Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan väl återigen konstatera att tinder inte är något för mig O_o
Matchar bara med konstiga människor och inga av de jag ville matcha med svepte tillbaka, typiskt :D

Sätter nu mitt hopp till jobbhelgen och att spanet är tillbaka från sin solsemester/influensa/vad det nu var som var orsaken till hans frånvaro.

Vad vet vi förresten om fb-funktionen "Personer du kanske känner"? jobbspanet är konstant högst upp på den listan hos mig trots få gemensamma vänner och jag har (hör och häpna) inte snokat särskilt mycket på hans profil (ifall det är nån cookies-variant så finns det betydligt fler personer jag snokat mer på som i så fall borde ligga överst).
Det kan vara den endre som snokat.

jag fick upp en mkt god väns fru titt som tätt. Vet att hon är väldigt svartsjuk och vi bor väldigt många mil från varann och har absolut inga andra gemensamma kontakter utom just vännen. Vi har aldrig ens träffats. Min slutsats var att hon snokade på mig.
 
Jag har i princip avskrivit min dejt av samma anledning, jag upplevde att han tänkte för långt fram och inte verkade tillräckligt uppmärksam på mitt kroppsspråk eller generellt på min inställning/öppenhet/intimzon.

Efter dejt ett sa han IRL att han skulle ta bort sina konton på dejtingsidorna.

På dejt två kom han alldeles för nära genom att först stryka undan mitt hår bakom örat på ett sätt som gjorde att jag faktiskt frös och ”duckade”, vilket han märkte, och backade lite och vi pratade lite om att jag var stressad och spänd. Kort efter klämde han istället på mina axlar och gav lite spontanmassage. Vilket jag försökte känna mig avspänd med eftersom jag egentligen gillar massage och tänkte att det ska jag väl tåla! Och tyckte att han var väldigt hövlig och hänsynsfull efter det och vi skildes åt med en försiktig kram. Men min kropp sa att kroppskontakt utöver kramen inte riktigt var vad den hade lust med tillsammans med honom. Hjärnan är inte heller hångelsugen. Den är mest glad att ha klarat av att ta sig ut på dejt igen.😆

Dejt tre höll han sig mestadels på lagom avstånd men tog vid ett tillfälle tag om båda mina händer för att värma dem när jag sa att det var lite kallt. Och jag blev spänd såklart men försökte motarbeta känslan.

Jag gillar inte att jag känner mig så obekväm med att han tar på mig. Men jag gillar ju heller inte att han inte läser mig så bra.

Vi har pratat i skrift efter dejterna, men efter att jag sagt att jag bara vill umgås ”vänskapligt” öppnade han sig lite mer och berättade om att han drömmer om familj osv. Och hur vi skulle kunna ha det tillsammans... (Men då fick jag ju definitivt panik).

Nåväl, han vet var jag står, och jag har sagt att jag bara vill ses som vänner om vi skall ses igen. Och sen har vi inte hörts på ett par dagar, så jag hoppas att han inte ligger i mörkret och sörjer. För han är väldigt sympatisk, och vi har haft väldigt bra diskussioner och i stort sett jättetrevliga dejter, men bara inte rätt för mig. Jag kan inte forcera ”tolerans för närhet,” det brukar komma efter att jag lärt känna personen bättre. Jag vill inte ses jätteintensivt i lära känna fasen, eller höras varenda dag. Och jag är ganska säker på att jag inte vill ha egna barn.

Jag insåg också en annan sak, och det är att jag skulle må bra av att bygga upp mitt sociala nätverk mer. Och att jag egentligen känner mer för det än att dejta främlingar. En baksida med nätdejting tycker jag är att det förväntas bli relativt sett snabba framsteg. Och det kan vara lite besvärligt att komma ifrån med nätdejting som utgångspunkt.
Jag kan verkligen rekomendera GoFrendly appen om man vill vän-dejta för att bredda sitt sociala nätverk! Det är bara för tjejer vilket jag tycker är skönt för det är en helt annan stämning än på dejtingappar, jag har hängt på några gruppaktiviteter och har redan hittat några som jag känner att jag vill umgås mer med och som vi håller kontakten.
 
Det kan vara den endre som snokat.

jag fick upp en mkt god väns fru titt som tätt. Vet att hon är väldigt svartsjuk och vi bor väldigt många mil från varann och har absolut inga andra gemensamma kontakter utom just vännen. Vi har aldrig ens träffats. Min slutsats var att hon snokade på mig.
Fast det är ju bara din slutsats utan att du har några direkta belägg för det så jag tycker att det verkar onödigt att förmedla vidare en gissning på vilka slutsatser man kan dra när man rent krasst inte har någon aning.
 
Också varit med om att jag känt mig väldigt obekväm med att någon rört mig (inte på ett direkt olämpligt sätt) men som i att lägga armen runt axlarna när man går. Jag känner mig nästan lite fasthållen som att jag inte får springa iväg. Sa dock till en kille en gång när han lagt armen om mig när vi gick, att det kändes obekvämt att jag inte är så mycket för kroppskontakt, vilket väl iof är sant. Kommer dock inte ihåg hur han reagerade.

Jag tror egentligen inte att det är deras syfte. Men att visa kroppskontakt är ju ett väldigt tydligt tecken att visa att man gillar någon, skulle jag säga iaf.
Märker ju själv att jag har en tendens att ta mer på killar då (i mitt fall gäller det väl en lätt beröring på axeln eller armen), och jag kan tänka att "tänk om han nu känner som jag gjort, när jag tyckt att vissa killar varit närgångna :o"
Nej det var absolut inget tvingande närmande alls, utan vänligt, men jag blev förvånad eftersom jag inte trodde att jag såg ut att vara så öppen och tillmötesgående att det kändes som riktigt steg att närma sig mig så. Det kändes alldeles för intimt.

Jag är helt för att när man börjar märka ett ömsesidigt intresse börjar ta lite på varandra, typ ta tag i armen för att förstärka något man säger eller så. Det gör jag med när jag känner att stämningen är rätt. Men man gör det ju för att försiktigt stämma av responsen och avgöra om det var välkommet eller inte.

Man får ju vara lyhörd för om den andra typ håller andan, backar, blir spänd, eller får ett nytt ansiktsuttryck osv. när man berör den. Då ska man kanske vänta lite med att ta på den. :)
 
Det kan vara den endre som snokat.

jag fick upp en mkt god väns fru titt som tätt. Vet att hon är väldigt svartsjuk och vi bor väldigt många mil från varann och har absolut inga andra gemensamma kontakter utom just vännen. Vi har aldrig ens träffats. Min slutsats var att hon snokade på mig.
Fast det räcker med din kontakt med vännen. Jag kollade just Personer du kanske känner, alla var logiska, i vissa fall bara en gemensam vän. Man kan inte se vilka som stalkar en på fb (som tur är :angel:)
 
Fast det räcker med din kontakt med vännen. Jag kollade just Personer du kanske känner, alla var logiska, i vissa fall bara en gemensam vän. Man kan inte se vilka som stalkar en på fb (som tur är :angel:)
Även fast min gemensamma bekant inte har facebook? Och inga andra gemensamma beröringspunkter finns? Tveksamt.

Och jo. Om någon tillräckligt ofta kollar en på facebook så kommer vänförslaget upp så småningom. Facebook parar ihop människor med gemensamma vänner, folk med liknande intressen och folk som ofta tittar på någon
 
Även fast min gemensamma bekant inte har facebook? Och inga andra gemensamma beröringspunkter finns? Tveksamt.

Och jo. Om någon tillräckligt ofta kollar en på facebook så kommer vänförslaget upp så småningom. Facebook parar ihop människor med gemensamma vänner, folk med liknande intressen och folk som ofta tittar på någon
Fast facebook själva säger: Nej, Facebook tillåter inte någon att spåra vilka som tittar på deras profil.
 
Även fast min gemensamma bekant inte har facebook? Och inga andra gemensamma beröringspunkter finns? Tveksamt.

Och jo. Om någon tillräckligt ofta kollar en på facebook så kommer vänförslaget upp så småningom. Facebook parar ihop människor med gemensamma vänner, folk med liknande intressen och folk som ofta tittar på någon

Det låter ju lovande ändå :D

Jobbspanet lyste med sin frånvaro i helgen :( fick dock snoka på hans fb från en kollegas konto (han var väääldigt fin i badbyxor :love:). De kände varandra ganska väl och han ska enligt uppgift vara både singel och en kanonkille. Så bara han behagar komma tillbaka från vad det nu är han gör så får jag ta mig i kragen och visa att jag finns :angel:
 
Även fast min gemensamma bekant inte har facebook? Och inga andra gemensamma beröringspunkter finns? Tveksamt.

Och jo. Om någon tillräckligt ofta kollar en på facebook så kommer vänförslaget upp så småningom. Facebook parar ihop människor med gemensamma vänner, folk med liknande intressen och folk som ofta tittar på någon
Hur vet du att facebook gör det?
 
Jag skrev innan att det var skönt att jag och "min" inte sagt något om när, eller ens att, vi skulle ses igen... han skrev sen rätt snabbt o frågade hur jag jobbade i veckan... kände mig liiite stressad, men innan jag hann svara skrev han själv typ säg till om jag är på och du blir stressad. :) Det var skönt.

Eftersom helgerna passar bäst tidsmässigt för hnm så sa vi vi ses en helg och eftersom jag har mest tid denna helgen ska vi nog ses nu i helgen :). Känns lite intensivt men samtidigt kul! Vi får se vad vi hittar på, min tur att åka till honom iaf. Men jag känner faktiskt att jag vill ta det lugnt nu! Nu vill jag stanna kvar i det här stadiet ett tag... :).


Jag kan verkligen rekomendera GoFrendly appen om man vill vän-dejta för att bredda sitt sociala nätverk! Det är bara för tjejer vilket jag tycker är skönt för det är en helt annan stämning än på dejtingappar, jag har hängt på några gruppaktiviteter och har redan hittat några som jag känner att jag vill umgås mer med och som vi håller kontakten.

Kul att du hittat folk där, jag laddade ner appen, men ingen lycka än. Bor på ett litet ställe dock.
 
Jag har ett podcast-tips till alla som sliter med att hitta kärleken: https://radio.nrk.no/podkast/hos_peder/nrkno-poddkast-25572-129444-10012018015400

Den är på norska, men det klarar nog de flesta av er att begripa. De som pratar har ingen svår dialekt. Podcasten går ut på att man får delta i fyra olika personers samtal med psykolog. Jag har lyssnat igenom alla samtal med evig singel-tema (elva episoder tror jag) och känner att det verkligen har gett mig många insikter om mig själv. Det ger nog fler än mig svar på varför det kan vara så svårt att ge sig hän.

Många aha-upplevelser!

Beskrivning från poddens hemsida:

”Tirill er på nippet til å akseptere at hun kommer til å leve resten av livet alene. Hun ser på seg selv som evig singel og har vært det de siste tolv årene. Menneskene rundt henne begynner å etablere seg, men for henne står alt stille. Hun dater, men blir aldri forelsket i de hun treffer, og de blir heller ikke forelsket i henne. Hva er grunnen til dette? Hva er det som ikke skjer?”
 
Senast ändrad:
Nej det var absolut inget tvingande närmande alls, utan vänligt, men jag blev förvånad eftersom jag inte trodde att jag såg ut att vara så öppen och tillmötesgående att det kändes som riktigt steg att närma sig mig så. Det kändes alldeles för intimt.

Jag är helt för att när man börjar märka ett ömsesidigt intresse börjar ta lite på varandra, typ ta tag i armen för att förstärka något man säger eller så. Det gör jag med när jag känner att stämningen är rätt. Men man gör det ju för att försiktigt stämma av responsen och avgöra om det var välkommet eller inte.

Man får ju vara lyhörd för om den andra typ håller andan, backar, blir spänd, eller får ett nytt ansiktsuttryck osv. när man berör den. Då ska man kanske vänta lite med att ta på den. :)

Jag tänker att även om det inte är ett tvingande närmande, vilket det väl ofta är (förhoppningsvis), så kan man ju bara inse att det känns konstigt när någon rör en även om det normalt inte är något om skulle störa en.

Jo klart man ska vara lyhörd :), men vissa är ju uppenbarligen inte bra på att läsa av sånt. Blev en gång "attackkysst" av en kille i slutet av dejt 2 när vi sa hejdå. Jag var absolut inte förberedd och han läste nog inte av mig, då borde han ha sett uppspärrade ögon när han närmade sig min mun. Var för övrigt en väldigt dålig kyss eftersom gjorde det så snabbt. Vilket inte gjorde det hela bättre.

Jag är nog ganska uppmärksam på sånt läser av kroppsspråk och "stämningen" omedvetet och analyserar lite för mycket istället...
 
Smyger in efter att mest läst, men känner att ämnet var lite uppe nu så tänkte passa på att be om lite inspiration.
Hur avsluta tinderkille på bästa sätt? Har träffats två gånger, är kul att skriva med. Trevlig att prata med men jag känner ingenting, har liksom inget pirr eller ens början på det och känner att det inte kommer ändras heller.
Att bara ta bort matchningen är inte aktuellt för det är jag alldeles för trevlig för och det skulle kännas mest otrevligt. Sen känner jag mig ju "otrevlig" ändå som inte vill fortsätta ses så länge det ligger nåt dejtande i bakgrunden. Men vet så klart att det är trevligast att lägga korten på borden så fort som möjligt innan någon form av förhoppningar växer fram från hans sida. (vet alltså inte hur han står heller, så kompiskänslorna kanske är ömsesidiga, så vill ju inte framstå som "stackars dig som kanske är intresserad, men jag vill gå vidare med livet på annat håll")
Så, summa summarum, är det någon som har förslag på hur man bäst uttrycker sig? Känner mig liksom dum hur jag än gör men att tycke inte alltid uppstår är ju också nåt man är medveten om i tindervärlden.
 
Smyger in efter att mest läst, men känner att ämnet var lite uppe nu så tänkte passa på att be om lite inspiration.
Hur avsluta tinderkille på bästa sätt? Har träffats två gånger, är kul att skriva med. Trevlig att prata med men jag känner ingenting, har liksom inget pirr eller ens början på det och känner att det inte kommer ändras heller.
Att bara ta bort matchningen är inte aktuellt för det är jag alldeles för trevlig för och det skulle kännas mest otrevligt. Sen känner jag mig ju "otrevlig" ändå som inte vill fortsätta ses så länge det ligger nåt dejtande i bakgrunden. Men vet så klart att det är trevligast att lägga korten på borden så fort som möjligt innan någon form av förhoppningar växer fram från hans sida. (vet alltså inte hur han står heller, så kompiskänslorna kanske är ömsesidiga, så vill ju inte framstå som "stackars dig som kanske är intresserad, men jag vill gå vidare med livet på annat håll")
Så, summa summarum, är det någon som har förslag på hur man bäst uttrycker sig? Känner mig liksom dum hur jag än gör men att tycke inte alltid uppstår är ju också nåt man är medveten om i tindervärlden.
"Nu vet jag ju inget om hur du känner, men tänkte lika bra att säga direkt att jag funderat lite efter vi sågs sist och känner att det blir nog inte mer än kompiskänslor för min del även om jag tycker vi haft väldigt trevligt och du är kul att skriva med!"
 
"Nu vet jag ju inget om hur du känner, men tänkte lika bra att säga direkt att jag funderat lite efter vi sågs sist och känner att det blir nog inte mer än kompiskänslor för min del även om jag tycker vi haft väldigt trevligt och du är kul att skriva med!"
Men åh vad bra, tack. Ska sova på saken (inte själva beslutet men hur jag ska uttrycka mig) och nu känns det genast bättre. Så det finns nog stor chans att jag kopierar större delen av detta rakt av. :bow:
 
Jag har kört fast på jobbet, så ägnade mig åt lite statistik :p

Sen jag började dejta i somras, i juli, så har jag träffat tio personer. Fem av dessa har jag träffat minst två gånger och med alla dem har jag haft sex (dock inte alltid på andra dejten).
Det är bara under tre av förstadejterna som jag har känt att det s.a.s. har varit bortkastad tid. De andra har bara varit trevliga.
Fyra har kommit från HP och sex från tinder. Bara en av dem från HP har jag träffat igen och två av bottennappen var från HP.
Jag skrev först med alla utom en på tinder, inte med någon på HP.

Det säger ju liksom ingenting. Jag försöke bara få mig att vara lite mindre nervös inför kvällens dejt. Vet inte om jag lyckades.
 
Skrev till kollegan i em och frågade om vi skulle ha en spelkväll på lördag. Svaret var att han skulle kolla upp om han är bokad den dagen 🙄

Tror inte det blir något mer än vän med honom, han verkar inte ha mer intresse än så i varje fall. Men jag har något trevligt att titta på under arbetstid i varje fall 😁
 
Jag har ett podcast-tips till alla som sliter med att hitta kärleken: https://radio.nrk.no/podkast/hos_peder/nrkno-poddkast-25572-129444-10012018015400

Den är på norska, men det klarar nog de flesta av er att begripa. De som pratar har ingen svår dialekt. Podcasten går ut på att man får delta i fyra olika personers samtal med psykolog. Jag har lyssnat igenom alla samtal med evig singel-tema (elva episoder tror jag) och känner att det verkligen har gett mig många insikter om mig själv. Det ger nog fler än mig svar på varför det kan vara så svårt att ge sig hän.

Många aha-upplevelser!

Beskrivning från poddens hemsida:

Laddade ned och lyssnade på flesta avsnittet. Väldigt intressant, tack för tipset!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 121
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
383
Senast: VLMF
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 763
Senast: bollen__
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 920
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp