Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var på en väldigt stel promenaddejt igår... Var ganska tveksam redan innan för märkt av vissa tendenser att vara väldigt på redan innan vi setts.
Kände väl redan på en gång att det inte fanns någon attraktion från mitt håll, jag gillade inte hans röst!?
Brukar tycka att promenad är ett mer avslappnat sätt än fika, men nej...
Råkade gå någon väg så det blev mycket längre än jag tänkt, han frågade mig i princip ingenting jag fick styra upp samtalet i typ 2 h pga. fel vägval :o.

Under promenaden så la han handen på min axel eller rygg minst 10 ggr och föreslog att vi skulle sätta oss på en bänk vilket vi väl gjorde. Efter ett tag lägger han då handen ovanför mitt knä och börjar dra med fingrarna , jag blir så obekväm jag sitter och kollar rakt fram och ger verkligen ingen indikation på att jag vill ha kroppskontakt med honom. Har ju egentligen lust att fråga vad fan han håller på med, men det gör jag ju inte för att det inte ska bli dålig stämning och det var 45 min kvar innan vi var tillbaka. Så säger istället att vi ska gå vidare. Han går även väldigt nära mig hela tiden och jag är rädd att han ska försöka hålla min hand...

Så skönt när vi väl kommer tillbaka till centralen och säger hejdå och jag ger han en kram av bara farten då kommenterar han "så jag fick en kram ändå" typ som att då måste jag ha gillat honom. Han skriver sen 3 min efter vi sagt hejdå att han tyckte det var jättetrevligt och gärna ses igen...

Så tydligt att han inte är van vid dejter och tjejer och det här med social skills. Garanterat läst någonstans att "ta lite på henne oskyldigt medan ni går så etablerar ni kontakt...
Hade bara en sån dålig känsla efteråt och blir irriterad på mig själv för att jag inte säger något när han gör mig obekväm och lägger handen på mitt ben :crazy: .
Även om man saknar social skills så är det ens eget ansvar att checka av läget så det man gör är okej. Det är definitivt inte ditt ansvar att se till att han beter sig och respekterar gränser och alltså inte på något vis ditt fel eller något du ska behöva vara irriterad på dig själv över.
 
@Elektronen Varför ursäktar du honom? Det är inte din uppgift att vara övningsobjekt för hans bristande sociala kompetens.

Och att ”inte säga ifrån för att det inte ska bli dålig stämning” - hur många tjejer har inte känt exakt just så? Men det är ju inte du som orsakar den dåliga stämningen, det är han. Han borde fatta att hålla tassarna borta.
 
Vill skriva om min presentation. Hur ofta/när/varför gör ni det? Min har varit så gott som samma sedan hösten 2017.
Jag skriver om min när jag bestämt mig för ngt som är viktigare än det jag lyft fram innan, blir väl typ var tredje månad eller så. Jag funderar väldigt mkt på vad jag vill ha i ett förhållande, så med jämna mellanrum så kommer jag på ngt nytt. 😁
 
@Elektronen så vidrigt :yuck: Pepp till dig som genomled hela situationen! Var nu snäll mot dig själv och försök känna dig lite arg över hela grejen istället. Eller det hjälper åtm mig både att hantera och att lyckas hålla mig på bekvämare avstånd när det händer igen ❤

Även om man saknar social skills så är det ens eget ansvar att checka av läget så det man gör är okej. Det är definitivt inte ditt ansvar att se till att han beter sig och respekterar gränser och alltså inte på något vis ditt fel eller något du ska behöva vara irriterad på dig själv över.
@Elektronen Varför ursäktar du honom? Det är inte din uppgift att vara övningsobjekt för hans bristande sociala kompetens.

Och att ”inte säga ifrån för att det inte ska bli dålig stämning” - hur många tjejer har inte känt exakt just så? Men det är ju inte du som orsakar den dåliga stämningen, det är han. Han borde fatta att hålla tassarna borta.

Blir irriterad på mig själv för att jag inte vågar säga ifrån, att jag inte står upp för mig själv och för att jag vet att jag kommer tänka på det efter. Och att jag ju vill säga något för att han ska förstå att det inte är okej. Men jag är ingen som skapar en scen.
Jag blir ju såklart mer irriterad på honom än mig själv. Så jag försöker väl inte ursäkta honom, men det måste ju finnas någon "förklaring" till varför han tycker det är okej att göra så.

Jag har ju varit på andra dejter då killen tar på mig flera gånger, även om det "bara" varit på armen och att killen tagit i mitt halsband.
Men jag blir bara väldigt stressad och obekväm i såna situationer och vet faktiskt inte vad jag ska göra då!?
 
Blir irriterad på mig själv för att jag inte vågar säga ifrån, att jag inte står upp för mig själv och för att jag vet att jag kommer tänka på det efter. Och att jag ju vill säga något för att han ska förstå att det inte är okej. Men jag är ingen som skapar en scen.
Jag blir ju såklart mer irriterad på honom än mig själv. Så jag försöker väl inte ursäkta honom, men det måste ju finnas någon "förklaring" till varför han tycker det är okej att göra så.

Jag har ju varit på andra dejter då killen tar på mig flera gånger, även om det "bara" varit på armen och att killen tagit i mitt halsband.
Men jag blir bara väldigt stressad och obekväm i såna situationer och vet faktiskt inte vad jag ska göra då!?
Jag har tyvärr inga tips att komma med, men jag tycker överlag att det är obehagligt med kroppskontakt, speciellt nära halsen där inte ens min man får röra mig.

Jag försöker öva på att bli bättre på att säga till att jag inte vill att folk rör mig (generellt då eftersom jag inte dejtar).
Kan /vågar jag inte säga ifrån försöker jag istället öva på att komma ihåg att det inte är mitt fel om den andre inte kan läsa mitt kroppsspråk tillräckligt för att se hur obehagligt jag tycker det är. Plus att det definitivt inte är mitt ansvar att vara övningsobjekt för personens dåliga sociala skills.
 
Blir irriterad på mig själv för att jag inte vågar säga ifrån, att jag inte står upp för mig själv och för att jag vet att jag kommer tänka på det efter. Och att jag ju vill säga något för att han ska förstå att det inte är okej. Men jag är ingen som skapar en scen.
Jag blir ju såklart mer irriterad på honom än mig själv. Så jag försöker väl inte ursäkta honom, men det måste ju finnas någon "förklaring" till varför han tycker det är okej att göra så.

Jag har ju varit på andra dejter då killen tar på mig flera gånger, även om det "bara" varit på armen och att killen tagit i mitt halsband.
Men jag blir bara väldigt stressad och obekväm i såna situationer och vet faktiskt inte vad jag ska göra då!?

För mig är just steg ett att i efterhand verkligen tjata på mig själv om mitt ickeanavar över beteendet jag blivit utsatt för och att bli just arg istället för obekväm (steg 1 i efterhand alltså).

Detta har gjort mig mer bekväm med att sedan som steg 2 säga ifrån i efterhand. Typ tyckte människan det var supertrevligt och vill ses igen och vis det nej vill ha svar på varför (eller om du vill svara det med ditt nej) så svara på det. Att öva på att inte känna sig dum, att en överdriver eller känna att en gör den andra obekväm genom att vara ärlig.

Steg 3 är ju sedan att lyckas säga ifrån mer och mer irl. Jag är på väg dit känner jag faktiskt 😁

Men för mig börjar det med att komma vidare från att själv känna obehag att en inte vågar stå upp för sig själv. Jag var så där när jag började dejta. Eller fortfarande får jag enorma känslor av skam för andras dåliga beteenden å deras vägnar men det blir jätte o bättre. De ska inte komma och påverka mina känslor helt enkelt och så upplever jag att jag automatiskt får med kontroll själv och därmed säger ifrån mera. Jag övar typ dagligen med andra obekväma saker och det hjälper väldigt!
 
Jag har tyvärr inga tips att komma med, men jag tycker överlag att det är obehagligt med kroppskontakt, speciellt nära halsen där inte ens min man får röra mig.

Jag försöker öva på att bli bättre på att säga till att jag inte vill att folk rör mig (generellt då eftersom jag inte dejtar).
Kan /vågar jag inte säga ifrån försöker jag istället öva på att komma ihåg att det inte är mitt fel om den andre inte kan läsa mitt kroppsspråk tillräckligt för att se hur obehagligt jag tycker det är. Plus att det definitivt inte är mitt ansvar att vara övningsobjekt för personens dåliga sociala skills.

Jag har väl egentligen inte så stort problem med kroppskontakt, beror såklart på vem det är. Jag dansar och då har man ju kroppskontakt med folk man inte alls känner. Men det är en helt annan sak än när någon tar på mig för att typ "ragga".

Jag håller med dig om att det inte är mitt eller ditt fel om någon inte kan läsa av kroppsspråket att man tycker det är obehagligt, men det blir ju vi som drabbas av det, tyvärr. Den som gör det tror jag inte förstår någonting.
 
Blir irriterad på mig själv för att jag inte vågar säga ifrån, att jag inte står upp för mig själv och för att jag vet att jag kommer tänka på det efter. Och att jag ju vill säga något för att han ska förstå att det inte är okej. Men jag är ingen som skapar en scen.
Jag blir ju såklart mer irriterad på honom än mig själv. Så jag försöker väl inte ursäkta honom, men det måste ju finnas någon "förklaring" till varför han tycker det är okej att göra så.

Jag har ju varit på andra dejter då killen tar på mig flera gånger, även om det "bara" varit på armen och att killen tagit i mitt halsband.
Men jag blir bara väldigt stressad och obekväm i såna situationer och vet faktiskt inte vad jag ska göra då!?
Om du inte vill säga ifrån, kan du inte bara demonstrativt backa undan?
 
För mig är just steg ett att i efterhand verkligen tjata på mig själv om mitt ickeanavar över beteendet jag blivit utsatt för och att bli just arg istället för obekväm (steg 1 i efterhand alltså).

Detta har gjort mig mer bekväm med att sedan som steg 2 säga ifrån i efterhand. Typ tyckte människan det var supertrevligt och vill ses igen och vis det nej vill ha svar på varför (eller om du vill svara det med ditt nej) så svara på det. Att öva på att inte känna sig dum, att en överdriver eller känna att en gör den andra obekväm genom att vara ärlig.

Steg 3 är ju sedan att lyckas säga ifrån mer och mer irl. Jag är på väg dit känner jag faktiskt 😁

Men för mig börjar det med att komma vidare från att själv känna obehag att en inte vågar stå upp för sig själv. Jag var så där när jag började dejta. Eller fortfarande får jag enorma känslor av skam för andras dåliga beteenden å deras vägnar men det blir jätte o bättre. De ska inte komma och påverka mina känslor helt enkelt och så upplever jag att jag automatiskt får med kontroll själv och därmed säger ifrån mera. Jag övar typ dagligen med andra obekväma saker och det hjälper väldigt!
Jag svarade honom faktiskt för en stund sen och skrev att jag inte ville ses igen eftersom han inte alls kunde läsa av mig och att jag inte alls gav något tecken på att han skulle lägga sin hand på mitt ben. Fick till svar "förlåt då läste jag av situationen helt fel".

Känns väl lite bättre iaf och kan väl hoppas att han lär sig något.
 
Förresten @Elektronen Killen du berättar om fattade ju uppenbarligen att du inte gillade hans pillande på dig, eftersom han kommenterade att han fick en kram ändå. Dina signaler var alltså tydliga nog, han råkade bara välja att skita i dem.
Ja jag vet inte, tror den kommentaren var mest för att jag precis innan svarade att jag inte var säker på att ses igen. Ja jag ogillar konflikter och dålig stämning och har svårt att säga rakt ut att jag inte vill ses igen även om det är så jag känner.
 
Jag svarade honom faktiskt för en stund sen och skrev att jag inte ville ses igen eftersom han inte alls kunde läsa av mig och att jag inte alls gav något tecken på att han skulle lägga sin hand på mitt ben. Fick till svar "förlåt då läste jag av situationen helt fel".

Känns väl lite bättre iaf och kan väl hoppas att han lär sig något.

Bra! Credda nu dig själv ordentligt för detta!! Hoppas det leder till att du blir mer bekväm irl längre fram
 
Jag svarade honom faktiskt för en stund sen och skrev att jag inte ville ses igen eftersom han inte alls kunde läsa av mig och att jag inte alls gav något tecken på att han skulle lägga sin hand på mitt ben. Fick till svar "förlåt då läste jag av situationen helt fel".

Känns väl lite bättre iaf och kan väl hoppas att han lär sig något.
Bra svar!
 
Tråkigt när man står långt ifrån varandra på så vis men klickar i övrigt. Men av egen erfarenhet vet jag att det kan vara svårt, jag och min exsambo hade ganska mycket problem med det.

Ja, det är trist och svårt att ta upp det med honom.
Han vet ju att jag tycker att han är en bortskämd skitunge, längre än så kommer vi liksom inte.

Trist med din okänsliga dejt men jättebra att du var ärlig i ditt svar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
4 925
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 636
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 858
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 977
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp