Debatt: ”Det finns ingen rättvisa kring vilka som får tävla”

Reglerna kring vilka som får tävla i nuläget är djupt orättvisa. Inte minst när det gäller juniorer som plötsligt tycks bli anställda till höger och vänster. Det menar en juniormamma som vill vara anonym för att slippa smutskastning på nätet.
 
Ja vad kan man säga, livet är inte rättvist. En del har inte ens råd att rida en gång i veckan på ridskola när det inte är en pandemi. Andra får, i spåret av pandemin, lägga ner sina hästrelaterade verksamheter rakt av.

Ytterligare fler har förlorat (stora) delar av sina familjer utan att få vara med på begravningar och säga hejdå. Men inte hör man dem gnälla. Jag ogillar verkligen nätdrev men betvivlar starkt att någon skulle missa den här morsan och hennes avkomma om de lämnade sporten för att läget är "orättvist" och de inte kan tävla..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 732
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 033
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
832
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
17 077
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp