Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han från i lördags skrev att det skulle vara trevligt att ses igen när jag frågade om han ville hitta på något nån dag.

Nu blir jag osäker :D ska jag föreslå något att göra?? Tänker mig typ middagsgrill nere vid vattnet?
Om du vill göra något så föreslå det. Om du vill middagsgrilla nere vid vattnet så föreslå det. Vet inte riktigt vad du vill ha svar på :D Om du vill så vill du och föreslår det om du inte vill så tackar du nej :)
 
Är det bara jag eller är det inte orimligt tråkigt om någon inleder varje dag med "hur var din dag/kväll/whatever"? Mer alltså än en inledande fråga i starten eller någon enstaka gång då och då?

Det känns så oengagerat. Antingen så pratar man vidare om vad man nu pratar om eller så frågar man något mer relevant typ "hur gick det på träningen igår?" som visar att man har någon som helst tanke bakom att kommunicera.

Yes, en matchning skrev och jag ledsnade direkt 😅
 
Är det bara jag eller är det inte orimligt tråkigt om någon inleder varje dag med "hur var din dag/kväll/whatever"? Mer alltså än en inledande fråga i starten eller någon enstaka gång då och då?

Det känns så oengagerat. Antingen så pratar man vidare om vad man nu pratar om eller så frågar man något mer relevant typ "hur gick det på träningen igår?" som visar att man har någon som helst tanke bakom att kommunicera.

Yes, en matchning skrev och jag ledsnade direkt 😅

Det förutsätter ju att man vet om att personen har träning också ?
Om man inte har något att prata om så är det ju jättebra att fråga hur dagen har varit? Kanske kommer fram nåt man kan spinna vidare på...
 
Är det bara jag eller är det inte orimligt tråkigt om någon inleder varje dag med "hur var din dag/kväll/whatever"? Mer alltså än en inledande fråga i starten eller någon enstaka gång då och då?

Det känns så oengagerat. Antingen så pratar man vidare om vad man nu pratar om eller så frågar man något mer relevant typ "hur gick det på träningen igår?" som visar att man har någon som helst tanke bakom att kommunicera.

Yes, en matchning skrev och jag ledsnade direkt 😅

Ja! Hade en ”matchning” eller vad man ska kalla det på hp som bara frågade saker i stil med ”hur var din dag/kväll/helg?” Hela tiden och endast det, inga personliga frågor alls! Tycker det är sååå tråkigt. Har träffat en och annan irl faktiskt som inte heller kunde driva en konversation utan endast fråga om hur min dag varit. Inga följdfrågor eller någonting :banghead:

Edit: tycker det är rätt trist faktiskt med de som även om man känner varandra lite halvt börjar med att jämt fråga hur min dag varit och utan någon särskild fortsättning på konversationen. Tycker det känns oengagerat och fantasilöst.
 
Gårdagen bestod av att vi lagade mat och sen sov jag till och från i soffan. Jag ville inte prata eftersom jag behöver spara rösten till jobbet.
V gav mat till Ruben och klappade katten, katten som långsamt driver mig till vansinne 😅
Jag förstår inte att V sover här frivilligt. Katten har löpt sen helgen och skriker satan på nätterna, det är helt sinnes vad högt hon låter!
Jag förstår inte hur småbarnsföräldrar överlever. Jag är van att sova helt ostört nätterna igenom, nu blir jag väckt kanske fyra gånger per natt och vill skjuta mig själv 😭
Hon ska kastreras om en vecka tack och lov!
 
Exakt 30 dagar tills jag åker! Jag börjar bli lite nervös över själva resan men har inte ångrat mig en sekund, och jag längtar så mycket! 10 dagar är inte så mycket men det är betydligt mer än ingenting, och mer tid tillsammans än vi haft förut.

Vissa framsteg verkar göras, jag blev medbjuden på ett bröllop inom familjen när jag är där och då känns det som att jag iallafall accepteras lite. Framsteg kommer väl alltid med baksteg och det där med klänning verkar bli ett sånt :meh: Någon direkt dress code verkar inte finnas utan jag ska ha "nice dress", tack för ledtråden. Har en jag tänkt ha och så skickade jag också bild på en lite mer fancy bara för att få veta vilken nivå jag ska lägga mig på, men enligt mamman är sånna klänningar tydligen bara för smala personer och alla som väger mer än 54kg är tjocka :wtf: Jag är iallafall glad över att han står upp för mig och försvarar mig mot sin mamma, annars hade det här aldrig funkat för mig.

(och lite sugen är jag ju på att ha den klänning jag tydligen är alldeles för tjock för. In your face liksom :devil:)
 
Jag är iväg med jobbet en vecka och A ville aldrig sluta kramas i söndags kväll. Han längtar massor säger han och jag inser att det gör faktiskt jag också.
Vi har pratat om vad det är vi håller på med, vad som händer när jag får lite panik över alltihop titt som tätt och vart vi verkar vara på väg. Jag som tycker att det är jobbigt att prata om sånt men det går jättebra med honom. Han är liksom...vettig.
 
Gårdagen med arbetsnarkomanen var mycket trevlig. Först satt vi några timmar och drack lite vin på ett trevligt ställe. Sen tog vi en promenad mellan ungefär 11-00.00. Sen åkte vi hem kort därefter. Han sa direkt att han ville ses en tredje gång så det var väl trevligt. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
4 927
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 859
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 980
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp