Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kan vara en ide men tycker det är jobigt att stutsa runt.
Men har du något fint hottel att rekomendera
?
Ok hörni, tråden har varit ute på lite väl mycket äventyr på senaste så jag påminner om att det här Dejtingtråden. Den som vill diskutera resor får gärna söka sig till Resetråden, den som vill fortsätta diskutera yrkesval och ambitionsnivåer får gärna söka sig till den tråden, och den som vill fortsätta diskutera drogtolerans får gärna starta en ny tråd!

/Mod
 
Och för att spinna vidare på det som @Modest skrev om att fundera så galet mycket osv... Så ja, det är just det jag gjort senaste tiden. Funderat. Massor. Så mycket att jag inte mår bra av det och snurrar ihop allt till en enda trasselboll i huvudet. Har träffat en egentligen riktigt trevlig person, men så blir jag osäker, funderar på hur jag uppfattas, hur han uppfattar mig och funderar så mycket att allt låser sig så mycket att jag inte ens kan bete mig ordentligt när vi ses, varpå jag blir irriterad på mig själv för att han får fel bild av mig och så funderar jag ännu mer... :banghead: :banghead: Personen är otroligt snäll, allmänbildad, lik mig på många sätt (på gott och ont...), otroligt snygg och dessutom attraktiv. Så, jag letar fel, diskuterar det hela med vänner som i princip säger åt mig att sluta grubbla så jävla mycket och antingen prata med honom mer eller bryta kontakten... När jag väl kan släppa allt, som några dagar när vi träffats och jag varit för extremtrött för att grubbla, då är det underbart bra. Men ja, det hade varit trevligt om det kunde få vara det utan att jag var extremtrött också :grin:
 
Och för att spinna vidare på det som @Modest skrev om att fundera så galet mycket osv... Så ja, det är just det jag gjort senaste tiden. Funderat. Massor. Så mycket att jag inte mår bra av det och snurrar ihop allt till en enda trasselboll i huvudet. Har träffat en egentligen riktigt trevlig person, men så blir jag osäker, funderar på hur jag uppfattas, hur han uppfattar mig och funderar så mycket att allt låser sig så mycket att jag inte ens kan bete mig ordentligt när vi ses, varpå jag blir irriterad på mig själv för att han får fel bild av mig och så funderar jag ännu mer... :banghead: :banghead:
Klassiskt! Jag blir också periodvis klart märklig när jag träffar någon jag gillar. 🤪 Antagligen märker inte andra det alls lika tydligt som man själv gör. Kanske har de dessutom fullt upp med att analysera sig själva och försöka få rätsida på sina egna underliga beteenden.
 
Klassiskt! Jag blir också periodvis klart märklig när jag träffar någon jag gillar. 🤪 Antagligen märker inte andra det alls lika tydligt som man själv gör. Kanske har de dessutom fullt upp med att analysera sig själva och försöka få rätsida på sina egna underliga beteenden.
Det är lite irriterande det där. Jag har konstaterat att jag har mycket(!) lättare att prata med i princip alla andra människor i bekantskapskretsen, av den enkla anledningen att jag inte bryr mig lika mycket om vad de tycker... Inte så att jag inte bryr mig om dem, men det blir avslappnat på ett annat sätt där. Inte heller blir det bättre av att den här personen är lik mig, för det blir ibland att vi båda övertolkar alla möjliga situationer och när vi väl börjar försöka reda ut "problem" så visar det sig att det enda problemet är att vi båda funderar för mycket :p Nåja. Idag kunde vi i alla fall prata i telefon en liten stund och det var mycket trevligt. Får hoppas att det går att prata lika enkelt när vi faktiskt ses nästa gång.
 
Och för att spinna vidare på det som @Modest skrev om att fundera så galet mycket osv... Så ja, det är just det jag gjort senaste tiden. Funderat. Massor. Så mycket att jag inte mår bra av det och snurrar ihop allt till en enda trasselboll i huvudet. Har träffat en egentligen riktigt trevlig person, men så blir jag osäker, funderar på hur jag uppfattas, hur han uppfattar mig och funderar så mycket att allt låser sig så mycket att jag inte ens kan bete mig ordentligt när vi ses, varpå jag blir irriterad på mig själv för att han får fel bild av mig och så funderar jag ännu mer... :banghead: :banghead: Personen är otroligt snäll, allmänbildad, lik mig på många sätt (på gott och ont...), otroligt snygg och dessutom attraktiv. Så, jag letar fel, diskuterar det hela med vänner som i princip säger åt mig att sluta grubbla så jävla mycket och antingen prata med honom mer eller bryta kontakten... När jag väl kan släppa allt, som några dagar när vi träffats och jag varit för extremtrött för att grubbla, då är det underbart bra. Men ja, det hade varit trevligt om det kunde få vara det utan att jag var extremtrött också :grin:
Jag känner också väl igen mig i detta. Både att det bara blir en ond spiral av det och att man mår så dåligt av att grubbla sönder sig!

Så jävla hopplöst!

Men av någon anledning har det inte hänt med han jag träffar nu. Eller jo, men bara vid enstaka tillfällen och inte alls i samma utsträckning som jag normalt gör. Så jävla skönt. Jag kopplar dock ihop hur jag brukar göra med att jag har GAD så att det liksom är ångesten som är så vältränad i mig som spinner extra hårt även på de sakerna.
 
Min hjärna avslutade din sista mening fast om mig själv till "nära vän o trivs som fisken i vattnet med mig själv." 😂



Jag borde snart lämna denna tråd för att jag så mycket gillar min ensamhet 🙈 Är också en sådan som ger för mycket och tar för mycket ansvar och anpassar mig samtidigt som jag aldrig faktiskt gör det fullt ut. Det är bara meningslöst för ingen blir nöjd i slutändan. Fantastiskt skönt att slippa missnöjda människor genom att vara singel.
Helt enig.
 
Skriver just nu på HP med fyra killar som alla är yngre än vad jag kan tänka mig att dejta. Vilket jag upplyst dem om. De är alla trevliga och ser bra ut...och åtminstone två av dem ute efter seriösa förhållanden. Jag känner mest att jag undrar vad de ska med en gammal tant som mig till 😂😂
 
Skriver just nu på HP med fyra killar som alla är yngre än vad jag kan tänka mig att dejta. Vilket jag upplyst dem om. De är alla trevliga och ser bra ut...och åtminstone två av dem ute efter seriösa förhållanden. Jag känner mest att jag undrar vad de ska med en gammal tant som mig till 😂😂

Kör på 😁
V är yngre än min nedre gräns och jag är så glad att jag såg förbi den och gav honom en chans.
Lite smådrygt med lammköttskommentarerna men det kan jag ta.
 
Kör på 😁
V är yngre än min nedre gräns och jag är så glad att jag såg förbi den och gav honom en chans.
Lite smådrygt med lammköttskommentarerna men det kan jag ta.

😍

Vilken är din nedre gräns? Tror vi är ungefär lika gamla (du är nog ett år äldre än mig tror jag, jag fyller 33 i januari) så vore kul o höra :p.
 
Jag har nog blivit en bitter, grinig tant tror jag.... Känner mig ultradissad för tiden. :meh:

It svarade på mitt mess efter 1,5 dygn, då jag var väl hemma i Norge. Han skrev att vi får träffas "Next time". Yeah, right..... :grin: Som om jag brukar åka till hans hemstad i Italien stup i kvarten. Och som om jag tror att han skulle orka anstränga sig alls.

Och Mr. Perfect, minns ni hans ursäkt för att inte träffa mig igen - trots att jag erbjöd att hjälpa (gratis) med hans trädgårdsplanering? Men han skulle inte göra nåt mer i hagen nu i höst. Nähä - två dager gick det innan hans snap-story visade att han var ute och kollade på planter till trädgården, och i söndags så såg man att han fått flera nya träd hemlevererad... Altså jag har inga problem att någon drar en vit lögn om man inte vill träffas igen, men varför i helskotta lägga ut det på snap efteråt?! Känns ju som han gjort det för att dj---as med mig? :mad:

Såg dessutom fram emot att få träffa exet igen och gosa/ligga när jag kom hem från min resa, iom att han bott i min lägenhet och tagit hand om katterna. Men vi bråkade bara istället, så det hjälpte överhuvudtaget inte på mitt självförtroende. :meh: Känns som om ingen gillar mig för tiden.


OK, det får räcka med gnäll för i dag. Ska försöka rycka upp mig och ge mig in på Tinder igen så småningom.
 
Jag har nog blivit en bitter, grinig tant tror jag.... Känner mig ultradissad för tiden. :meh:

It svarade på mitt mess efter 1,5 dygn, då jag var väl hemma i Norge. Han skrev att vi får träffas "Next time". Yeah, right..... :grin: Som om jag brukar åka till hans hemstad i Italien stup i kvarten. Och som om jag tror att han skulle orka anstränga sig alls.

Och Mr. Perfect, minns ni hans ursäkt för att inte träffa mig igen - trots att jag erbjöd att hjälpa (gratis) med hans trädgårdsplanering? Men han skulle inte göra nåt mer i hagen nu i höst. Nähä - två dager gick det innan hans snap-story visade att han var ute och kollade på planter till trädgården, och i söndags så såg man att han fått flera nya träd hemlevererad... Altså jag har inga problem att någon drar en vit lögn om man inte vill träffas igen, men varför i helskotta lägga ut det på snap efteråt?! Känns ju som han gjort det för att dj---as med mig? :mad:

Såg dessutom fram emot att få träffa exet igen och gosa/ligga när jag kom hem från min resa, iom att han bott i min lägenhet och tagit hand om katterna. Men vi bråkade bara istället, så det hjälpte överhuvudtaget inte på mitt självförtroende. :meh: Känns som om ingen gillar mig för tiden.


OK, det får räcka med gnäll för i dag. Ska försöka rycka upp mig och ge mig in på Tinder igen så småningom.

Så sugit alltihop!
Kram :heart
 
Jag hade en 24 åring som var på hugget efter mig. men det funkar inte jag är 46 och det kändes så fel. Tror iförsig att hon var mest ute efter någon med ordnat boende och ekonomi. Men jag bygger inte relation på det sättet. Nej hon var snygg och trevlig. Ficka och prata gärna. relation känns fel.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Jag har nog blivit en bitter, grinig tant tror jag.... Känner mig ultradissad för tiden. :meh:

It svarade på mitt mess efter 1,5 dygn, då jag var väl hemma i Norge. Han skrev att vi får träffas "Next time". Yeah, right..... :grin: Som om jag brukar åka till hans hemstad i Italien stup i kvarten. Och som om jag tror att han skulle orka anstränga sig alls.

Och Mr. Perfect, minns ni hans ursäkt för att inte träffa mig igen - trots att jag erbjöd att hjälpa (gratis) med hans trädgårdsplanering? Men han skulle inte göra nåt mer i hagen nu i höst. Nähä - två dager gick det innan hans snap-story visade att han var ute och kollade på planter till trädgården, och i söndags så såg man att han fått flera nya träd hemlevererad... Altså jag har inga problem att någon drar en vit lögn om man inte vill träffas igen, men varför i helskotta lägga ut det på snap efteråt?! Känns ju som han gjort det för att dj---as med mig? :mad:

Såg dessutom fram emot att få träffa exet igen och gosa/ligga när jag kom hem från min resa, iom att han bott i min lägenhet och tagit hand om katterna. Men vi bråkade bara istället, så det hjälpte överhuvudtaget inte på mitt självförtroende. :meh: Känns som om ingen gillar mig för tiden.


OK, det får räcka med gnäll för i dag. Ska försöka rycka upp mig och ge mig in på Tinder igen så småningom.

Så dåligt gjort av dem! Ja, alltså varför inte bara säga att man inte tyckte det klickade? Det är ju inget man kan påverka, man kan inte klicka med alla, ingens fel.

Jag är 34 och vill inte träffa någon under 30.
V är 27 😅

Okej, men 30 ändå! Jag swipar inte (eller ja nu swipar jag ju inte alls för tillfället men) höger på nån som är yngre än att han är född samma år, dvs 31, annars känns det för ungt :p.
 
Så dåligt gjort av dem! Ja, alltså varför inte bara säga att man inte tyckte det klickade? Det är ju inget man kan påverka, man kan inte klicka med alla, ingens fel.



Okej, men 30 ändå! Jag swipar inte (eller ja nu swipar jag ju inte alls för tillfället men) höger på nån som är yngre än att han är född samma år, dvs 31, annars känns det för ungt :p.

Haha, jag har typ 30 som gräns med och jag är snart 39.... :angel: :D Träffade ju ett par killar på 25 förra året, men har insett att det känns lite för ungt.
 
Så dåligt gjort av dem! Ja, alltså varför inte bara säga att man inte tyckte det klickade? Det är ju inget man kan påverka, man kan inte klicka med alla, ingens fel.



Okej, men 30 ändå! Jag swipar inte (eller ja nu swipar jag ju inte alls för tillfället men) höger på nån som är yngre än att han är född samma år, dvs 31, annars känns det för ungt :p.

Ja, jag är ju född 85 och tänker att jag kan dejta 80-talister.
Men det sket sig ju med det 😁
 
Haha, jag har typ 30 som gräns med och jag är snart 39.... :angel: :D Träffade ju ett par killar på 25 förra året, men har insett att det känns lite för ungt.

Haha :p ja, det är väl som det sägs att det bara är en siffra... så länge det känns bra för en själv så :).

Ja, jag är ju född 85 och tänker att jag kan dejta 80-talister.
Men det sket sig ju med det 😁

Haha :p. Ja, mina vänner tycker jag är lite väl åldersfixerad ibland men tja... jag tror det kan ha lite med att göra ifall man har småsyskon också, jag vill liksom inte träffa nån som är yngre än dem eller i deras ålder :p. Bara hjärnspöken, men ja :p. Sen, om nån yngre skulle komma in i mitt liv så hade jag väl fått ta en extra funderare :D.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Okej, men 30 ändå! Jag swipar inte (eller ja nu swipar jag ju inte alls för tillfället men) höger på nån som är yngre än att han är född samma år, dvs 31, annars känns det för ungt :p.
Äsch, det där får du ju lägga ner! ;)
Haha, eller du gör ju som du vill såklart, men menar du att du alltid träffar rätt när du gissar någons ålder? Eller är det så att endel känns äldre repektive yngre än vad du först hade gissat? I så fall behövs ju lite mån i åldersgränserna tänker jag.
Att bara stirra sig blind på siffror pga småsyskon är kanske lite.... fånigt? :)
 
Hm... Klickade in på en annan dejtingsida än Tinder, och såg en crush från tonåren där. En riktig trevlig men lite blyg kille som gick i min klass från vi var 16 till 19 år. Han är online just nu och fortfarande snygg, men jag orkar inte chansa på att skriva till honom i fall jag blir dissad igen. :( Känns liksom värre med folk som känner en, än med främlingar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 025
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 734
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
995
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp