Datakunniga se hit!

J

Jeeves

Nu är jag TRÖTT på det här! Att det ska vara så f-baskat svårt:mad:

Någon som kan det här med hur man kan skicka filmsekvenser med mail? GÅR inte det eller? Har massor med kul filmsnuttar som jag skulle vilja skicka till min mamma, till min dotter i Spanien, till kompisar som bor lite långväga, till vovvens uppfödare etc etc, men det GÅR ju inte:cry:

Har ngt som heter iMovie HD och där har jag t ex lagt över en hel film som vi filmat vid lite olika tillfällen. Filmen delas automatisk upp i olika sekvenser - hur gör man för att t ex välja ut EN sekvens och skicka med mail?? Sen har vi andra filmsnuttar som ligger för sig själva, inte i iMovie, och de kan jag bifoga till mailen men det tar ju typ 24 timmar att skicka!! Hur komprimerar man, eller går inte det?

Please, någon som är riktigt haj på det här och som kan förklara innan jag får ett nervous breakdown?:crazy:
 
Sv: Datakunniga se hit!

Varför skicka filmfilen i mail när man kan lägga upp den på nätet och skicka länken istället?

Och eftersom sharpless säger tuben, säger jag sidor som photobucket eller dylikt..
 
Sv: Datakunniga se hit!

...och jag föreslår hemsidesutrymme o. dyl. :)
 
Sv: Datakunniga se hit!

Jag har faktiskt ( stort kryss i taket ) lyckats att lägga upp bilder o filmer på photobucket sedan tidigare men nu när jag öppnar mitt album så är de filmer jag lagt in där bara stillbilder - kanske en idiotisk fråga men ska jag inte kunna öppna mitt album och klicka på t ex en av filmerna och se den där?

Om jag nu lyckas få dit filmer - hur gör jag för att få iväg dem med mailen?? Och hur väljer jag ut bara en sekvens?

Skit, alla andra verkar begripa det här hur lätt som helst men för mig är det kinesiska:(
 
Sv: Datakunniga se hit!

Du vill alltså bara skicka delar av filmen. Inte hela filmen? Om du lägger upp filmen på YT så klistrar du bara in länken i mailet. Hur man bara skickar styckade biter har jag inte en susning om. (kommer nog aldrig att lära mig heller)
 
Sv: Datakunniga se hit!

Min dotter och hennes kompis skickar filmsnuttar "direkt från kameran" över msn.
Ja, filmerna var uppladdade på kompisens dator, men helt obehandlade. När dottern hade fått filmsnuttarna kunde hon göra vad hon ville med dem, i princip. Bara titta på dem, klippa ihop och lägga på ljud, mm.

Det gick inte att skicka filmsnuttar via mail, bara bilder.
 
Sv: Datakunniga se hit!

Börja med att ställa frågan där den hör hemma, nämligen på datorforumet! :idea:
 
Sv: Datakunniga se hit!

Ha ha, du ser - inte ens det kunde jag få till rätt:o
Tack för att du förflyttade tråden till rätt plats:bow:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp