Bukefalos 28 år!

datorns bild till tven

I

Isidor

hej jag vill ha datorns bild till tv. hur gör jag har kopplat en s-video kabel mellan dom men hur gör man sen ???????????????
 
Sv: datorns bild till tven

Du måste tala om för datorn att den skall skicka ut bilden på TV-utgången, görs via bildskärmsinställningar. Har du en riktig s-videoingång på TVn eller kör du via scarten i det senare faller kanske du bara får en svartvit bild(går att fixa).
Ljudet måste du ta från ljudkortet
PL
 
Sv: datorns bild till tven

okej. men vart hittar jag bildskärmsinställningarna är inte så bra på engelska. efter som vi har xp på engelska
 
Sv: datorns bild till tven

Isidor skrev:
hej jag vill ha datorns bild till tv. hur gör jag har kopplat en s-video kabel mellan dom men hur gör man sen ???????????????
för det första så är det lite skillnad på Nvidias och ATI´s grafikkort.

Jag ska posta bilder på ATI´s variant.

Bild 1, Högerklicka och välj egenskaper:
win.JPG


Bild 2, klicka sedan på "inställningar":
win2.JPG


Bild 3, klicka på "avancerat":
win3.JPG


Bild 4, klicka på "bildskärmar":
win4.JPG


Bild 5, klicka på den röda ikonen:
win5.JPG


Bild 6, klicka så att de markerade ikonerna står i den ordning som bilden visar:
win6.JPG


Bild 7, klicka till sist på "Verkställ":
win7.JPG


Hoppas att detta kan hjälpa dig. Detta gäller som sagt bara för ATI´s Radeon serie.
 

Liknande trådar

Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
386
Tjatter Jag ligger ofta på soffan och lyssnar på musikvideos på youtube i datorn. Ibland pausar uppspelningen, eller så är det för mycket reklam...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 356
Senast: Habina
·
IT & mobiler Hjälp! Vad fasen sker? Jag uppdaterade min Microsoft Surface, som datorn bad om. Nu går det inte att starta skiten. Jag får bara upp en...
Svar
18
· Visningar
690
Senast: tuaphua
·
Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
345
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp