De tvingades åka 28 mil för akut hästoperation

Som hos oss med 24/7 öppna djurkliniker. Vi fick åka 45 mil med två eventuellt döende hundar. Mörkaste tiden på året, helg och kväll. Sen hem tillbaka igen lite efter 1 på natten.

Sen var det sist och slutligen ingen fara med hundarna, men ingen närmare hade kunnat söva, bara ge lugnande.
 
Jag bor rätt till i södra Sverige då.
Ja. Jag med tack och lov men det har inte alltid varit så. Även här var det bra långt ett tag när ett djursjukhus la ner sin verksamhet. Det skapade en viss oro helt klart att veta att vi hade väldigt långt till närmaste klinik som hade öppet dygnet runt. Nu har vi 4 mil till hästklinik och 7-8 mil till närmaste smådjursklinik som är öppet dygnet runt.
 
När min skadade sig på helg fick vi åka 27-28 mil till närmsta klinik dom hade öppet. Bor i Värmland. Så är det lite överallt tycker jag
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 106
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
828
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 411
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp