B

**BORTTAGEN**

Vilka klasser/höjder/program rider man?
*Nyfiken* Vill väl ut och testa nått i vår tror jag ( :
 
debutant brukar va runt 70cm i terrängen, ngt högre på banan tror ja..
Finns ett speciellt FT program för alla klasser på debutant är det ungeräfr på LC nivå. ett ganska lätt program.
men du får veta mer när du tar Fälttävlanskortet som du måste ha :)
 
I terrängen är maxhöjden 90 cm och i hoppningen 95 cm, dressyren rids i ett specialprogram som ligger ungefär mellan LC och LB i svårighetsgrad.
För att få starta debutantklass måste du först ta fälttävlanskortet som inehåller en teoretisk och en praktiskdel, kolla med nån klubb i din närhet om de ordnar prov, annars kan du vända dig till distriktet och höra var det finns provtillfällen.
 
Jag rider ju D-ponny men jag antar att höjderna då blir ca 10cm lägre, jag och några till i klubben planerar att ta fälttävlanskortet nån gång i vår... :rofl:
 

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
741
Senast: Fiorano
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
17 231
Senast: fio
·
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 276
Senast: Fiorano
·
Juridik & Ekonomi Eftersom jag hyrt alla mina boenden, har boräntor inte varit så relevant. Men nu kanske det blir det och jag är nyfiken på vad ni tror...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
4 517
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp