Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så det ser olika ut före man haft kontakt och efter? Brukar inte ta kontakt med icke fb-vänner utan att de förväntar sig ett meddelande. Kontaktat icke fb-vänner ett par gånger men då inte funderat över hur symbolen ändrat sig.

Symbolen är väl grå när det gått fram, men oläst och vit när det inte kommit fram.
Och när det är läst så är personens bild där istället?
 
Symbolen är väl grå när det gått fram, men oläst och vit när det inte kommit fram.
Och när det är läst så är personens bild där istället?
Ja, precis. Nu är det en grå ring, vit inuti men med en bock i. Hos vänner som inte läst är den helgrå med bock. Så det skiljer också. Tänker iom att jag skickade på måfå. Vet när jag fått något sådant kan jag ju läsa meddelandet för att sedan godkänna konversationen. Den kanske fortsätter se oläst ut om jag då väljer att inte godkänna?

Men va fasen skulle han ha läst, inte godkänt och sen ge mig den blicken idag liksom? Även om han nu skulle va upptagen så känns det bakvänt?
 
Ja, precis. Nu är det en grå ring, vit inuti men med en bock i. Hos vänner som inte läst är den helgrå med bock. Så det skiljer också. Tänker iom att jag skickade på måfå. Vet när jag fått något sådant kan jag ju läsa meddelandet för att sedan godkänna konversationen. Den kanske fortsätter se oläst ut om jag då väljer att inte godkänna?

Men va fasen skulle han ha läst, inte godkänt och sen ge mig den blicken idag liksom? Även om han nu skulle va upptagen så känns det bakvänt?
Du har väl hamnat i den andra inkorgen. Man får leta lite efter den och det är inte alltid meddelandenotisen kommer fram tyvärr. Så där kan ligga en hel del gamla meddelanden.
 
Nej, spiral är inte bra för alla. Själv blödde jag konstant i över fyra månader (med bara några dagar här och där där det inte blödde) tills jag fick nog och helvetet åkte ut. Dessutom blev jag princip deprimerad av den.
Spiral funkar bra för mig men inte i början. Och jag blir inte blödningsfri.
 
Apropå diskussionen tidigare om tjejer som utnyttjar andra tjejer med hångel för att få uppmärksamhet från män, är det inte otroligt konstigt?
Skulle två tjejer hångla så jag såg skulle jag förutsätta att de var gay.
Dessutom.. Hur många gånger blir ni straighta tjejer intresserad av killar som hånglar?
 
Apropå diskussionen tidigare om tjejer som utnyttjar andra tjejer med hångel för att få uppmärksamhet från män, är det inte otroligt konstigt?
Skulle två tjejer hångla så jag såg skulle jag förutsätta att de var gay.
Dessutom.. Hur många gånger blir ni straighta tjejer intresserad av killar som hånglar?

Tyvärr är det ju inte konstigt i dagens samhälle där kvinnan finns till för att behaga mannen i mångt och mycket.
Bara se på porrindustrin som ett exempel, där i princip all porr där två kvinnor är med varandra görs av och till män.
När jag och min sambo är ute på dansgolvet är det extremt vanligt att vi snabbt har en grupp kåta, vidriga män runt oss som stirrar, tar upp mobilen och filmar eller tror att de får ”vara med” :yuck::wtf::rage:
 
Tyvärr är det ju inte konstigt i dagens samhälle där kvinnan finns till för att behaga mannen i mångt och mycket.
Bara se på porrindustrin som ett exempel, där i princip all porr där två kvinnor är med varandra görs av och till män.
När jag och min sambo är ute på dansgolvet är det extremt vanligt att vi snabbt har en grupp kåta, vidriga män runt oss som stirrar, tar upp mobilen och filmar eller tror att de får ”vara med” :yuck::wtf::rage:
Alltså det var bland det värsta jag hört. Vad får män att bete sig så jävla vidrigt!
 
Apropå diskussionen tidigare om tjejer som utnyttjar andra tjejer med hångel för att få uppmärksamhet från män, är det inte otroligt konstigt?
Skulle två tjejer hångla så jag såg skulle jag förutsätta att de var gay.
Dessutom.. Hur många gånger blir ni straighta tjejer intresserad av killar som hånglar?

Jag är helt inne på det @Malibu_Stacy skriver.
När jag och miba tjejkompisar var unga och ute på krogen kunde vi hångla med varandra bara för att dra till oss uppmärksamhet från män, det var hur enkelt som helst.
Då är jag lika straight som en upploppsraka och har noll intresse av tjejer.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Jag är helt inne på det @Malibu_Stacy skriver.
När jag och miba tjejkompisar var unga och ute på krogen kunde vi hångla med varandra bara för att dra till oss uppmärksamhet från män, det var hur enkelt som helst.
Då är jag lika straight som en upploppsraka och har noll intresse av tjejer.

Jag tror att det är extremt vanligt, särskilt bland unga som kanske inte vet bättre.
Som vuxen är det bara pinsamt.
 
Tyvärr är det ju inte konstigt i dagens samhälle där kvinnan finns till för att behaga mannen i mångt och mycket.
Bara se på porrindustrin som ett exempel, där i princip all porr där två kvinnor är med varandra görs av och till män.
När jag och min sambo är ute på dansgolvet är det extremt vanligt att vi snabbt har en grupp kåta, vidriga män runt oss som stirrar, tar upp mobilen och filmar eller tror att de får ”vara med” :yuck::wtf::rage:
Du har nog rätt i det.

Vidrigt, har jag inte varit med om. Men å andra sidan dansar jag mest på gayklubb, eller rave och där är folk så påverkade att de inte märker något..
 
Så nu har jag typ låst in mig i ett hörn. Jag vet inte om han sett/fått. Han kanske läst men valt att inte svara. Inget av alternativen kan jag agera "säkert" på. :banghead:
Åh, men kan du inte bara "jag har skickat ett meddelande till dig på messenger, har du sett det?"
 
Apropå diskussionen tidigare om tjejer som utnyttjar andra tjejer med hångel för att få uppmärksamhet från män, är det inte otroligt konstigt?
Skulle två tjejer hångla så jag såg skulle jag förutsätta att de var gay.
Dessutom.. Hur många gånger blir ni straighta tjejer intresserad av killar som hånglar?

Jag tror att det hänger lite på vilka sammanhang man hänger i. På gayklubb är det nog väldigt annorlunda från heteronormativa klubbar. Men jag säger som @Malibu_Stacy och hänvisar till porren. Jag tror att jag var typ 13 år gammal första gången jag hörde att det var sexigt med två tjejer och då var det väl just för att småpojkarna hade börjat kolla på porr. Sen dess är de indoktrinerade i att tycka så enligt könsnorm, och i varenda amerikansk sitcom och komedi verkar just denna norm förstärkas.

Jag ser egentligen inget problem i att bli attraherad av, eller att inte bli attraherad av en viss sak. Det handlar enbart om hur man beter sig mot andra människor. Det är aldrig okej att bröla ut att man tycker att någonting är upphetsande, oavsett vad det nu är man tycker är hett. Det är ju vanligt hyfs och folkvett liksom. Eller om någon berättar om sin relation så sitter man väl liksom inte och dregglar öppet för att man tycker att det är ett sexigt par. Helt bakom flötet.

Sen blir det ju inte bättre av att en del tjejer verkar fortsätta med just detta, att hångla inför män för att jaga igång dem. Det drabbar ju andra som faktiskt vill kunna kyssa sin partner i offentligheten utan att bli avklädd med blicken från folk runtom. Blir så himla ledsen @Malibu_Stacy när jag hör att ni har det så. Folk är fan dumma i huvet.
 
Du har nog rätt i det.

Vidrigt, har jag inte varit med om. Men å andra sidan dansar jag mest på gayklubb, eller rave och där är folk så påverkade att de inte märker något..

Jag går också helst till gayklubb, bland annat pga många heteromäns beteende på klubb (men också för att musiken brukar vara bättre :p).
Ibland hamnar man dock på andra ställen, oftast i samband med någon rolig tillställning med jobbet (typ jobbfest, efter julbord etc) och det är oftast då jag stött på detta beteende.
Men även blivit behandlad på liknande äckliga sätt av en taxichaufför för att vi gav varandra en kyss i bilen på vägen hem en kväll. Det var inte ens hångel eller något utan bara en snabb kyss. Han tyckte att vi skulle ”känna oss som hemma och gärna får älska i bilen” medan han skulle titta på :yuck:O_o
Taxiföretaget tyckte det räckte gott att skicka ett kuvert med reklamgodis och ett presentkort på 300 kr som plåster på såren :cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
4 927
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 859
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 980
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp