Bukefalos 28 år!

datorn startar om sig..

T

timothy

VAD är det för fel på vår dator :confused: Den lever ett eget liv och stänger ibland bara av sig och startar om... Det kan hända massor av gånger under en kväll :devil: Någon som vet vad man kan göra??
 
Sv: datorn startar om sig..

Låter som om det kan vara virus?

Har du virus program på datorn?
 
Sv: datorn startar om sig..

När min gjorde så var det för att fläkten hade dammat igen och datorn blev överhettad, så den stänger av sig för att inte börja brinna... Min fläkt var full med brännt damm, så ett tips är att öppna och damsuga
 
Sv: datorn startar om sig..

Om du inte hittar något av de tidigare så gör en koll om du har ett fel i något segment i RAM-minnet. Dvs fel på en minneskapsel alltså.. Ett fel där ger de symtom du har. Datorn startar om utan anledning. Det finns testprogram för detta.
 
Sv: datorn startar om sig..

Aha - det där med fel i minneskapseln låter intressant :) Hur får man tag i testprogrammet till det :confused: Ska också ta och köra lite med dammsugaren - finns viss risk att det kan vara en och annan "råtta" där inne :o
 
Sv: datorn startar om sig..

det gör min dator varje gång jag spelar sims... hinner knappt spara...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp! Vad fasen sker? Jag uppdaterade min Microsoft Surface, som datorn bad om. Nu går det inte att starta skiten. Jag får bara upp en...
Svar
18
· Visningar
697
Senast: tuaphua
·
Hemmet När jag rotar i frysen efter nåt, börjar varningssignalen tjuta efter bara kanske tio sekunder. Så jag brukar stänga av frysen medan jag...
Svar
15
· Visningar
698
Senast: Otherside
·
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
239
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 221
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp