Datorn tycker inte om usb-minnen

sussisus

Trådstartare
Min dator (bärbar, HP pavilion, har Vista som operativsystem) är lite tjurig, den tycker inte om usb-minnen!:(

Första gången/gångerna jag använder ett usb-minne så syns det och hittas i "Dator".
Men när jag ska använda usb-minnet vid senare tillfällen så vill maskinen inte hitta usb-minnet - hittas bara om jag kollar via "säker borttagning".
Och det spelar ingen roll vilket märke usb-minnet är, för datorn vägrar att hitta det efter någon gångs använding.
Jag har ju köpt en vinylskivspelare där jag ska använda usb-minne för att föra över låtarna (låtarna sparas i MP3-format på usb-minnet), men det blir ju värdelöst om jag inte kan få datorn att tycka om usb-minnen.
Jag har väl en tre usb-minnen som inte funkar ihop med datorn, de ligger i ett skåp när de inte används.

Har sett att det finns usb-sladdar med två (han?)kontakter (likadana kontakter i datorn och vinylspelaren), så kallad switchkabel. Kan det funka att föra över låtarna?
 
Sv: Datorn tycker inte om usb-minnen

Min dator (bärbar, HP pavilion, har Vista som operativsystem) är lite tjurig, den tycker inte om usb-minnen!:(

Första gången/gångerna jag använder ett usb-minne så syns det och hittas i "Dator".
Men när jag ska använda usb-minnet vid senare tillfällen så vill maskinen inte hitta usb-minnet - hittas bara om jag kollar via "säker borttagning".
Och det spelar ingen roll vilket märke usb-minnet är, för datorn vägrar att hitta det efter någon gångs använding.
Jag har ju köpt en vinylskivspelare där jag ska använda usb-minne för att föra över låtarna (låtarna sparas i MP3-format på usb-minnet), men det blir ju värdelöst om jag inte kan få datorn att tycka om usb-minnen.
Jag har väl en tre usb-minnen som inte funkar ihop med datorn, de ligger i ett skåp när de inte används.

Har sett att det finns usb-sladdar med två (han?)kontakter (likadana kontakter i datorn och vinylspelaren), så kallad switchkabel. Kan det funka att föra över låtarna?

Vad menar du med att den inte gillar usbminne?
Dyker det upp om du öppnar "den här datorn" som en enhet eller kommer den bara inte upp när du pluggar i den?

Ang om skivspelaren kan kopplas till datron läser du lättast i manualen.
 
Sv: Datorn tycker inte om usb-minnen

Usb-minnet syns inte på "den här datorn" (eller Dator som det heter på min dator). Minnet syns bara när jag använder mig av "Säker borttagning"-funktionen.
Det gör inte som t.ex. den externa hårddisken som visar en ruta och frågar vad jag ska göra med den (typ visa bilder, spela musik eller vad det nu står). Pluggar jag in ett usb-minne så syns det i bästa fall vid första användningen, sen är det osynligt.
Det är mycket irriterande.

En jobbarkompis sade att det kan bero på glappkontakt i datorns usb-portar (har fyra portar), men jag använder dels musen i en port och digitalkameran i en annan - men usb-minnena vill inte fungera i dessa två portar (alla tre minnen kan väl inte gå sönder av att bara ligga i skåpet heller?).
 

Liknande trådar

Övr. Hund Lite funderingar såhär på kvällskvisten... Jag har börjat använda smeller "för smellerns skull" med Monster på sista tiden, alltså...
Svar
12
· Visningar
897
Senast: lady_vip
·
IT & mobiler Har försökt läsa igenom reglerna, men vet inte vad mitt problem hamnar under för kategori ( hem och hobby eller här). Moderator får i...
Svar
8
· Visningar
1 554
Äldre Sånna saker har jag. Saker som jag lika gärna hade kunnat ge fan i att köpa ibland. Min senaste investering var en ryggsäck. Jag tycker...
2
Svar
29
· Visningar
4 161
IT & mobiler Det har hänt något med mitt USB-minne (en JetFlash Transcend 4GB är det). Jag sätter i minnet i en port, men det syns inte när jag går...
Svar
7
· Visningar
2 323
Senast: fatfin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp