Dataintrång?

moria

Trådstartare
Hej, anonymt nick idag. Jag arbetar som chef på ett företag. Vi tillhör en stor koncern med huvudkontor och HR avdelning i en annan stad. Jag har en god och väldigt problemfri med 20 av 22 anställda. En av de två bråkar om precis allt och jag tycker att jag bemöter hen korrekt genom att vara lugn saklig och pedagogisk. Innerst inne vet jag egentligen inte vad problemet är. Hen är arg på saker i kollektivavtalet och tar ut det personligt på mig. Är sjukskriven extremt mycket för olika saker med sjukintyg varje gång. Följer inte rutiner utan skapar egna. Behöver nån timmes gnäll om sitt privatliv varje pass innan hen börjar jobba. Är osams med sin parter och brutit med mamma och syster plus en dotter. Är i konflikt med exet och grannen och sin förra bästis. Och hundra andra småsaker Häromdagen skulle jag jobba på golvet och börja 07, jag gör det ibland.
Därför gick jag inte till mitt kontor utan till personalrummet där hen hade jobbat natt och skickade hem hen Under förmiddagen ska jag kolla en sak på datorn och tar den närmast i personalrummet.
Skakar på musen och hamnar då på den här personens facebook. En chattruta är öppen och det är en chatten mellan de två som är problematiska som anställda. Jag ser mitt namn i versaler tillsammans med orden idioten herself och börjar därför läsa. Det är mycket grovt mot mig och vår biträdande chef som kallas neger och det är problemet med henne. En neger är en neger står det. Jag är en dåre och idiot. Hemligheter inom företaget dryftas vitt och brett och även andra anställda benämns som muppar. Det är svordomar hat och ondska rasism sekretessbrott och väldigt elakt i en låååång blandning.