de var de DUMMASTE jag sett

H

Havregryn

hittade en internet shop jag inte sett innan, har suttit ovh små shoppat lite på nätet och såg två saker jag lika gärna kunde beställa från denna shop jag nyss hittade. La sakerna i korgen och gick till kassan..

betalar så gott som alltid med faktura, speciellt vid köp av nya butiker just för att kort inte känns som säkrast alltid. och så dyker denna förbannade text upp:

Vi fakturerar svenska kunder efter sedvanlig godkänd kreditprövning. Betalningstiden är 14 dagar och därefter utgår en och dröjsmålsavgift på 50 kr samt 24% dröjsmålsränta. Faktureringsavgift på 50 kr tillkommer direkt på ordern. Vid nya kunder utgår en engångskostnad för kreditprövning med 350 kr.
350,00 SEK


Har aödrig tidigare stött på detta, jag jobbar även själv med internet försäljning och inte betalar vi någon kostnad till våra faktureing bolag för koll om kunderna blir godkönda eller ej. kunderna får själv på en sekund svar på om de kan handla mot faktra eller ej. Desamma system har alla andra butiker jag brukar handlar från..

ursh, jag ska skriva ett gnälligt mail och skälla på denna butik och just berätta att de förlorat en kund som shoppar mkt och bra.. haha..
 
Sv: de var de DUMMASTE jag sett

:rofl::rofl: det¨måste nog vara bland det dummaste jag sett också:p
vill de inte ha några kunder så hoppas jag att de fortsätter sådär :grin:
 
Sv: de var de DUMMASTE jag sett

Stora varningsignaler för mig. Inte bara dumt, men butiken framstår också som suspekt som hellre "knuffar" över folk till att betala med kort för att det ska vara "bekvämare". Usch usch...
 
Sv: de var de DUMMASTE jag sett

Det lät ju otroligt korkat! Får man betala denna avgift även om man inte går igenom kreditprövningen då?
Själv är jag en av de som inte kan gå igenom en kreditprövning eftersom jag har skyddad identitet så jag måste betala med kort direkt om jag ska handla. När de söker på mig så får de inte upp någonting alls. Det är lite drygt för som sagt det känns lite tryggare att handla på faktura.
 
Sv: de var de DUMMASTE jag sett

:eek:Nu blir jag orolig. Jag har precis beställt ca 34534 olika saker från 456356 olika internetbutiker som jag aldrig handlat från förut, och jag måste erkänna att jag nog inte varit särskilt noga med att läsa igenom all information:o.

Vilken butik var detta? Du får gärna PMa.
 
Sv: de var de DUMMASTE jag sett

det åtestår att se.. hoppas att de svarar på mitt mail så ska vi se vad de har att säga.
 
Sv: de var de DUMMASTE jag sett

precis..sen tillkommer juen faktura avgift på 50 kr, så första gången du handlar hos dem f¨r du alltså punga ut 400kr för att få det mot faktura. Men SEN kostar det bara 50 kr per köp..

så förbannad sjukt..
 
Sv: de var de DUMMASTE jag sett

Och jag som tyckte företaget som enbart godkände kreditkort typ Visa var vansinningt...

Men dom svarade aldrig på mitt mail...
 
Sv: de var de DUMMASTE jag sett

På ett ställe godkänner dom bara kreditkort, bara det är ju värsta grejen.
Sen accepterade dom inte det namn jag haft sen 1963 eller den adress jag bor på, som funnits sen FÖRE 900-talet, japp i ÖVER 1 100 ÅR ! ! !
 
Sv: de var de DUMMASTE jag sett

låter som det stället jag betalade in 990 spänn till den 15/12, fortfarande inte sett sadelgjorden. Har mailat dom idag
 
Sv: de var de DUMMASTE jag sett

Ale ... ???


absolut ingen jag skulle handla av.. nej ursh de är nu mera på min anti lista och de vet de om..
 
Sv: de var de DUMMASTE jag sett

DÄR är anledningen till att jag bara handlar mot postförskott - jag litar inte på företagen. På så sätt betalar jag inte ett öre förrän grejorna kommer till mig. Inte 100% säkert men iaf liten liten trygghet. :idea:

Sen är jag under 18år i ett par månader till, så inget företag skulle godkänna annat..men det är en annan detalj :D :angel:
 
Sv: de var de DUMMASTE jag sett

fast postförskott litar jag inte alls på.. du vet ju inte VAD som finns i paketet...
 
Sv: de var de DUMMASTE jag sett

ska ringa och gnälla på dom iaf, mkt pengar för en annan när man studerar. Trodde det var ett seriöst företag eftersom de har vanlig butik med
 
Sv: de var de DUMMASTE jag sett

ett seriöst företag enligt mig och säkert många andra meddelar sin akunder vid en ev. försening av vara etc. allt som gör att de inte kan leverera i tid. Ett företag som svarar omg på mail samt telefon är för mig ett förrat som har service och på så sätt även är ett seriöst företag. Ris eller ros, så ska man svara på mail.

Mailade detta företag om en "fake" fråga om en produkt från sambons mail, fick svar inom 24 h men mitt svar på de dummaste jag sett på länge.. lär jag aldrig få..

*hmpf*
 
Sv: de var de DUMMASTE jag sett

Hon mailade tillbaka och tyckte det var konstigt att gjorden inte kommit fram för den skickades innan jul....jag skulle höra av mig om den inte kommit på måndag. Har en känsla av att den inte dykt upp tills dess
 
Sv: de var de DUMMASTE jag sett

har du inte fått kolli nr?
 

Liknande trådar

C
Utrustning Jag skall beställa från www.mantorpstravshop.se men så undrar jag ju såklart hur man skall betala. Det står så här på sidan, men jag...
Svar
3
· Visningar
1 001
Senast: ConnyPonny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp