Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur har ni "vetat" att ni är tillsammans med någon eller på väg att bli det? Frågat rätt ut? Hur länge har ni träffat/dejtat/annat innan ni tagit upp ämnet? Tror nog ni förstår ungefär vart jag vill med detta inlägg ^^
 
Hur har ni "vetat" att ni är tillsammans med någon eller på väg att bli det? Frågat rätt ut? Hur länge har ni träffat/dejtat/annat innan ni tagit upp ämnet? Tror nog ni förstår ungefär vart jag vill med detta inlägg ^^
Jag har frågat rätt ut, när det känns rätt liksom. Först kanske jag frågar om vi är exklusiva, kanske några veckor in om man dejtat. Då vet man ju att man är på väg någonstans. Men sen när jag känner att denna människan vill jag verkligen vara med, och det känns som att det skulle vara ömsesidigt, så frågar jag helt sonika vad vi är för något :)
 
Uppdatering om E och Sykillen också!

Har ju inte hört något från E sedan i torsdags, och då lät det ju som att han ville ses igen. Men nu med avsaknaden av liv i kommunikationen skrev jag och frågade om han ville ses igen, med tanke på att vår kontakt är såpass liten om man jämför med hur det var i början ;) Så vi får se vad han svarar. Känns som att det är lite "take it or leave it" nu.

Sykillen är ... stel. Oj vad stel han är. Vi har snapat lite fram och tillbaka men jag tycker det är väldigt svårt att snapa med någon man inte vet någonting om. Så frågade idag via chatten på tinder vad vi egentligen ville göra med vår match, om han ville fortsätta prata eller kanske ses. Han svarade att ja, han ville absolut snacka vidare och sen kanske ses. Men ... ah, det verkar rätt torrt där alltså :o Vi får se hur det artar sig.
 
Hur har ni "vetat" att ni är tillsammans med någon eller på väg att bli det? Frågat rätt ut? Hur länge har ni träffat/dejtat/annat innan ni tagit upp ämnet? Tror nog ni förstår ungefär vart jag vill med detta inlägg ^^

Tar upp det såklart, annars vet man ju inte och risken för missförstånd är enorm.
Jag har inte brått med något alls så det får gärna ta tid innan den frågan kommer upp.

Eftersom jag är mono tar jag frågan om exklusivitet när allt känns bra och jag inte är sugen på att träffa någon annan men ingen panik med det heller.
 
Alltså, vad är det med sverigedemokrater som matchar på tinder bara för att berätta att de inte är vad jag söker? :confused::confused: Finns det nått självändamål som de njuter av? Jag avmatchar ju bara?

Haha, den har jag också råkat ut för. Jag svara aldrig. Vägrar ge dem min uppmärksamhet.
 
Jag frågade promenadkillen om det var så att han inte var sugen på att snacka vidare. Men jo, det var han och föreslog en ny promenad. Så det blir det nog imorgon.
Har även islänningen som jag snackat med ett tag. Han frågade i somras om jag ville ses, sen var han på island ett par veckor och sen har kontakten inte riktigt kommit igång igen. Han har dock frågat igen om jag vill ses och föreslog igår att vi kan ta en kaffe eller promenad. Inte hört mer från honom efter det.
 
Hur har ni "vetat" att ni är tillsammans med någon eller på väg att bli det? Frågat rätt ut? Hur länge har ni träffat/dejtat/annat innan ni tagit upp ämnet? Tror nog ni förstår ungefär vart jag vill med detta inlägg ^^

Det här funderar jag också på just nu.

Jag är dock väldigt nöjd med att inte ha någon etikett på oss. Så jag velar lite kring att fråga om exklusivitet eller inte. För vad är egentligen skillnaden på det och att vara tillsammans? Jag vet ju inte vart han står eller hur han tycker o tänker kring det. Så jag blir också lite nojig kring att det ska förstöra den sköna bekymmersfria känslan jag har nu.
 
Det här funderar jag också på just nu.

Jag är dock väldigt nöjd med att inte ha någon etikett på oss. Så jag velar lite kring att fråga om exklusivitet eller inte. För vad är egentligen skillnaden på det och att vara tillsammans? Jag vet ju inte vart han står eller hur han tycker o tänker kring det. Så jag blir också lite nojig kring att det ska förstöra den sköna bekymmersfria känslan jag har nu.

För mig är det lite mer seriöst och mer förväntningar när man är ett par, lite mer långsiktigt.
Jag gillar att vara här och nu, inte planera något, inte ha några förväntningar att jag ska följa med till hans föräldrar, plan om fira jul osv. Allt sånt ger mig rysningar.
Därför gillar jag att inte definiera mer än att vi inte träffar andra, han är min, jag är hans, vad vi är nästa vecka vet ingen.
 
Hur har ni "vetat" att ni är tillsammans med någon eller på väg att bli det? Frågat rätt ut? Hur länge har ni träffat/dejtat/annat innan ni tagit upp ämnet? Tror nog ni förstår ungefär vart jag vill med detta inlägg ^^
I min nuvarande relation har någon sådan fråga egentligen aldrig kommit upp.

Någon här på buke frågade för några år sen om jag ens vet om jag är ihop med min sambo. Jag tyckte frågan var rolig, så jag berättade om den för sambon. Vi enades då om att vi nog är ihop, helt enkelt. Det var väl sådär 15 år efter att vi typ träffades.
 
Anledningen till att jag vill ha lite input är att jag och killen jag träffar, ser, dejtar.. får massa frågor av våra vänner, och vi är lite mer manjana manjana verkar det som, även om det absolut verkar vara mer än vänner och mer än KK's liksom.
 
Hur har ni "vetat" att ni är tillsammans med någon eller på väg att bli det? Frågat rätt ut? Hur länge har ni träffat/dejtat/annat innan ni tagit upp ämnet? Tror nog ni förstår ungefär vart jag vill med detta inlägg ^^
Min sambo sa rätt snabbt, efter kanske 3-4 veckors väldigt aktivt dejtande, att han skulle ta bort sin Tinder och att han skulle berätta för en annan tjej, som han träffade innan mig, att han inte var intresserad av att träffa henne längre. Vi hade då träffats i princip varje dag så jag blev ju inte helt förvånad.

Kort där efter följde han med mig på släktkalas och jag flyttade in till honom då min lägenhet skulle renoveras. Antar att vi måste pratat om huruvida jag skulle bo där eller inte men vi sa aldrig att " nu är vi officiellt tillsammans". 🤔 Vi har inget datum liksom.
 
För mig är det lite mer seriöst och mer förväntningar när man är ett par, lite mer långsiktigt.
Jag gillar att vara här och nu, inte planera något, inte ha några förväntningar att jag ska följa med till hans föräldrar, plan om fira jul osv. Allt sånt ger mig rysningar.
Därför gillar jag att inte definiera mer än att vi inte träffar andra, han är min, jag är hans, vad vi är nästa vecka vet ingen.
Ja jag har faktiskt tänkt på dig och V också när jag tänkt på detta. Och gillat idén ändå. :)

men vet att jag själv för ett antal år sen nog blivit väldigt sårad om någon ville ha det så men inte faktiskt vara tillsammans. Och ibland känns skillnaden obefintlig och ibland enorm. Haha.

Sen finns det flera saker som gör att jag inte riktigt vet om jag är beredd på något mer seriöst. Men vill inte behöva konfronteras med dem just nu. Så jag landar i att avvakta.
 
I min nuvarande relation har någon sådan fråga egentligen aldrig kommit upp.

Någon här på buke frågade för några år sen om jag ens vet om jag är ihop med min sambo. Jag tyckte frågan var rolig, så jag berättade om den för sambon. Vi enades då om att vi nog är ihop, helt enkelt. Det var väl sådär 15 år efter att vi typ träffades.

Ni har haft ”Snacket”👍
 
Ja jag har faktiskt tänkt på dig och V också när jag tänkt på detta. Och gillat idén ändå. :)

men vet att jag själv för ett antal år sen nog blivit väldigt sårad om någon ville ha det så men inte faktiskt vara tillsammans. Och ibland känns skillnaden obefintlig och ibland enorm. Haha.

Sen finns det flera saker som gör att jag inte riktigt vet om jag är beredd på något mer seriöst. Men vill inte behöva konfronteras med dem just nu. Så jag landar i att avvakta.

Sen är det ingen av oss som sagt det på det viset, att den inte vill vara tillsammans.
Vi är rätt lika som personer, att vi inte har något behov av att sätta etikett, ingen brådska med något osv.
Det tror jag spelar in en hel del. För vissa är det viktigt med datum, fb-ststus osv, jag kunde inte bry mig mindre om sånt.
 
Sen är det ingen av oss som sagt det på det viset, att den inte vill vara tillsammans.
Vi är rätt lika som personer, att vi inte har något behov av att sätta etikett, ingen brådska med något osv.
Det tror jag spelar in en hel del. För vissa är det viktigt med datum, fb-ststus osv, jag kunde inte bry mig mindre om sånt.

Nej er har jag tolkar precis som du beskriver det, att ni är väldigt lika där och att detta helt enkelt bara passar er och liksom bara är får jag nästan känslan av. Det verkar så himla skönt! :)

Det andra var vidarespinn från mig och hur jag skulle kunna känna om det kom upp. Skulle nog lätt återigen hamna i att de där andra sakerna var väldigt viktiga. Utan att veta varför.
 
Har en man som gång på gång gillar mig på Tinder (uppe i minst 20 ggr redan). Jag har betalversionen så jag ser det. Två gånger har jag gjort så vi matchat och två gånger har jag skrivit ett litet meddelande, men båda gångerna har han avmatchat utan att svara. Vad är idén med det liksom?
 
Hur har ni "vetat" att ni är tillsammans med någon eller på väg att bli det? Frågat rätt ut? Hur länge har ni träffat/dejtat/annat innan ni tagit upp ämnet? Tror nog ni förstår ungefär vart jag vill med detta inlägg ^^

Jag tänker att jag personligen inte har något behov av att veta att ”jsg är tillsammans” med någon, utan det mer handlar om man träffar andra, vad man har för förväntningar på varandra/umgänget osv. Det görs enklast med en dialog. Typ att någon konstaterar att man inte vill träffa andra och den andra känner likadant. Sen om man kallar det vara tillsammans eller ej spelar inte så stor roll för mig längre, bara man är på samma sida gällande planer, exlusivitet osv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 646
Senast: Badger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 826
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 530
Senast: YlvaG
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 788
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp