Det jag hoppas att ingen såg

kamomillo

Trådstartare
Läste en så kul tråd på ett annat forum, så jag snor den.
Kan vi inte berätta när vi tabbat oss, och hoppats att ingen såg?
Jag kan börja med en tabbe.

Då vi för 2 år sedan äntligen fått vår Buick körklar ville vi givetvis ut på tur.
Här görs inget halvdant, så vi började med en resa på 40 mil. När vi kommit halvvägs, stannade vi för att äta en glass på en mack.
Det var massor av människor utanför macken, som njöt av den sommarens första sommarfredagskväll.
Vi tuggade i oss glassarna, hoppade in i bilen, och startade upp motorn. Den HÖRS! Så jag skulle vara förvånad om någon missade oss, min man som körde, la in backen gasade lite malligt och..

Backade på mackens "gatupratare".....
:o:o:o:o:o:o
Hoppsan!

I backspegeln såg vi att den gungade rätt bra, och att många skrattade....
Vi fick lite bråttom därifrån :angel:

* Jenny *
 
Glansis på grusvägen. 90graders kurva. Jag kör i 5 km i timmen i min gamla Volvo 245. Bilen gliiiiiider saaaaaaktaaaaa in i grannens skjul. Böjer en bräda som faktiskt håller....backar försiktigt därifrån och kör ännu saktare hemåt.
 
Hade varit på intervju för en utbildning på högskolan i en grannstad. Var otroligt nervös innan både för intervjun och att hitta var jag skulle på en stor läskig högskola :angel: Allt gick bra men när jag gick därifrån till parkeringen, glad och lättad att det var över, hade jag näsan i telefonen och såg inte en gigantisk grop mitt i vägen som jag trillade ner i. Skrapade upp armen och förstörde tröjan. Sjukt pinsamt. Vågade inte kolla om någon sett mig utan skyndade mig till bilen och körde hem :o
 
Ingen regelrätt tabbe, men en total knäpp i hjärnan drabbade mig häromdagen.

Jag satt i min parkerade bil, motorn var avstängd men jag startade tändningen för att trycka ner rutorna. Precis då började bilen rulla, som fan, rakt mot bilarna bakom. Jag fick fullständig PANIK. Jag hade ju inte startat bilen! Tryckte på bromsen, drog i växelspaken, handbromsen och vred på ratten men INGENTING hände, bilen bara rullade.

Efter alldeles för lång tid insåg jag att det var skåpbilen bredvid som körde iväg. Fy fan, jag vill inte veta hur jag såg ut i min förvirrade panik där bakom ratten i en parkerad bil.
 
Skulle rida barbacka men måste stå på något för att ta mej upp. Ställer mej på bänken utanför stallet och tar i för kung och fosterland. Landar naturligtvis på andra sidan. Var jävligt kvick upp på ben och kollade noga att ingen annan var i närheten. Samma tur hade jag inte när jag några år senare gjorde om tabben. Då var brorsan med och såg allt, så det fick jag höra länge.

Skulle ut och rida en liten sväng och fick världens magras. Det var akut. Jag fick sätta fart på hästen för att komma upp till träden så jag kunde hoppa av och gömma mej. Ser att det kommer en snubbe gåendes men tänker att han går åt ett annat håll. Men tji fick jag. När jag sitter bakom granen och skiter tarmarna ur mej så ser jag hur hästen vänder på huvet. Det kommer nån. Naturligtvis så gick snubben åt samma håll som jag. Fick försöka gömma mej bakom gran och häst så gott det gick. Men jag tror lukten och det kritvita arslet avslöjade mej.
 
Ingen regelrätt tabbe, men en total knäpp i hjärnan drabbade mig häromdagen.

Jag satt i min parkerade bil, motorn var avstängd men jag startade tändningen för att trycka ner rutorna. Precis då började bilen rulla, som fan, rakt mot bilarna bakom. Jag fick fullständig PANIK. Jag hade ju inte startat bilen! Tryckte på bromsen, drog i växelspaken, handbromsen och vred på ratten men INGENTING hände, bilen bara rullade.

Efter alldeles för lång tid insåg jag att det var skåpbilen bredvid som körde iväg. Fy fan, jag vill inte veta hur jag såg ut i min förvirrade panik där bakom ratten i en parkerad bil.
Hahaha :laugh: Underbar beskrivning!
Händer mig tyvärr allt för ofta.
 
Hahaha :laugh: Underbar beskrivning!
Händer mig tyvärr allt för ofta.

Jag har hoppat till någon gång vid tidigare tillfällen också när något bredvid plötsligt kommit i rörelse, men aldrig tidigare har jag så totalt missuppfattat situationen och agerat så fullständigt panikartat. 🙈
 
Haha vilken kul tråd!

Senast idag för ett par timmar sen höll jag på att halka omkull inne i entrén på en restaurang... klackskor, som jag är ovan vid och så regn och halt golv på det... Hoppas ingen såg, som tur var var jag lite tidigt till (första-)dejten och det var folktomt i entrén...
 
När jag, på min födelsedag förra onsdagen, va försenad till jobbet och ringer för att berätta detta samtidigt som jag backar... vi bor i radhus och jag backar in i grannarnas brevlåda så hela bakrutan går i en miljard bitar. Han som ägde brevlådan kom ut och försökte lugna ner mig genom att säga : de är bara en brevlåda och va glad att de va din bil :o
 
Ca 6-7 år sen.
Jag skulle ta in min häst från hagen, ett såntdär snabbstopp i stallet i civila kläder. Mysbyxor som var stora, lite långa och pösiga. Hagen var lerig så jag drog på gummistövlar och stoppade ner brallorna i skaften lite sådär lättsamt.

Inser när jag är långt ute i hagen att fan, den var mycket lerigare än jag trodde. Riktig suglera.
Får tag på hästen och börjar gå tillbaka. Försöker ta stora kliv på tuvorna.
När jag står mitt i ett jättekliv, halvt i spagat (känns det som) så sugs båda fötterna fast. Balansen blir urkass i den positionen. Jag försöker få loss någon av fötterna så jag kommer i stadigare utgångsläge.
Ser då också att byxbenen åkt upp ur stövlarna och hänger ner i leran. :rage:
Försöker smaka fram hästen som står 1 m bakom mig. Planen är att ta stöd av henne så jag får loss en fot ur leran.
Hon tar ett steg fram med ena frambenet och parkerar det byxan som hänger ner i leran. Kul...dubbelt fast med den foten!
Smackar och försöker flytta på henne men hon står där hon står. Och det gör jag med!
Då knuffar hon mig i ryggen!
Jag som står i noll balans åker frammåt och landar på mage i leran. Och eftersom hon har en hov vid min fot på mina byxor så åker de ner 1 dm när jag åker frammåt.

Där låg jag med mjukisbrallorna nere på magen i leran. Då gick hon till grinden och väntade....
 
En gång i tiden var jag "hoppas ingen såg", nuförtiden så skiter jag i om någon ser mig eller inte, bjuder på det. Fast visst kan det vara skönt om ingen ser.

Det var en vinter, det snöade, jag skulle dra en pall uppför en garageuppfart, i snön, kämpade som fasen för att få pallen uppför backen, efter många om och men, samt skottande i snön, hade jag äntligen fått pallen till bakgavelliften på lastbilen.
Jag backar upp på bakgavelliften, det jag inte tänkte på var att snö och metall går inte så bra ihop, den blev snorhal, så mina fötter försvann och jag satte mig snyggt på baken, tack och lov höll jag kvar i pallkärran, hade bara fattats att jag skulle tappa den och pallen rullar tillbaka nerför garageuppfarten. Jag tror ingen såg mig, det måste dock sett rätt komiskt ut, blev helt paff.

Härom veckan var jag på ett företag och lastade utomhus på asfalt, skulle bara gå fram till truckföraren för att få papprena. Det låg fullt med plastgranulatskulor på asfalten, jag vet att de blir snorhala på flaket, tänkte dock inte att de skulle va lika hala på asfalt. Jo tjena, halkar till rätt rejält, lyckas ändå hålla balansen och ramlar inte. Jag trodde truckföraren skulle dö, va han garvade, mitt gamla jag hade nog skämts ihjäl med dagens jag bara skrattade "jag ser att jag gjorde din dag nu". :p
 
Samma hästjä**l som ovan.
Vintern 2009 var väldigt snörik här. Ungträd i skogen böjdes ned av snötyngden och när våren kom hade många kvar den där krokformen över stigarna.
Och där kom vi skrittande. Ser att det är flera böjda träd över stigen under en sträcka på ca 20 m.
Men det var inte värre än att jag kunde lägga mig över halsen och skritta under dom.
Rätade upp mig när vi ridit under alla. Trodde jag.
Ett var kvar. Och det kom nu i midjehöjd på mig.
Här fick jag hjärnsläpp och istället för att stanna hästen och trodde jag att jag skulle kunna böja undan trädet (det var ju ett smalt ungträd) med händerna. Hästen skrittade på.
Givetvis rubbades ju inte trädet och jag kände hur jag trycktes bak i sadeln. Och vips åkte jag över bakvalvet och satt bak på röva på henne. Hon knatade på som inget hände. Och så tog hästen slut. Där hängde jag över trädet.
Hästen stannar, tittar på mig...och knatar vidare!
Jag hoppar ner och ser att båda stiglädren ligger kvar på backen. Rafsar åt mig dom och med dem i ena handen börjar jag springa efter hästen.
Jag försöker med alla komandon att få henne att stanna men hon bara sneglar på mig ibland och ser ut ungefär såhär: :devil: och skrittar lite fortare :arghh:

Jag fick jogga hela vägen hem till stallet bakom min häst. Med stigbyglarna i näven.
 
Det där har jag också fått göra, i över två kilometer. Ökade jag tempot gjorde hästen framför mig samma sak. Saktade jag ner så gjorde hon det med, men aldrig att jag fick komma i kapp. Fick ringa på assistans så att hon stoppades från att korsa 90-vägen på eget bevåg... Underbara häst. :meh:

Och man känner sig inte alls fånig som joggar bakom en häst i ridstövlar och hjälm..... 🙄
 
Det där har jag också fått göra, i över två kilometer. Ökade jag tempot gjorde hästen framför mig samma sak. Saktade jag ner så gjorde hon det med, men aldrig att jag fick komma i kapp. Fick ringa på assistans så att hon stoppades från att korsa 90-vägen på eget bevåg... Underbara häst. :meh:
Hahaha.
Min kära donna tvärnitade och jag åkte över huvudet på henne. Höll envist kvar i tyglarna. Det var bara det att tränset inte satt kvar på hästen. Det hade halkat över öroen på henne.

Försök fånga en retsticka till häst utan träns....
 
Jag har blivit omkullflugen av ett gäng duvor en gång. Jag korsar ett ganska stort torg på väg till jobbet varje dag, och nämnda torg tenderar att dra till sig en hel del duvor. Det är alltid lite riskfyllt att röra sig där eftersom duvjäklarna titt som tätt bestämmer sig för att gräset nog är lite grönare på andra sidan torget ändå, och när de flyger så flyger de lågt - helt utan respekt för människor! Just detta hände när jag var ungefär halvvägs över torget en gång, och jag blev så rädd för svärmen av duvor som kom farandes att jag snubblade på mina egna fötter och trillade :o

Numera går jag runt torget om jag ser att där sitter en massa duvor.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp