Debut i debutant?

irma

Trådstartare
Finns det fler än jag som ska debutera i år? Vore kul att höra hur mkt ni tränar, er bakgrund, vad ni har för häst, när debuten ska ske!

Jag har inte tränat så mycket terräng men det har min häst, som tur är. Vi är några ifrån stallet som ska på kurs till Ulf Johansson Kristi Flygarehelgen. Jag är 40+ och har inte tävlat sen jag var 20, min häst är 8 år e Chess, en jättecool kille, som dock kan få för sig att stanna om det inte passar, dvs när han inte får hoppa på fart. Jag har inte riktigt bestämt datum än, ev Trossnäs i midsommar. Det kommer att bli nervöst att komma ihåg alla banor, man blir ju inte direkt mindre glömsk med åren!
 
Min häst ska debutera den 25 april i Tågarp.
Hon har tränat lite terräng innan och går som en klocka, hon fulkommligt älskar terräng hinder!!
Men hon är en mkt hinderklok häst och är inte rädd för något.
Hon har tävlat hoppning upp till 1,30, men vi har fått börja om från början förra året och är nu uppe i 1,20 igen, men hon hoppar bättre än någonsinn.

Hon är ett 10 årigt sto efter Hills Double XX - Little Boy. Och jag har haft en tränare (FT ryttare) som bara har tjatat på oss att tävla fälttävlan.....

Hon är igentligen en hopphäst och det tycker hon med är väldigt roligt, men jag tycker att både hon och jag är värd att göra något avkopplande mentalt och utan någon press.

Jag har ridit fälttävlan inan, någon på storhäst, och på ponny så blev det en hel del, bla kval till SM
 
Jag debuterade förra året med min fjording och då hade jag bara hoppat "redig" terräng två gånger innan (då med tränare).
Hade bara hoppat lite småhinder i skogen innan det.

I år om ja bara lär mej rida ponnyn som ja ska ta hand om ordentligt så hade ja planerat att starta nån FT med henne.
:)
om det visar sej att hon passar för det förstårs. :p
 
Tror inte jag ska starta min iår då hon bara är 5, ev blir det någon hunting. Men hon har för lite rutin än och sen är hon väldigt het, min tränare och jag pratade om det igår, och hon skulle gärna vilja se då jag hoppar FT :smirk:, (själv har hon hoppat det en gång, aldrig mer säger hon :D)
Men träna ska jag! jag ska också träna för Ulf i Örebro..har du anmält dig än?
 
Jag var mer igår och ska vara med om 2 v igen. Min häst ääälskar vatten!!! Var du oxå med?
Irma
 
nej jag hade vanlig hoppträning hemma, men nästa gång ska jag nog vara med.*nyfiken* Vart har du din häst någonstans? du kan PM:a om du inte vill säga här..
 
Tanken är att mitt fullblod e: 88 keys xx skall debutera i år, förhoppningsvis skall jag tvinga någon annan som ryttare till den debuten :crazy:
 
Jag ska debutera iår (redan imorgon faktiskt) i FT, min ponny har innan gått upp till Lätt klass så det är första gången för mig :o Det ska bli väldigt spännande! Min ponny kan vara ganska tittig ibland i höga farter, så jag hoppas att han inte vejar för något hinder... Jag tänkte jag skulle försöka kvalificera mig till Lätt klass imorgon och sen (om det går bra) försöka gå två felfria lätta så att jag kan kvalificera mig till ponny lag-sm :smirk: De behöve nämligen flera ekipage i min klubb. Men det beror ju på hur det går för oss, jag ska ta ett steg i taget!
 
Jag ska debutera med min ponny den 23 maj. :eek: Hon kan vara lite titiig och så så jag har inga krav bara att det ska vaa skoj :). Tog fälttävlanskortet med henne och då gick hon som en klocka men det är ju lite skillnad på det och tävling... :smirk:
Sophia
 
Nu är jag anmäld!! Debuten blir redan 15-16/5 i Uppplands-Väsby. Nån mer som ska dit?
 

Liknande trådar

Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 211
Senast: Alexandra_W
·
Dressyr På söndag ska jag och min pålla debutera i LC:1 tillsammans, på klubbnivå. A piece of cake för henne, som tävlade på LA-nivå och...
2
Svar
23
· Visningar
6 320
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 579
Senast: aiquen
·
Hästmänniskan Jag har bestämt mig för att skaffa häst innan jag fyller trettio, vilket är om två år (:o:crazy:). Nu funderar jag på hur jag ska...
Svar
7
· Visningar
1 729
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp