Dejta långsamt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Smurfoff

Trådstartare
Har träffat en kille från tinder vi började prata ganska omgående och tog varandras snap. Vi bor väldigt nära varann så vi träffades samma helg och gick ut och tog några drinkar ihop och pratade. Sen följde han mig hemåt och sa hejdå och gick hem till sig. Vi har sen dess pratat varje dag och vi ses flera gånger i veckan. Vi låg på 4e dejten och allt känns så bra. Vi båda skrev att det känns för bra för att vara sant. Vi har båda tagit bort tinder då vi vill dejta exklusivt och lära känna varandra. Han har bara haft långa förhållande innan och aldrig direkt dejtat. Han känner han vill hitta tjejen som kan bli mamma till hans barn och vill skapa något seriöst. Men jag är van att det alltid går snabbt. Vi har dejtat nu i 3 veckor och de känns bra men jag blir mer och mer osäker på mig själv för han vill dejta i månader osv innan man blir tillsammans. Och inte träffa ens vänner/familj osv. Jag vill inte förstöra detta genom att vara för intensiv. Jag har sagt till honom att jag tänker mycket och blir osäker och han tycker inte jag ska göra de. Utan bara ta dagen som den kommer. Då han vill känna efter hur de känns för han inte vill slösa bort sitt liv igen på en tjej som de inte känns rätt med. Vilket jag egentligen tycker är bra. Men jag får liksom ingen bekräftelse eller vet var han är eller så. Är så rädd att jag ska förstöra detta genom att vara kläning och på. Är i princip alltid jag som föreslår att ses hittar på aktiviter osv. Vi har sjukt bra sex och båda tycker de, Men jag vill kunna lära mig att va självständig och kunna njuta av att de går långsamt.

Jag har sagt till honom vi kan ta de lugnt i helgen och göra saker på egna håll och att jag vill vi ska sakna varandra. Han höll med och han vill vi ska ta de som de kommer och hinna känna efter hur de känns.

Jag borde ju vara lugn för jag vet ju att han bara dejtar mig. Jag tänkte börja träna nästa vecka så jag får fokus på annat och inte håller på att tänka på honom hela tiden.

Så snälla ge mig tips att inte skrämma bort denna människan utan få honom att lära känna mig på djupet och sakna mig, bli kär osv.
 
Åh, jag hoppas att du får en underbar tid med denna mannen. Du låter absolut värd det.

Tänk bara att han säger såna standardfraser att håren på mina armar reser dig. Ge honom inget, låt dig inte luras att ge något. Min respons.

Men lycka till! :heart
 
Åh, jag hoppas att du får en underbar tid med denna mannen. Du låter absolut värd det.

Tänk bara att han säger såna standardfraser att håren på mina armar reser dig. Ge honom inget, låt dig inte luras att ge något. Min respons.

Men lycka till! :heart
Jag är van att de alltid gått snabbt och då har båda tappat känslorna. Han vill vi ska lära känna varann ordentligt innan vi går in i ett förhållande så det inte kommer några överraskningar. Det jag gillar är att han är lika aktiv som jag att skriva. Han svarar alltid när han kan, han skriver först om jag inte har skrivit osv. Innan har jag mått så dåligt när killar har svarat efter 24 h liksom. Jag som person vill ha mycket bekräftelse och de kan han inte ge mig nu i början. Vi har sagt vi tycker om varann. Men jag tänker på han hela tiden. Men vet ju inte om han också gör de. Jag har planerat hela helgen med vänner och ska inte fråga honom att ses. Utan låta han ta initiativ nu så får vi se om det vänder.
 
Jag tycker det låter konstigt att varken träffa familj eller vänner på flera månader, jag hade inte litat på att jag var den ende han träffade.
Fast tror ej han träffar andra. Han sa han tagit bort tinder och vill fokusera på mig. Att om jag hade träffat någon annan under tiden så hade han avslutat de. Vi har träffats i 3 veckor. Jag fråga om han ville Med på 30 års fest i helgen hos min kompis kille han sa nej. De är för tidigt. Så ja
 
Enligt dina tidigare trådar känns det som du är väldigt osäker? Det är enligt mig mer du som behöver jobba på att ta det lite lugnt?

OM ni blir ihop efter 3 veckor då, vad garanterar det? Han kanske tappar känslor, du med. Träffar någon han känner starkare för och även du om ni är ihop (tillomed gifta) och det är inget fel med det. Men att gå och oroa sig för det och tro att bli ihop är lösningen är en tankevurpa.

Du duger som du är, umgås och ha roligt och fokusera på det?
 
För mig är det konstigt att dejta i 2-3 månader innan man blir tillsammans, men han vill att allting ska kännas rätt. Och inte kasta sig in i ett förhållande efter en månad.
 
Ja jag vet jag måste sluta att tänka framåt. Och om han får känslor eller ej. Jag vill bara kunna njuta i nuet och inte tänka så mycket men mina hjärnspöken kommer ikapp mig. Och jag är så rädd att jag förstör något bra pga av de.
 
Enligt dina tidigare trådar känns det som du är väldigt osäker? Det är enligt mig mer du som behöver jobba på att ta det lite lugnt?

OM ni blir ihop efter 3 veckor då, vad garanterar det? Han kanske tappar känslor, du med. Träffar någon han känner starkare för och även du om ni är ihop (tillomed gifta) och det är inget fel med det. Men att gå och oroa sig för det och tro att bli ihop är lösningen är en tankevurpa.

Du duger som du är, umgås och ha roligt och fokusera på det?

För mig är det konstigt att dejta i 2-3 månader innan man blir tillsammans, men han vill att allting ska kännas rätt. Och inte kasta sig in i ett förhållande efter en månad.

Jag håller med Nepenthe.

Jag har väl inte så mycket erfarenhet, men jag tänker att livet kan ju inte stå och falla med vad killen tycker om dig? Då blir ju balansen i relationen/förhållandet/whatever skev känner jag... Jag tror du får mer respekt tillbaka (inte sagt att den här killen inte ger dig respekt, jag ser inget som helst konstigt med att han vill ta det lite lugnt, att dejta 2-3 mån innan man säger att man är tillsammans, känns inte alls konstigt tycker jag, inte det minsta) om du kan landa i att du är bra som du är.

:heart
 
För mig är det konstigt att dejta i 2-3 månader innan man blir tillsammans, men han vill att allting ska kännas rätt. Och inte kasta sig in i ett förhållande efter en månad.
Jag och sambon träffades i 6 månader innan vi bestämde att ändra status, inget konstigt med det. Ni dejtar ju redan exklusivt så ta det lugnt och andas. Inget blir bättre och starkare av att ha en annan titel på sin relation, om man säger så.
 
@Mallju Jag tycker det låter ganska normalt att vänta med att gå ut till vänner och familj att man träffar någon, om man nu är en privat person som vill vara säker först. Jag är själv sån som förut helt lagt locket på till omvärlden tills jag själv vet var jag står.

Om jag får ge dig ett praktiskt råd så är det att prioritera, värdesätta och vara tacksam för ditt eget liv. Det låter som att det blir intensivt när du träffar någon romantiskt och att det slukar mycket av din personliga sfär, alltså kräver mycket av din tid, dina känslor och dina tankar. Mitt råd är att inte låta det ta så mycket, utan håll på dina etablerade rutiner, prioritera inte om ditt liv för någon du träffar utom i enstaka fall då det kan vara viktigt, fyll din tid med saker du gör för enbart din skull (träffa vänner, utöva intressen, ta hand om kropp och själ och hem), och bygg din känsla av identitet på saker som inte har med en mans uppskattning att göra. Dvs. du är en hel, väl avrundad människa med tusentals egenskaper som gör dig både unik och värdefull, och denna känsla ska inte kunna stå eller falla med hur kär eller inte kär en kille verkar vara. Förstår du hur jag menar?
 
Jag ska iallafall ge han tid att tänka och inte höra av mig eller planera att ses. Jag sa jag också vill ta de lugnt så allting känns rätt. Och de sa han att han vill. Så ja jag känner jag får backa lite och se om han verkligen är intresserad och se om han saknar mig. Jag ska ut och tänka på annat och sluta pausa mitt liv när jag träffar någon.
 
Jag tycker det låter konstigt att varken träffa familj eller vänner på flera månader, jag hade inte litat på att jag var den ende han träffade.

Det behöver det inte vara.
Tog över ett år innan jag träffade min partners familj.
Vi var exklusiva men hade inget uttalat förhållande. Tog det chill och sågs när vi hade tid och lust 😊

Ta, ta ett chillpill och sitt ner i båten. Finns ingen anledning att hetsa över saker du ändå inte kan påverka.
 
Jag ska iallafall ge han tid att tänka och inte höra av mig eller planera att ses. Jag sa jag också vill ta de lugnt så allting känns rätt. Och de sa han att han vill. Så ja jag känner jag får backa lite och se om han verkligen är intresserad och se om han saknar mig. Jag ska ut och tänka på annat och sluta pausa mitt liv när jag träffar någon.

Om du läser din kommentar ovan igen och sätter på dig en utomståendes glasögon, kan du då se att du även här modererar ditt beteende/liv/förhållningssätt runt hur han känner, inte runt hur du känner? Dvs. att din enda anledning att ta ett steg tillbaka är som en slags test för att se hur starka hans känslor är.
Vad känner du för honom? Och då menar jag inte vad du känner inför hans känslor för dig. Just den skillnaden är ganska väsentlig, då den ena bottnar i uppskattningen av en annan människa medan den andra bottnar i en brist av uppskattning av sig själv - dvs. att man söker att spegla sitt värde i en annan människa.
 
Har träffat en kille från tinder vi började prata ganska omgående och tog varandras snap. Vi bor väldigt nära varann så vi träffades samma helg och gick ut och tog några drinkar ihop och pratade. Sen följde han mig hemåt och sa hejdå och gick hem till sig. Vi har sen dess pratat varje dag och vi ses flera gånger i veckan. Vi låg på 4e dejten och allt känns så bra. Vi båda skrev att det känns för bra för att vara sant. Vi har båda tagit bort tinder då vi vill dejta exklusivt och lära känna varandra. Han har bara haft långa förhållande innan och aldrig direkt dejtat. Han känner han vill hitta tjejen som kan bli mamma till hans barn och vill skapa något seriöst. Men jag är van att det alltid går snabbt. Vi har dejtat nu i 3 veckor och de känns bra men jag blir mer och mer osäker på mig själv för han vill dejta i månader osv innan man blir tillsammans. Och inte träffa ens vänner/familj osv. Jag vill inte förstöra detta genom att vara för intensiv. Jag har sagt till honom att jag tänker mycket och blir osäker och han tycker inte jag ska göra de. Utan bara ta dagen som den kommer. Då han vill känna efter hur de känns för han inte vill slösa bort sitt liv igen på en tjej som de inte känns rätt med. Vilket jag egentligen tycker är bra. Men jag får liksom ingen bekräftelse eller vet var han är eller så. Är så rädd att jag ska förstöra detta genom att vara kläning och på. Är i princip alltid jag som föreslår att ses hittar på aktiviter osv. Vi har sjukt bra sex och båda tycker de, Men jag vill kunna lära mig att va självständig och kunna njuta av att de går långsamt.

Jag har sagt till honom vi kan ta de lugnt i helgen och göra saker på egna håll och att jag vill vi ska sakna varandra. Han höll med och han vill vi ska ta de som de kommer och hinna känna efter hur de känns.

Jag borde ju vara lugn för jag vet ju att han bara dejtar mig. Jag tänkte börja träna nästa vecka så jag får fokus på annat och inte håller på att tänka på honom hela tiden.

Så snälla ge mig tips att inte skrämma bort denna människan utan få honom att lära känna mig på djupet och sakna mig, bli kär osv.
Håller med om att du måste fokusera mer på dig och vad du vill, och just vad du vill utanför ett fårhållande främst. Så du inte tappar dig själv.
Jag reagerar också på sista meningen där du vill ha tips på att få honom sakna dig, bli kär etc.
Det låter för mig lite väl mkt spela spel och inte få en genuin connection.

Jag tycker inte alls det är märkligt att dejta ett bra tag innan man både officiellt blir ett par eller träffar varandras nära och kära. 3 veckor är ju liksom ingenting!
Jag har dejtat flera månader ofta innan jag känner att jag vill säga att vi är tillsammans.
 
Jo jag vet jag vill inte vara beroende av någon annan människa. Men vi har en sån sjuk attraktion till varandra som jag inte har kännt innan. Vi pussas och kramas hela tiden och på de fysisika är väldigt intensivt
 
Det behöver det inte vara.
Tog över ett år innan jag träffade min partners familj.
Vi var exklusiva men hade inget uttalat förhållande. Tog det chill och sågs när vi hade tid och lust 😊

Ta, ta ett chillpill och sitt ner i båten. Finns ingen anledning att hetsa över saker du ändå inte kan påverka.
Jag hetsar inte och är hur chill som helst, tycker bara det är märkligt att inte träffa nån man känner på tre veckor, men det är inte mitt problem och jag avföljer tråden. Gav min syn på saken.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 037
Senast: Whoever
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 061
Senast: Badger
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 308
Senast: cewe
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 708
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp