att hon skickat först till en annan tjej och sen att den tjejen skickat till mig. Det fungerade med två bilder, sen har inte den andra tjejen fått några mer heller, fast hon skickat flera dit.
Hon har testat att skicka från deras två mailadresser, men inget kommer till mig.
Hon skickade nu till sin dotter, och det fungerade.
Mail utan bilder kommer fram till mig, men inte med bilder :mad:
Vad sjutton kan det vara :confused:
 
Sv: Dataexperter hit!

Kan det vara att du har ställt in så du bara kan ta emot en maxad storlek?
 
Sv: Dataexperter hit!

Oj, kan man det? Ska kolla det. Men jag tror inte det, för när jag fått av henne förut så har det varit helt ok storlek. Och jag har en annan kompis som är väldigt bra på att skicka stora bilder :angel: Och de får jag ju...
Nu skickade hon till mig via photosmart, då fick jag en bild. Sen när hon skulle skicka mer, så har det inte fungerat.
Men ska kolla upp det där med maxstorlek..
 
Sv: Dataexperter hit!

Det är troligt att mailet med alla bilderna hon skickar är alldeles för stort för att skickas via den mailserver hon använder, eller tas emot av din mailserver. Hur många MB är alla filerna hon lagt i mailet tillsammans? Mail är inget bra sätt att skicka många bilder på. Man bör egentligen hålla sig under 1MB sammanlagd storlek om man kan.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 685
Senast: Saigon
·
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 825
Senast: ameo
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 276
Senast: geting
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
25 278
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp