Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och Kiruna chattar som tusan. Han är nog en av de roligaste jag någonsin chattat med. Fin att se på är han också.
Va fan bor han i Kiruna för :arghh:
Himla dåligt av honom!

Musikern och jag chattar också vidare. Mycket sparsamt men med kvalité. Han är också skitkul och dessutom känns respektfull. Jag hoppas verkligen vi kan ses nästa vecka. Jag vill inte att chattandet drar ut på tiden.

"Han den andre" lyfter det inte alls med. Efter två veckors skrivande har jag knappt skådat någon humor.

Klättraren skickade nått kort idag. Jag svarade lite passande kort. Hade orken inte varit slut idag så hade jag skrivit ihop ett "tack för mig och lycka till-meddelande" men energin var slut för ev vidarefrågor.
 
Oj, hur man blir sån vet jag inte :o Men jag tänker att även om det är sjukt jobbigt att bli så ledsen, och man kan liksom inte riktigt hantera att man blir så ledsen över en person man inte känt så länge (förlåt om jag antar fel, hängde inte med i förra tråden!), så är det mänskligt att bli ledsen. Man får vara det, oavsett för vad liksom. Precis som det är okej att man avslutar någonting för att det inte känns helt rätt. De gångerna jag blivit dumpad/avfärdad/vad man nu ska kalla det, så har jag sagt till mig själv att det positiva i det hela är att jag inte behöver oroa mig mer, för oftast har det varit väldigt mycket oro förknippat med det hela dagarna innan. Så kan jag istället fokusera på mig själv och efter ett tag (snabbare än man tror!) så ser man att det finns många fiskar i havet igen ... man får bara ge det liiiite tid :D och gråta färdigt först :angel:

tack för ditt snälla svar!
 
Fotografen har nog knallat vidare och klimpen är ett minne blott!

Skriver ännu med sågen som är väldigt mysig. Får en lugn känsla av honom. 😁 Därefter har vi Lankan - han har en flagga på sin info från Sri Lanka, därav namnet. ;) Lite stel i början men börjar skoja till och just nu chattar vi massa.😊 Inte vin vanliga typ av kille, men det gör inget.😊

du har verkligen kommit igång - Roligt!!
 
Nu mår E bättre och föreslog ikväll istället. Men jag ska ha ett sketet styrelsemöte i BRF kl 8 som inte tar mer än 45 min men ändå ... gaah! :rage: Aja, den som väntar på något gott osv :meh:
 
Fick sms av C precis. Han vill inte ses mer. Tyckte inte det kändes helt rätt. Jag skickade nåt käckt tillbaka om att det var tråkigt men helt ok och önskade honom lycka till. Är nu jätteledsen men försöker att tänka att det hör till livet att bli jätteledsen ibland, och försöker att inte analysera vad som gick fel. Jag ville ju inte att det skulle bli såhär, vill inte bli ledsen utan vara helt så "okej, vidare till nästa". Hur blir man sån??

Jag har aldrig fattat hur man flyttar intresse bland folk sådär, det är så jäkla ovanligt att jag blir intresserad av nån alls. Tror att det kan vara så enkelt som att vi alla är olika?

Jag tror också att det är olika hur snabbt vi knyter an. Både olika från person till person och olika beroende på den vi möter.

Jag är extremt självständig, släpper sällan folk in på livet och har få vänner. Men "Stolpskottet" klev rakt in i min innersta krets och har på en knapp handfull månader blivit en av mina närmsta vänner. Det var en jättesorg att inse att vi aldrig kommer att ta den relationen längre än till vänskap, men å andra sidan så har jag nu en fantastisk vän. Det skulle innebära en stor sorg för mig att förlora honom nu.

Under samma tid har jag blivit väldigt flirtad med av ett gäng andra, och även om de är trevliga har jag absolut noll band till dem.

Det är olika. Och det är okej.
 
Oh ja, enligt männen på tinder är det otroligt viktigt att vara riktigt stereotypt maskulina på alla sätt och vis. Å andra sidan tycker jag det är bra att de visar på en gång att de är så tydliga med det, för personer som håller på sådär orkar jag inte med. De sållar bort sig själva så bra då, framförallt när de enbart skriver hur långa de är och inget annat.
Jag tror såhär. Dessa män tänder på ytliga kvinnor, dessa kvinnor tycker längd är en dealbreaker. Grejen är att dessa kvinnor är inte det minsta intresserade av dessa män, som inte fattar bättre och tror att alla kvinnor bryr sig om längd :banghead: Så då missar dessa män matchningar med mer jordnära kvinnor som de säkert skulle ha uppskattat utanför Tinder.
 
Jag tror såhär. Dessa män tänder på ytliga kvinnor, dessa kvinnor tycker längd är en dealbreaker. Grejen är att dessa kvinnor är inte det minsta intresserade av dessa män, som inte fattar bättre och tror att alla kvinnor bryr sig om längd :banghead: Så då missar dessa män matchningar med mer jordnära kvinnor som de säkert skulle ha uppskattat utanför Tinder.

Kan man inte vara seriös och jordnära även om man har dealbreaker gällande utseende?
Det handlar väl om vad man tänder på/blir avtänd av. Sällan något man kan styra.
 
Kan man inte vara seriös och jordnära även om man har dealbreaker gällande utseende?
Det handlar väl om vad man tänder på/blir avtänd av. Sällan något man kan styra.
Självklart att det går att vara, inlägget ska inte läsas kategoriskt.
 
Självklart att det går att vara, inlägget ska inte läsas kategoriskt.

Att just längden frågas efter mot annat som rör utseendet tycker jag inte är jättekonstigt eftersom man på bild inte kan se hur lång någon är. Är man då själv lång...eller som jag kort så kan länden spela mer in.

Jag själv sållar bort yviga skägg och tatuerade ansikten och halsar bla :)
 
Att just längden frågas efter mot annat som rör utseendet tycker jag inte är jättekonstigt eftersom man på bild inte kan se hur lång någon är. Är man då själv lång...eller som jag kort så kan länden spela mer in.

Jag själv sållar bort yviga skägg och tatuerade ansikten och halsar bla :)
Jag håller med, jag har oxå attribut som ratas.
 
Jag lägger inte till dejter där. De får nöja sig med messenger. Då får de hängt med jäkligt länge för att kvala in på min fejja :D
Antar att vi alla har olika preferenser när det gäller att släppa in folk på Facebook eller ej. Personligen har jag inga problem med att lägga till som vän då det för mig är en del av att lära känna en person (se vad hen uppdaterar om, gamla bilder, gillningar etc) :) sen är jag en sådan som aldrig heller riktigt förstått behovet av att vara allt för anonym på typ Tinder eller liknande heller.
 
Antar att vi alla har olika preferenser när det gäller att släppa in folk på Facebook eller ej. Personligen har jag inga problem med att lägga till som vän då det för mig är en del av att lära känna en person (se vad hen uppdaterar om, gamla bilder, gillningar etc) :) sen är jag en sådan som aldrig heller riktigt förstått behovet av att vara allt för anonym på typ Tinder eller liknande heller.

Jag fick en stalker efter mig för ca 8 år sen efter att jag varit snabb och lagt till på Fb. Sen dess är jag superprivat :o
Jag tyckte det var urjobbigt i början med Tinder av den anledningen.
När jag var på HP hade jag falsknamn, ingen profilbild, bara låsta bilder och skrev att hemorten var 1 mil längre bort.
Men jag har verkligen försökt jobba på att komma ur det där skalet.
 
Drygt en vecka kvar tills jag ska träffa killen igen! 😊 Han får hädanefter smeknamnet ”Kapet” här eftersom han för mig är det kapigaste-kap jag träffat på evigheter. ;)

Vi har skickat meddelanden och utbytt lite bilder på saker vi gjort och sånt väldigt ytligt, men dock haft regelbunden KONTAKT! Längsta ”radiotystnad” har varit kanske fyra dagar sedan vi skildes åt. Och han och jag hade summa noll kontakt till vardags före semestern. Det är ju ett gott tecken.

Jag är väldigt spänd på hur det kommer att bli att ses igen! Och livrädd att han bara är social, snäll och trevlig nu och inte intresserad. Att jag misstolkat hela situationen.

Och så har jag litet dilemma med mannen jag var på dejt med i vintras som jag sedan fortsatt att hänga med en del som vänner. Låt oss kalla honom ”den Ivrige”. Han vill mycket mer än jag fortfarande. Jag märker det på honom, jag har varit väldigt rak och tydlig med att jag inte är intresserad av annat än vänskap. Han är ju trevlig att hänga med, men jag känner att det kan bli lite mycket ibland när han gärna kommer med förslag varje vecka på saker att hitta på. (frånsett på semestern, då sågs vi inte alls) Mycket är ju jätteroliga saker som jag inte kan säga nej till eftersom jag inte skulle kunna göra det ensam. (Typ spontan helgtur hit eller dit) Men jag vill nu hålla honom på lite längre avstånd. Ju mer vi umgås desto svårare blir det ju att inte inkludera honom i olika saker jag faktiskt inte vill ha med honom på. Och jodå, vi har helt ok trevligt ihop, men det är inte ”tjoho nu ska vi ses-känslor” hos mig. Vi är långt ifrån soulmates.

Jag känner lite att jag utnyttjar hans hängivenhet. För honom är nog detta lite mer än det är för mig. Och så har flera personer börjat fundera på om vi är ett par! Mest baserat på att vi dykt upp i varandras instaflöden en del. 🙄 Han har en tendens att tagga mig. Det är jag inte helt bekväm med att han gör.

Nåja, strategin nu är att jag ska försöka få med mig singelväninnor på olika aktiviteter vi drar på, plötsligt kanske det blir match, och win-win!

Om det blir fler känslor med Kapet när vi ses kan jag ju alltid berätta för Den ivrige att jag träffat någon, det bör kyla av honom...
 
Ska på dejt på fredag, med en kille som är eventuellt 10 år yngre än mig:cool: Hade först inte ens tänkt svara honom men han skrev trevligt så det drog igång en konversation, och den har nu i flera veckor varit bra! Men jag har aldrig varit på dejt med nån i närheten så mycket yngre. Hjälp med att låta bli att tänka så mycket på det önskas!

(Jag är 37)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 264
Senast: Squie
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 689
Senast: Badger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 017
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 585
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp