Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skaffade precis tinder plus eller vad det heter. Värsta egoboosten att se alla som gillat en :D. Drog höger på några stycken. Tyvärr är de allra flesta utanför min radie.

Drog också höger på en från min bekantskapskrets som gillat mig. Har prata med honom någon gång ute för länge sen. Högersvipade honom då någongång men fick ingen match. Trodde han inte likat mig, men han måste gjort det nu senare. Får se om han skriver. Vet inte om jag vågar riktigt :o.
 
Varit en sväng hos Köpenhamn i helgen. Avkomma var med och var sitt bästa jag. Rolig och charmig, och busade jättemycket med honom. Köpenhamn skämde bort oss och verkade tycka att det var genuint roligt att leka dinosaurie.

Jag har aldrig riktigt upplevt den där familjegrejen, men jag får lite sådan känsla av det här. När vi ska sova, och Köpenhamn säger att min avkomma är helt otroligt söt. Eller när andra frågar hur gammalt vårt barn är. Plötsligt inser jag grejen och det är väldigt mysigt att vara en liten familj, även om det bara är på låtsas :heart.

Har lite kontakt med en ny tjej som är ytligt bekant med Köpenhamn. Hon verkar intelligent och skriver vitsigt, men det går flera dagar mellan svaren så vi får se. Vi har lite halvt bestämt att ses i slutet på mars.
 
Helgens dejt: Bästa sexet och sexpratet jag haft! :heart.

Vi skulle ju lagat mat, men det blev inte så ^^. Jättemysigt nästan-dygn tillsammans och jag hoppas på repris(er).

Härligt! :up:

Får man fråga hur ni kom in på sexpratet ? Jag har nog aldrig pratat sex nånsin med nån på tinder...
Jag har liksom aldrig vågat ta upp ämnet. Mest pga rädsla att skrämma bort personen i fråga.
 
Jag är så sämst på Tinder. Har ju tänkt ta tag i det så länge nu. Har engagerat mig lite den senaste veckan totalt:

1. Raderade alla mina konversationer där jag skrivit senast utan svar (inte raderat någon sedan september 2017). Dvs alla konversationer, jag lämnar aldrig något obesvärat utan unmatchar om jag ledsnar. Fair ansträngning dag 1.

2. Orkade inte skriva "Hej" till mina knappa 50 matchningar (återigen inte raderat någon sedan 2017 förutom de jag medvetet avmatchat såklart). Ska göra det någon dag. Sen.

3. Swipeade häromdagen höger på en med en bild av en björn som väntade på att få sätta upp julgranen :laugh: Matchade och han skriver till mig på engelska. Jag skiter i vilket och svarar på svenska och han verkar förstå?

4. Swipeade lite nu (okej 2 st). Första är Johan Glans-look a like med skägg :love: men nej tack. Nästa är Duvchi-look a like på en sådan vidrig bild jag hatar (bar överkropp i säng :yuck:). Råkar ge en superlike och matchar. Ger upp.

Ny lyssnar jag på Duvchi och spelar Mexican train :love:

Två veckor senare inspirerade @Bison mig att ta tag i detta igen. Gick igenom mina matchningar och tog bort ett gäng galna, de måste ha uppdaterat profilerna sedan jag drog höger :laugh:

32 matchningar kvar att orka skriva hej till. Hittade bla en hästkille. Swipeade inte denna gång för att inte ta död på den lilla positiva känslan :D dessutom är Tinder alltid på så låg prio att det känns för sent på kvällen att skriva till någon när jag väl öppnar appen, är jag ensam om att känna så?
 
Härligt! :up:

Får man fråga hur ni kom in på sexpratet ? Jag har nog aldrig pratat sex nånsin med nån på tinder...
Jag har liksom aldrig vågat ta upp ämnet. Mest pga rädsla att skrämma bort personen i fråga.
Helt oombett kommer här mina tankar; jag frågar helt enkelt vad de är ute efter/vad som är viktigt i en relation och här tar jag upp att sex är viktigt för mig. Inte som att jag vill ligga x gånger i veckan, utan att jag vill ha bra kvalitet på sexet och att jag anser att man måste prata med varandra då.

Jag tycker alltså att det går alldeles utmärkt att prata om sex utan att det liknar sexting.

Men en inledande fråga kan ju vara ”vilken sorts sex gillar du, och finns det något specifikt som du inte gillar? Något särskilt som du är nyfiken på?”. Ungefär så brukar jag göra och jag tycker att jag får vettiga svar.
 
Det gick bra igår :) lite svårpratad, vilket jag också är, men kändes inte som pinsamma tystnader.
Drack te och såg film och sen låg vi.

Vi låg och småpratade lite när vi lagt oss, då kändes det lättare.

Är iallafall väldigt attraherad av honom.
Verkar ju vara min grej att träffa killar via jobbet :D
 
Senast ändrad:
Okej ja jag tänker att de flesta faktiskt har bilder på sig själva, men jag blir nojjig. Skulle nog faktiskt inte våga bjuda hem någon jag inte träffat förut :confused:.
Men för mig sitter attraktion i mycket annat än utseende , utstrålning, hur dem rör sig, luktar och om man är fysiska hur dem rör mig. För mig kan attraktion verkligen försvinna fort om något av det inte stämmer.
Men det är också väldigt sällan jag tycker att jag ser en snygg kille :o.
Vi fungerar såklart olika, inget fel med det! Har såklart också hänt att vi har pratat sex, och bestämt att vi ska ses, men inte uttalat sagt att vi ska ligga, då har det blivit hångel och sedan bara ligga sked hela natten. Så att prata sex leder inte alltid till att ha sex, såklart. Självklart har även jag varit med om min beskärda del av att hitta människor som verkar perfekta på papperet för att dejta, vi har träffats, jag vill ses igen men killen inte fastnat alls.
 
Så vad ska man säga om dejten med MC-killen... Ingen jätteattraktion mellan oss, men vi hade väl ganska trevligt, och sen drack vi för många öl och han hängde med mig hem och vi hade kasst fyllesex. När jag ville sova var han lite för på och fällde nån kommentar som jag minns att jag tänkte "där blev han diskad!". Men sen på morgonen var jag bakiskåt, vi kom skönt med handjobb båda två och somnade om. Sen när vi vaknade igen var han skittråkig och gick knappt föra en konversation med, och han flydde fältet direkt, ville inte ha frukost utan stack till bussen fast den inte skulle gå på en halvtimme. Det blir inget mer där precis.

Jag var så lagom entusiastisk inför söndagskvällens dejt sen, funderade på att ställa in, eftersom jag tillfälligt tappat tron på dejtande överlag, var trött och opepp och han såg ju rätt tråkig ut på bilderna, skulle nog vara slöseri med tid. Men jag åkte dit i alla fall, och det var bra! Han var skitsöt, soft och rolig. Jag vill helt klart träffa honom igen. Han verkade också trivas även om hejdåkramen var ganska stel. Han ska resa bort nu rätt länge, men jag skrev att jag gärna tar nån långpromenad sen när han är tillbaks, och han svarade att det vore kul.

För att summera denna min dejttätaste vecka ( fyra förstadejter) så var det de två jag trodde minst på som jag gillade bäst, men det var de jag gillade minst som jag låg med. Inte på något sätt mot min vilja, men ändå känns det lite trist och meningslöst, det ger ingen bra eftersmak för mig att bara ligga för att ligga, jag ska nog lugna mig med sånt.

Hippiekillen vill hänga mer. Kanske fixar barnvakt och hittar på nåt med honom nån kväll i veckan. Han känns spännande och lite svårgreppbar. Det kan vara både bra och dåligt. Skönt att hänga med nån som är flummigare och konstigare än mig själv, så att jag får känna mig lite normal, samtidigt kan det svårgreppbara göra mig spänd och osäker också. Vi får se vad som händer, det får ta sin tid där känner jag, och helt okej om det bara blir på kompisnivå även om han är jättefin.
 
Inte som att jag vill ligga x gånger i veckan, utan att jag vill ha bra kvalitet på sexet och att jag anser att man måste prata med varandra då.
Inte som en jag sett på Tinder några gånger som skriver att kvinnan han vill träffa ska gilla sex - helst flera gånger varje dag.
Puh!!
 
Eller så träffar han nån som jag, som lätt skulle kunna ha sex flera gånger om dan.
Jag vill också ha sex flera gånger om dagen. När jag är hos Köpenhamn (utan barn) har vi sex minst 3 ggr/dag. Ofta mer. Eller, det blir ju en flytande gräns ibland när man börjar och slutar. Men du fattar grejen. Men jag vill verkligen inte ha det som krav. Bara tanken gör mig avtänd direkt.
 
Jag vill också ha sex flera gånger om dagen. När jag är hos Köpenhamn (utan barn) har vi sex minst 3 ggr/dag. Ofta mer. Eller, det blir ju en flytande gräns ibland när man börjar och slutar. Men du fattar grejen. Men jag vill verkligen inte ha det som krav. Bara tanken gör mig avtänd direkt.

Jag uppfattar dock inte formuleringen "helst vilja ha" som något krav. Mer som ett önskemål.
 
Jag vill också ha sex flera gånger om dagen. När jag är hos Köpenhamn (utan barn) har vi sex minst 3 ggr/dag. Ofta mer. Eller, det blir ju en flytande gräns ibland när man börjar och slutar. Men du fattar grejen. Men jag vill verkligen inte ha det som krav. Bara tanken gör mig avtänd direkt.

Jag blir steessad av tanken, hur ska man hinna?
Jag har gärna mycket sex när tid finns, men det är så mycket annat jag också vill göra. Ha det som krav är ett big no.
 
Jag blir steessad av tanken, hur ska man hinna?
Jag har gärna mycket sex när tid finns, men det är så mycket annat jag också vill göra. Ha det som krav är ett big no.

Ja det funkar ju bara när en är ledig? Eller ja när jag och sambo flyttade ihop så blev det lätt 3-5 gånger om dagen, men då jobbar han hemma och jag jobbade 05-10 eller 05-14 men de flesta jobbar ju inte hemma/inte såna tider.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
307
Senast: VLMF
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 700
Senast: lingonben
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 031
Senast: Whoever
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 002
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp