Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har några matchningar på tinder som är både stiliga och utåt sett vettiga. Vågar inte prata med dom :o Till viss del vill jag bara vara själv ett tag till, men samtidigt är jag rädd att missa en verklig pärla, om det låter det minsta vettigt. Bästis tycker jag ska ragga på den ljuvliga kursaren nämnd ovan men jag törs fan inte :o Hade förträngt hur tafflig jag är på dejtingfronten, är genuint jobbigt det här 🙈😂

Men kom igen, bara kör!

Jag tycker det är kul att träffa folk utan seriösa intentioner.
Det är asnajs att simultanchatta med flera karlar samtidigt, och sedan känna att det är du och bara du som bestämmer vem som faktiskt får bjuda ut dig på dejt. Ännu roligare om man kommer iväg på en dejt och känner att karln vill ha dig men att det är du som bestämmer vart kvällen slutar. Bra egoboost och så!
 
Precis, det är ju helt logiskt. Jag vet dessutom att han har svårt att koncentrera sig på att plugga i perioder, så att avsätta en hel dag för det var nog hans strategi för att det skulle bli gjort. Åter igen, helt logiskt.

Vi har ju setts i lite drygt två månader nu. Jag har mest svårt att veta vart jag har honom, och det gör att jag har svårt att veta vad jag vill.
Men jag gillar honom, och han gillar ju uppenbarligen mig eftersom han vill ses igen. Jag ska inte göra det krångligare än så :)

(Jag hade nog bara två dåliga dagar då jag kände mig ensam och avfärdad, nu känns det inte alls så stort)

Vad skönt att det känns bättre nu!

Har ni sagt någonting om typ att ni är exklusiva eller så? Eller det är kanske underförstått?

Det är typ 2 månader sen jag och Sten sågs för första gången också och det känns inte som någon tid alls. Men då verkar ju ni ha setts och hörts mycket mer frekvent än vi iofs!
Jag vet inte riktigt hur jag och Sten skulle bete oss gällande kroppskontakt ifall vi stött på varann på stan typ...
 
Vad skönt att det känns bättre nu!

Har ni sagt någonting om typ att ni är exklusiva eller så? Eller det är kanske underförstått?

Det är typ 2 månader sen jag och Sten sågs för första gången också och det känns inte som någon tid alls. Men då verkar ju ni ha setts och hörts mycket mer frekvent än vi iofs!
Jag vet inte riktigt hur jag och Sten skulle bete oss gällande kroppskontakt ifall vi stött på varann på stan typ...

Tack! :)

Vi har inte sagt något om exklusivitet. Jag har legat med Kompis, och han har lagt upp nya bilder på Tinder och så, så jag antar att inte att det skulle vara underförstått. Vi får nog prata om det när och om det är dags, men i ärlighetens namn så vill jag nog inte binda mig till en person än. Jag vill bara ha mer bekräftelse när vi ses.
Vi ses ju typ 2 gånger i veckan, förutom när någon utav oss har varit bortrest, så vi är ju över "lära känna varandra"-stadiet tycker jag.

Jag håller tummarna för dig och Sten! ;)
Det där med kroppskontakt och hur man beter sig är ju så himla olika. Jag själv lägger inte så stor vikt vid om det sker offentligt eller bakom stängda dörrar (så länge det är rumsrent, haha).
 
Killen med katten är fortsatt väldigt.. skum. Tänkte ju att konversationen vi avslutade i förrgår med ett stelt "godnatt" inte skulle fortsätta dagen därpå. Men joho då, tro fan han skriver vidare och frågar något morgonen därpå ändå? Fortfarande jättestelt? :confused: Han svarade igen igår kväll, varpå jag svarade och frågade någonting tillbaka. Det har han inte svarat på. Har han inte svarat imorgon tänker jag fråga om han faktiskt vill ses i helgen, för om inte vill jag fixa något annat sällskap till det vi hade tänkt göra :cautious:
 
Killen med katten är fortsatt väldigt.. skum. Tänkte ju att konversationen vi avslutade i förrgår med ett stelt "godnatt" inte skulle fortsätta dagen därpå. Men joho då, tro fan han skriver vidare och frågar något morgonen därpå ändå? Fortfarande jättestelt? :confused: Han svarade igen igår kväll, varpå jag svarade och frågade någonting tillbaka. Det har han inte svarat på. Har han inte svarat imorgon tänker jag fråga om han faktiskt vill ses i helgen, för om inte vill jag fixa något annat sällskap till det vi hade tänkt göra :cautious:
Fråga direkt nu bara istället för att vänta.
 
@ekra Tro mig, jag vet som sagt hur jobbig den där våndan är. Men du, är det inte lite mysigt också det här med att inte veta? 😊

Det kan jag känna. Jag gillar ju som sagt det här också, det här att gå och vänta och när det plingar i telen undra om det är han... med V (som jag skrev om här i tråden för oj, det är snart 2 år sen!!!) slutade det typ vara spännande, för han sms:ade så mycket/svarade så fort... fast det beror ju helt på hur man är som person förstås.

Hur hade du velat att Kapet skulle agera om du fick välja? Hade du velat att han frågade dig på riktigt vart du ville att detta skulle leda? Började visa mer vad han ville? Hur många ggr/hur länge va de ni hade setts?

Jag känner att okej, en bekräftelse typ "du är trevlig, jag vill träffas flera ggr" (vilket jag väl iofs egentligen fått... :) ) hade jag blivit glad för när det gäller Sten, men det hade absolut räckt för ett tag... :).
Sen detta tycket jag Henbane uttrycker bra! Det verkar som om du och jag, ekra, har en förmåga att sätta killen på piedestal... Men, vi får inte glömma att vi är lika bra själva 😉. Annars blir det inte bra...
Jag är ett superkap ju! :D Och jag vet egentligen det. Är bara så ovan att få respons från de jag faktiskt vill ha respons från att jag blir alldeles osäker och tänker för mycket.

Men just nu skulle jag behöva lite bekräftelse så att jag vet om det är lönt att tänka mer på Kapet.

Jag har frågat om han är intresserad av tur nu. :D:nailbiting::up: Jag blir glad vare sig det blir ett JAA, eller ett ”inte nu men gärna sen.” Och lite besviken om det bara blir nej tack. Men då vet jag iallafall!

Vi sågs ganska intensivt ett par veckor i somras, och så helgen jag nämnde här i tråden.
 
Jag är ett superkap ju! :D Och jag vet egentligen det. Är bara så ovan att få respons från de jag faktiskt vill ha respons från att jag blir alldeles osäker och tänker för mycket.

Men just nu skulle jag behöva lite bekräftelse så att jag vet om det är lönt att tänka mer på Kapet.

Jag har frågat om han är intresserad av tur nu. :D:nailbiting::up: Jag blir glad vare sig det blir ett JAA, eller ett ”inte nu men gärna sen.” Och lite besviken om det bara blir nej tack. Men då vet jag iallafall!

Vi sågs ganska intensivt ett par veckor i somras, och så helgen jag nämnde här i tråden.
HAN VILL HÄNGA MED! :banana: Jag måste ta mig samman och sluta tänka så mycket.:D
 
Tack! :)

Vi har inte sagt något om exklusivitet. Jag har legat med Kompis, och han har lagt upp nya bilder på Tinder och så, så jag antar att inte att det skulle vara underförstått. Vi får nog prata om det när och om det är dags, men i ärlighetens namn så vill jag nog inte binda mig till en person än. Jag vill bara ha mer bekräftelse när vi ses.
Vi ses ju typ 2 gånger i veckan, förutom när någon utav oss har varit bortrest, så vi är ju över "lära känna varandra"-stadiet tycker jag.

Jag håller tummarna för dig och Sten! ;)
Det där med kroppskontakt och hur man beter sig är ju så himla olika. Jag själv lägger inte så stor vikt vid om det sker offentligt eller bakom stängda dörrar (så länge det är rumsrent, haha).

Okej! :)

Tack!

Jag är ett superkap ju! :D Och jag vet egentligen det.

Jag har frågat om han är intresserad av tur nu. :D:nailbiting::up: Jag blir glad vare sig det blir ett JAA, eller ett ”inte nu men gärna sen.” Och lite besviken om det bara blir nej tack. Men då vet jag iallafall!

Vi sågs ganska intensivt ett par veckor i somras, och så helgen jag nämnde här i tråden.

Bra!! ✌👌

Hoppas på ett JAA, har du fått svar? Edit: Vi skrev visst samtidigt, WIHOO vad roligt att han vill! 😃😃👍

@Fazeem Har han svarat än? :)
 
Jaha alltså jag fattar inte :laugh::confused: Nu ba "ah förlåt har varit lite off och trött" efter att ha svarat på alla tidigare meddelanden från igår. Och att han fortfarande siktar på att vi ska gå på bio i helgen. Jahapp :D Eh. Aja. Så länge jag slipper gå och se Hasse & Tage själv :angel:
 
jag dejtar en kille litegrann just nu, vi har setts kanske 3-4 gånger ungefär? Bara utomhus som vänner... Jag skulle vilja ta det vidare för att känna efter hur det känns men vet inte hur? Känner att jag är blyg när det är utomhus t.ex.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
jag dejtar en kille litegrann just nu, vi har setts kanske 3-4 gånger ungefär? Bara utomhus som vänner... Jag skulle vilja ta det vidare för att känna efter hur det känns men vet inte hur? Känner att jag är blyg när det är utomhus t.ex.
Jag tycker att det ofta är enklare att först umgås ute, då får man ju ofta möjlighet att känna av stämning vad det gäller att testa att vara lite närmare eller röra vid varandra och se hur responsen blir. Backar han, eller står han kvar? Det blir mer dynamiskt. När man umgås tex sittande vid ett bord blir det inte lika enkelt att diskret stämma av läget. Tycker jag!

Men du kan ju alltid testa att föreslå någon annan aktivitet nästa gång ni skall ses.
 
Alltså... Det här att jag nu startat spargris för att flyga till LA, för att spela ett nördigt kortspel och dricka kaffe... det är väl en rimlig dejt? 😁🙄
Det är väl sådant man kan göra om man känner för att använda pengarna så men jag tycker det verkar mer orimligt att du fortsätter och mata den relationen på det sättet när den är så orimlig rent logistiskt och även efter att du hävdade att den "definitivt var över romantiskt" (när han hade varit hög).
 
Jag tycker att det ofta är enklare att först umgås ute, då får man ju ofta möjlighet att känna av stämning vad det gäller att testa att vara lite närmare eller röra vid varandra och se hur responsen blir. Backar han, eller står han kvar? Det blir mer dynamiskt. När man umgås tex sittande vid ett bord blir det inte lika enkelt att diskret stämma av läget. Tycker jag!

Men du kan ju alltid testa att föreslå någon annan aktivitet nästa gång ni skall ses.
Tack för ett bra svar ekra :D jag älskar att vara utomhus och din text fick mig att reflektera lite och jag har kommit fram till att jag har svårigheter för närhet/närmanden utomhus pga allt liv omkring en som det är just nu. Så nu vet jag vilket utrymme jag har att jobba i. Tack!

Ska försöka komma på något. :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 652
Senast: Badger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 891
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 541
Senast: YlvaG
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 789
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp