Datorspelsnostalgi!

Gabby_Ossi

Trådstartare
Nu när årets julkalender kört igång blev jag påmind om ett datorspel med Barna Hedenhös som vi spelade mycket när vi var små, var såklart tvungen att kolla om det fanns kvar och stötte på en massa andra gamla godingar, och tänkte såklart att det var stoff för en buketråd! :D

Så, vad har ni haft för favoritdatorspel när ni var yngre? Nämn gärna lite kort vad de gick ut på också!

Barna Hedenhös
Kanske ingen jättefavorit egentligen, man gick runt på lilla ön och gjorde lite olika små uppdrag, tror huvudsyftet var att hitta en älgkrona som försvunnit från huset.

Rymdjakten
Man bygger upp och driver en rymdforsknings-bas, riktigt roligt och lärorikt spel! Går ut på att hitta olika delar från en rymdsond från en annan civilisation Tror aldrig vi lyckades "klara" det dock, man har bara en viss tid på sig och begränsat med pengar.

LEGO Racers
Bilspel där man först får bygga ihop sin egna bil och gubbe med legobitar, sedan tävlar man i turneringar och låser upp nya banor och får nya byggklossar när man vinner.

SIM Park
Man driver en nationalpark där man ska få alla sina djur och besökare att samsas typ. Detta spelade vi jättemycket! Höll på mycket med "artbestämmaren" där man lärde sig speciella kännetecken för de olika djurarterna.

Rollercoaster Tycoon
Man driver en nöjespark med olika åkattraktioner och kan designa egna berg- och dalbanor.

Zoo Tycoon
Man driver en djurpark och bygger inhägnader till djuren och försöker få dem (och besökarna) att trivas så att de kan få söta djurbebisar :love:

Disneys 4 vilda arkadspel
4 olika spel, ett där man ska vara Pegasus och sparka ner titaner som försöker ta sig upp till Olympos, ett där man ska vara Mushu och skjuta fyrverkerier på hunner, ett där man ska vara Abu och hoppa runt på tak och tända fönster utan att bli infångad och ett där man ska vara Sebastian och simma runt i labyrintliknade banor och hitta och rädda Blunder.

The Sims
Såklart :p
Tror dock att jag lade mer tid på att bygga hus/restauranger och skapa diverse familjer (typ min släkt och alla Harry Potter-karaktärer) än på att egentligen spela med gubbarna.

Backpacker Junior
Man åker runt i Europa och tar olika jobb och svarar på frågor om städerna för att tjäna pengar och ta sig vidare! Man kunde också skapa egna städer.

Trivial Pursuit
Ja, det klassiska frågespelet där man ska samla tårtbitar från olika kategorier.

Häst&Ponny - Varsågo och rid!
Man börjar på ridskola med olika typer av hästar och kan så småningom tävla i dressyr, hoppning eller terräng. (Fast jag kommer ihåg att jag tyckte dressyren var jättesvår, jag orkade aldrig lära mig programmen :p)

Riding Star
Hästspel där man antingen kunde spela som ett "äventyr" där man sköter och tävlar hästen Star (?), eller bara köra tävlingar med lite olika hästar. Man rider fälttävlan med alla tre moment, dressyren var dock lättare eftersom det fanns prickar på banan man kunde följa ;).

Arvet från Rosemond Hill
Äventyr där man ärver en häst och tränar och sköter den + letar efter lite andra hemligheter på gården. Varje nivå avslutas med en tävling och sedan kan man få nya hästar.
 
Sv: Datorspelsnostalgi!

Jag orkar inte nämna vad alla gick ut på, men mina älsklingsspel till PC i åldern typ 6-10 var en salig blandning mellan CS, Doom och Resident Evil på den ena sidan, och typ Sim Safari, Häst & Ponny och Mulle Meck på den andra. Och Myulk älskade jag också, även om jag av någon anledning tyckte att det var extremt obehagligt.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 701
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 027
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 096
Senast: Cambrie
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 133
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp