Dejt som luktar

Glimfeather

Trådstartare
Har dejtat en man i ett par veckor nu och i förra veckan, när det började bli lite mer närgånget, märkte jag att han luktar illa ur munnen. Inte så man baxnar precis, men angenämt är det inte. Jag tänkte att jag ger det en chans till för det kan ju vara en engångsföreteelse ... Det var det tyvärr inte. Sist vi sågs så hade han även någon gul beläggning på tänderna och efter att vi hade ätit hade han någon matrest kvar, och lukten var kvar. Ingen annan kanske hade lagt märke till det, men efter att jag kände lukten så tittade jag ju extra noga på tänderna. Hygien är viktigt! Aldrig att jag kysser den munnen! Som tur var skulle jag jobba natt så han åkte hem rätt snart.

Till saken hör att vi har många liknande intressen, mycket att prata om och vi trivs ihop. Men nu efter detta så börjar jag störa mig på en massa saker och nästan letar fel.

Vad skulle ni gjort? Helt sonika slutat träffas? Eller sagt till honom att han får lära sig att sköta om sina tänder bättre? Hur tar man upp sånt :o
 
Sv: Dejt som luktar

Jag hade tagit upp det. Utan att göra något stort av det. Bara som i förbigående...

du - har du nån liten infektion i munnen tror du? Det luktar som om du skulle kunna ha det.

eller något liknande. Synd att missa en bra man bara för något han själv kanske inte märkt.

Alltså - om jag luktade illa skulle jag bli vansinnigt glad om någon i min närhet på ett snällt sätt påpekade det.
 
Sv: Dejt som luktar

.

Vad skulle ni gjort? Helt sonika slutat träffas? Eller sagt till honom att han får lära sig att sköta om sina tänder bättre? Hur tar man upp sånt :o


Man gör det bara, så vänligt och naturligt man bara kan utan att göra det till en "grej".
Om du själv hade velat få den här typen av information blir det kanske lite lättare?

Jag har i arbetet få ta upp anställdas hygien och även toalettvanor, jag kan lugnt räkna de bitarna till baksidan av yrket.
Därmed kan jag, om du fullföljer, tipsa dig om att räkna med bakslag, alla uppskattar inte att bli upplysta.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 872
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Det kanske är jag som är oresonlig, men jag behöver input och jag behöver råd för hur jag (oberoende av vem det är som är oresonlig) ska...
2
Svar
23
· Visningar
3 660
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
21 031
Senast: LenaH
·
R
Hundhälsa Jag har en gammal tik hemma som är av blandras och är en omplaceringshund. Jag tog över henne när hon var runt 5 år och i år blir hon...
Svar
4
· Visningar
1 309
Senast: Nenne1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Psykisk (o)hälsa
  • Flytta eller ej?
  • Det här med klädsel

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp