Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

De la Gardie?

L

little_blondie

Är det någon som har en avkomma efter honom eller träffat någon? Skulle ni vilja berätta hur dem är i temprament,storlek osv?

D

dressyrryttare

Har en 2 årig hingst i stallet efter han. Verkar trevlig. Känner inte den så bra. Sen har ngr vänner till mig fått ett föl i år efetr han.

P

Pauling

Vi har en 4-åring efter De la Gardie. Han har varit rätt sen i utvecklingen och såg fortfarande väldigt valpig ut som 3-åring. Nu börjar han mer se ut som en häst. :) Han är ca 167 cm i mkh.
Min tränare sa vid ett tillfälle att han var en av de envisaste hästarna hon haft att göra med. Det stämmer att han har mycket egna åsikter, till slut brukar vi få vår vilja igenom, men det har inte varit lätt alla gånger.
Han har rätt ordinär skritt och trav, men jättebra galopp. Pga otur med skador har vi inte kommit så långt i utbildningen, men han kommer säkert bli en kanonbra hopphäst om han får vara frisk.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6452 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som har testat ett Dyon la cence bettlöst träns? Funderar på om jag skulle köpa ett sådant till min häst som försenad...
Svar
14
· Visningar
577
Utrustning är sugen på att beställa hem ett par Maya delorez ridthights, men undrar hur dem är i storleken🤔 jag har hört att dem ska va stora i...
Svar
15
· Visningar
1 632
Hästmänniskan Hejsan! Vet inte direkt vad jag vill med denna tråd mer än ventilera och få skriva hur jag känner just nu. Jag kommer låta som...
2
Svar
27
· Visningar
3 397
Kropp&Själ Önskar framförallt svar från er som har erfarenhet själva/via anhörig eller genom ert arbete eller så. Alltså helst inga vilda...
Svar
3
· Visningar
459

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckningar 2021
  • Föl 2021

Omröstningar