Bukefalos 28 år!

De osynliga

vallhund

Trådstartare
Skrämmande läsning om livet i skuggan.

"Det finns ett annat Sverige. Ett parallellt samhälle i skuggan
av vårt. Här lever människor som packar vår mat, lagar
våra bilar och städar på stora hotellkedjor – under usla villkor.
I DN:s granskning berättar vi om människor
som du möter varje dag, men som du sällan ser."
http://fokus.dn.se/
 
Skrämmande läsning om livet i skuggan.

"Det finns ett annat Sverige. Ett parallellt samhälle i skuggan
av vårt. Här lever människor som packar vår mat, lagar
våra bilar och städar på stora hotellkedjor – under usla villkor.
I DN:s granskning berättar vi om människor
som du möter varje dag, men som du sällan ser."
http://fokus.dn.se/
En annan fulmetod är att folk anställs vitt ett visst antal timmar, men jobbar sedan svart flera timmar till. Annars går arbetet till någon annan. Eller varianten där man får en vit lön utbetalt men med krav på att du betalar tillbaka en stor del... Så ser det bra ut i bokföringen och vid kontroller.
 
Ja uppfinningsrikedomen till att fylla den egna kassakistan utan skrupler och gärna låta andra göra det utan omtanke om dom har som bekant inga gränser alls.

Jag gjorde en liten intressant jämförelse med vad jag "tjänar" i timman baserat på 40 timmar i veckan och det är hela fantastiska 41:- efter skatt, nåt som ska (måste) bekosta mitt boende, värme, el, mat och en bil rullande mm. eftersom kommunikationerna här mellan "metropolerna" är "sådär" milt sagt.
Det går, men det gäller att trolla med knäna och hitta lösningar som inte kostar så mycket.

Gudskelov är jag svensk och kan språket + har ett stort kontaktnät så jag förstår precis vad dom stackarna får genomlida som är både papperslösa samt måste försörja sig genom div. påhugg utan ett större kontaktnät.
 
Fast de är bara exakt så osynliga som du och jag gör dem. Jag brukar hälsa på och prata med människor.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 158
Senast: Dimmoln
·
Kropp & Själ Jag har hela mitt liv lidit av olika psykiska sjukdomar och min autism. Jag upplever att det i många sammanhang fortfarande år 2020 är...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 590
Senast: Lillefrun
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
35 201
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 390

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp