Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har hängt ett par gånger med Jim nu under påsken, vi har hälsat på hos varann och sovit ihop. Det har varit mysigt, men lite osäkert. Vi har skitkul när vi bara hänger, snackar och gör aktiviteter, men det blir nervöst och trevande med kelande och sex. Jag har problem med att jag blir för passiv, försiktig och dålig på att ta för mig vid sex med ny person, och han verkar vara likadan, så där har vi lite att jobba på, men det brukar kunna ge sig, och är ju bättre än när nån är för mycket åt andra hållet.
Känns svårare med övrig närhet och bekräftelse, som jag är mer van vid att det brukar flyta på från start. Han svarar på mina inititativ, men tar få egna, och ger knappt nånting av vare sig verbal eller icke-verbal bekräftelse. Jag är ganska säker på att det hos honom handlar om osäkerhet (kanske också oerfarenhet) snarare än ointresse, men det blir ju att jag också instinktivt backar. Vore jag modig skulle jag göra tvärtom och testa hur det går. Eller prata om det.
Jag är väl inte själv helt säker på hur pass intresserad jag är, det har gått lite upp och ner, men nånting känner jag ju för honom. Alltför tungrodda barriärer pallar jag inte med, men försöker att inte vara så otålig. Mer häng och mer kommunikation är ju det som gäller för att se vad det blir av det här. Att han vill ses är han tydlig med, och han är inititativrik när det kommer till att styra upp vårt häng, så vi kör väl på så länge det känns bra.

Annat på gång är att jag till sist verkar få till att träffa "brevkompisen" om ett par veckor. En kille jag matchade med kring jul när jag var hos min pappa på andra sidan landet. Vi skrev lite fast det kändes lite onödigt när vi bor så långt ifrån varann, men sen blev det liksom aldrig att vi slutade. Skrev intensivt i säkert en månad, sen har det väl glesat ut lite, men rätt vad det är så plockar vi upp tråden och är igång igen. Vi har så roligt när vi chattar, märkliga nörderier vi har gemensamt uppdagar sig hela tiden, och han känns som en mycket fin och varm person.
Nu ska jag åka åt det hållet igen, och vi planerar att ta några öl. Känns typ lite som på icq-lunarstormtiden när jag gick och blev småkär i folk jag aldrig träffat. Stor risk för platt fall när vi ses om vi inte alls synkar lika bra irl, och skulle vi synka rejält skulle det också kunna bli frustrerande skitjobbigt eftersom det är uteslutet att det skulle kunna bli nåt mer än en mycket sporadisk kontakt (han har också småbarn). Men jag tar risken och ser mycket fram emot att träffa honom. :)

F som jag träffade seriöst några månader i somras/höstas är nu i förhållande med nån såg jag just på facebook, plus en liten fnittrig konversation mellan dessa två i kommentarsfältet. Blev lite förvånad över min egen reaktion, att det skulle kännas lite jobbigt. Det var helt ömsesidigt när vi lade ner, jag har inte tvekat en sekund på att det var rätt, och för ett par månader sen sågs vi vänskapligt och allt kändes totallugnt. Men det är väl bara att acceptera hur irrationellt man funkar ibland.
 
Åh nej vad har jag gett mig in på.

Tog tag i att försöka utvidga mitt feministiska umgänge irl och gick med i en hitta vänner grupp på fb. Fick flera gulliga svar och ska verkligen ta tag i att försöka träffa några där. Kändes ändå okej efter ett litet tag trots att jag aldrig umgås med folk jag inte pratar häst med 😅

Har inte skrivit om min presentation på Tinder ännu men klickade bort män i min arghet efter den senaste. Fick min första matchning med en kvinna nu, känns inte alls lika okej 😳 men jag kämpar på med alla mina nojor 🙈
 
Det var jättetrevligt igår som vanligt. Förutom när Ruben försökte bita honom, rör inte den Rub som sover 😅
Men jag börjar tröttna på att jag är så likgiltig känslomässigt. Allting är ju bra, vi kan prata om allt, han är väldigt vettig men jag känner mig ändå som en kall fisk 😒

Nu ska jag åka och äta glass med kollegan. Det blir en väldig kontrast om inte annat.
 
Ja, det var ju precis som väntat väldigt bra och trevligt.
Precis lagom lång tid också innan mitt sociala batteri laddade ur.
Men jag känner inget för honom heller, absolut nada.
Känns som jag når nivån detta är bra och trevligt, jag tycker bra om den här personen men det blir liksom aldrig mer än just så.

Ska på bio ikväll med en annan kollega och aka försöka låta bli att kräka ut allt på honom. Vi ska dessutom jobba tillsammans i 11 timmar i morgon 😅
 
Ooooh jag måste dela med mig av den här! Fick ett pm på bc, så innehållet är ju inte jätteförvånande:
"Smisk?
Wet ?
Anal?
Är mina topp 3
Vilka är dina?"

Kollade snubbens profil och han har visst skrivit ett dagboksinlägg: "Undrar varför så många ignorerar och eller struntar i att svara på meddelanden!
Ja visst jag förstår att tjejer/kvinnor och även par blir överrösta av meddelanden och svar.
En del mer eller mindre seriösa och desperata...
Men om man med hövlig ton och mer än bara ett par desperata ord, tar kontakt, borde man inte då få ngt form av svar...
Jag menar IRL hade det inte varit ok!!
Eller?
Är det bara jag?"

Jag tror vi har olika definition på hövlig ton, vad som är ett par desperata ord och vad som är okej irl :D
 
Ooooh jag måste dela med mig av den här! Fick ett pm på bc, så innehållet är ju inte jätteförvånande:
"Smisk?
Wet ?
Anal?
Är mina topp 3
Vilka är dina?"

Kollade snubbens profil och han har visst skrivit ett dagboksinlägg: "Undrar varför så många ignorerar och eller struntar i att svara på meddelanden!
Ja visst jag förstår att tjejer/kvinnor och även par blir överrösta av meddelanden och svar.
En del mer eller mindre seriösa och desperata...
Men om man med hövlig ton och mer än bara ett par desperata ord, tar kontakt, borde man inte då få ngt form av svar...
Jag menar IRL hade det inte varit ok!!
Eller?
Är det bara jag?"

Jag tror vi har olika definition på hövlig ton, vad som är ett par desperata ord och vad som är okej irl :D
Det där är ju absolut hövlig ton och ett vettigt sätt att inleda en konversation.... Eller inte... :banghead:
 
D vill att jag ska träffa hans barn i helgen. Känns lite hastigt, även om det kanske inte är en jättestor sak då han bara har henom varannan helg.

För ungefär två veckor sen hade en kompis till mig klumpigt frågat oss varför jag inte träffat hans barn ännu. Jag svarade att vi bara dejtat i 2 mån. Jag och D pratade om det efteråt och både han och jag tyckte att det var för tidigt.
Nu i helgen frågade han ifall jag ville träffa barnet. Han tyckte det kändes konstigt att jag inte hade träffat barnet då hen är så viktig för honom. Jag svarade visst, men tänkte att han menade någon gång i framtiden. Så idag frågade han om jag ville träffa barnet en kort stund i helgen innan hen åker tillbaka till mamman.

Det blev en ganska snabb sväng från att vi skulle vänta med det till nu på lördag :confused:. Förstår inte vad det betyder...
 
D vill att jag ska träffa hans barn i helgen. Känns lite hastigt, även om det kanske inte är en jättestor sak då han bara har henom varannan helg.

För ungefär två veckor sen hade en kompis till mig klumpigt frågat oss varför jag inte träffat hans barn ännu. Jag svarade att vi bara dejtat i 2 mån. Jag och D pratade om det efteråt och både han och jag tyckte att det var för tidigt.
Nu i helgen frågade han ifall jag ville träffa barnet. Han tyckte det kändes konstigt att jag inte hade träffat barnet då hen är så viktig för honom. Jag svarade visst, men tänkte att han menade någon gång i framtiden. Så idag frågade han om jag ville träffa barnet en kort stund i helgen innan hen åker tillbaka till mamman.

Det blev en ganska snabb sväng från att vi skulle vänta med det till nu på lördag :confused:. Förstår inte vad det betyder...
Jag har tänkt att det ska dröja länge innan ev dejt får träffa mina barn. Men nu har jag kommit på två saker som gör att jag börjar fundera på att bjuda hit A när de är här.

Dels hade det ju inte dröjt alls lika länge om det hade varit en vanlig kompis, jag är lite oklar i mitt resonemang där, och dels bor jag i en liten håla och flera av barnens skolkompisar har redan sett oss och/eller hejat när vi har varit ute.

Jag känner helt enkelt att det känns naturligt att hänga med honom lite även när jag har barnen 🙂 Det kanske är något liknande för honom? Fråga!
 
Jag har tänkt att det ska dröja länge innan ev dejt får träffa mina barn. Men nu har jag kommit på två saker som gör att jag börjar fundera på att bjuda hit A när de är här.

Dels hade det ju inte dröjt alls lika länge om det hade varit en vanlig kompis, jag är lite oklar i mitt resonemang där, och dels bor jag i en liten håla och flera av barnens skolkompisar har redan sett oss och/eller hejat när vi har varit ute.

Jag känner helt enkelt att det känns naturligt att hänga med honom lite även när jag har barnen 🙂 Det kanske är något liknande för honom? Fråga!

Ja jag har också tänkt sådär, fast jag själv inte har barn ;).

Han har förklarat lite varför. Det jag inte förstår är varför han ändrade sig så fort. Han var väldigt bestämd när han första gången sa att han tyckte det var för tidigt att presentera mig.

Sedan frågade han om det var ok att jag var med när barnet blir hämtat och att den som hämtade då skulle få träffa mig...
 
Ja jag har också tänkt sådär, fast jag själv inte har barn ;).

Han har förklarat lite varför. Det jag inte förstår är varför han ändrade sig så fort. Han var väldigt bestämd när han första gången sa att han tyckte det var för tidigt att presentera mig.

Sedan frågade han om det var ok att jag var med när barnet blir hämtat och att den som hämtade då skulle få träffa mig...
Han har väl helt enkelt hunnit fundera med på saken efter att frågan togs upp och kommit fram till att det är ok?
 
Uhh!
Nervöst!
Ikväll kommer en tjej hem till mig på fika, hon är sjukt söt och jättetrevlig att prata med, verkar vara lite rolig. Var så länge sedan jag dejtade så det är riktigt nervöst. Har städat hela morgonen här hemma.
Haft två ångestattacker över detta sedan igår då vi bestämde det. Men jag ska härda ut, det är nyttigt för mig att göra detta hur mycket ångest jag än har över det. Jag måste leva.
Känns skönt dock att fokusera på annat än depressiva tankar, tror min läkare kommer bli nöjd över detta. :)
 
Ooooh jag måste dela med mig av den här! Fick ett pm på bc, så innehållet är ju inte jätteförvånande:
"Smisk?
Wet ?
Anal?
Är mina topp 3
Vilka är dina?"

Kollade snubbens profil och han har visst skrivit ett dagboksinlägg: "Undrar varför så många ignorerar och eller struntar i att svara på meddelanden!
Ja visst jag förstår att tjejer/kvinnor och även par blir överrösta av meddelanden och svar.
En del mer eller mindre seriösa och desperata...
Men om man med hövlig ton och mer än bara ett par desperata ord, tar kontakt, borde man inte då få ngt form av svar...
Jag menar IRL hade det inte varit ok!!
Eller?
Är det bara jag?"

Jag tror vi har olika definition på hövlig ton, vad som är ett par desperata ord och vad som är okej irl :D
Vad är wet? :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
4 953
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 643
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 867
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 011
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp