Dejtingtråden 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sa att jag inte skulle skriva mer här men nu sitter jag och bölar på flygplatsen. Allt har varit helt underbart och det känns så jäkla hemskt att behöva åka hem. Nästa gång vi kan ses lär bli tidigast vid jul, en hel evighet dit.

För ett par dagar sedan ändrades statusen på Facebook från "singel" till "i ett förhållande" och igår träffade jag en massa släktingar på bröllopet, så man får väl säga att vi är officiella nu, efter allt. Och dags för mig att lämna tråden på allvar. Måste bara uppehålla tankarna lite genom att skriva så att jag inte bölar för mycket innan jag ens kommit upp i luften :(
 
Jag sa att jag inte skulle skriva mer här men nu sitter jag och bölar på flygplatsen. Allt har varit helt underbart och det känns så jäkla hemskt att behöva åka hem. Nästa gång vi kan ses lär bli tidigast vid jul, en hel evighet dit.

För ett par dagar sedan ändrades statusen på Facebook från "singel" till "i ett förhållande" och igår träffade jag en massa släktingar på bröllopet, så man får väl säga att vi är officiella nu, efter allt. Och dags för mig att lämna tråden på allvar. Måste bara uppehålla tankarna lite genom att skriva så att jag inte bölar för mycket innan jag ens kommit upp i luften :(
Som sagt, du behöver inte lämna tråden, vi är ett gäng som inte dejtar men är aktiva i tråden iaf :)
 
Jag har tagit upp min Tinder. Med mål att rensa bland matchningarna. Har kvar en massa från datumet då jag skaffade Tinder, 1 september 2017 🤣 En av 25 svarade faktiskt 🙄

Jaha. Första på tusen år (okej, jag har ju då alltså inte skrivit till så många sedan 1 september 2017 🙄) som verkar vettig att skriva med och så har han såklart (pga så långsam här) hunnit flytta långt från Malmö! Duh. 🤦‍♀️
 
Blir inget mer med Musikcoolingen. Det var visst hans tveksamhet jag hade känt av, han "är inte kär och vill bara vara kompis". Min spontana reaktion är ju "Men hallå, vi har setts 2 ggr, jag är inte heller kär, kan vi inte bara chilla och ligga?" Men om jag tänker efter lite så behöver jag verkligen inte fler att ligga med just nu, särskilt inte om dynamiken mellan oss skevar, då träffar jag hellre de andra som jag är trygg och avspänd med.
Så det känns lugnt nu. Lite trist. Att det ska vara så svårt att få bli lite ömsesidigt förälskad nån gång!
 
Blir inget mer med Musikcoolingen. Det var visst hans tveksamhet jag hade känt av, han "är inte kär och vill bara vara kompis". Min spontana reaktion är ju "Men hallå, vi har setts 2 ggr, jag är inte heller kär, kan vi inte bara chilla och ligga?" Men om jag tänker efter lite så behöver jag verkligen inte fler att ligga med just nu, särskilt inte om dynamiken mellan oss skevar, då träffar jag hellre de andra som jag är trygg och avspänd med.
Så det känns lugnt nu. Lite trist. Att det ska vara så svårt att få bli lite ömsesidigt förälskad nån gång!

Men vad tråkigt! Och jeez, min reaktion hade blivit samma som din, kär efter två ggr?!
 
@Mumfie Du får så gärna stanna!

Frågade min väns lillasyster på midsommar och det tog typ 6 år innan de kunde flytta ihop (han flyttade från Canada till Sverige) och de sågs typ vartannat år. Nu har de till slut köpt ett hus mitt ute i skogen typ förra året. Lyckligt slut på lång resa!

Vilken fin historia :love: Jag vet att vi klarar det här mer avstånd, det känns bara så jobbigt när man varit tillsammans dygnet runt i typ två veckor och sen inte få se varandra på ett halvår.. Men det är som det är och man får försöka se det positiva i det hela :) Prio ett är att vi båda ska bli klara med våra utbildningar, så att träffas får helt enkelt komma i andra hand. Vi försöker tänka att vi nu lägger grunden för att kunna ha ett framtida liv tillsammans och att det är värt att anstränga sig för det. Tiden går fort och innan vi vet ordet av det kommer vi vara klara och redo för vad livet då har att erbjuda :D
 
Tog bort HP. Inte rätt forum alls i nuläget. Det där med att bara "hänga" och låta tid och sällskap sköta sitt verkar ju inte funka för de karlarna där. Troligtvis har många av dem hängt där länge och blivit bittra.

Min käre vän/kk från Dalarna ville komma ner nästa helg när jag är ledig. Jag sa nej. Träffar honom gärna men inte en hel helg. Vi hörs på telefon. Som vänner!

Min gamla HP-dejt sen innan maken ringde idag. Han är så jäkla kul! Vi garvade som förr under de 30 min vi pratade. Vi skulle gärna ses över en fika (som vänner) men han är fortfarande kvar i en typ av relation och partnern skulle ogilla det starkt.
 
Har haft tråkigt i kväll (inga hästar hemma... haha) så jag har hängt lite på Tinder. Skrivit med hundkillen, han ville träffas någon dag så jag föreslog att jag kan hänga med på en hundpromenad... Vi får se om det blir av.

En annan gubbe skrev till mig samtidig, han verkade interessant utifrån profilen men kommunicerade bara med helt korta meningar, och kändes undvikande när jag frågade om honom. Orkar inte med sådant.
 
Fick ett samtal från min kompis kompis idag, blev så förvånad över att han ringde istället för att smsa. Dock var det pga att han behövde bli insläppt på mitt jobb (liten stad, alla har ärenden hos varandra ^^) så det var inget mer än så. Dock blev jag då lite osäker på om han verkligen är lite flirtig eller ej, så jag har beslutat att lägga ned all försök från min sida om han inte initierar något. Lite synd då jag tänkt fråga ut honom på kaffe, men det vågar jag inte längre.
 
Gillar jobbfolks engagemang i mitt singelliv ändå. En kvinna kom fram till mig och bah "Men pepp, är inte han söt"
Jo svarade jag, men jag tror inte jag är hans typ :D

Hon tyckte att jag skulle börja med crossfit, för där finns det karlar säger dom, haha.

Nä gud, kommer vara ensam resten av livet 🤷‍♀️ börjar känna mig jävligt bitter nu...
 
Tog bort HP. Inte rätt forum alls i nuläget. Det där med att bara "hänga" och låta tid och sällskap sköta sitt verkar ju inte funka för de karlarna där. Troligtvis har många av dem hängt där länge och blivit bittra.
Det är lite tröttsamt med HP känner jag också, speciellt när man har ansträngt sig och skrivit ett bra första-mail till en person som inte ens bemödar sig att läsa det. Jag funderar också på att ta bort mitt konto där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp