Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ge det lite mer tid tänker jag, speciellt när han svarar så. Antingen är det något eller inte. Och är det något kan det ju vara att han känner sig avig av någon anledning men inte vill säga vad. Eller i andra änden så kan det ju vara att han velat testa att hänga lite utan att det måste bli sex. Och det kan ju vara ett bra tecken. Tänker att det är bättre att du frågade o kanske får fråga igen längre fram än låter det rinna ut i sanden, för det finns ju inget att förlora i det läget.

Du har så rätt :)
Vill inte sätta nån riktig press på honom heller då jag vet att han är såpass färsk (man vet ju själv hur man var efter ett uppbrott..)
 
Du har så rätt :)
Vill inte sätta nån riktig press på honom heller då jag vet att han är såpass färsk (man vet ju själv hur man var efter ett uppbrott..)
Nää. Tyckte din fråga var lagom. :) så kan du se vad som händer o ge det lite tid o funkar det fortfarande inte så att du tänker ge upp så lyft det igen då bara. :)

Men att ha is i magen och inte analysera för mycket är jag sämst på men lätt att ge råd till andra. :D
 
Jag har aldrig fattat hur man flyttar intresse bland folk sådär, det är så jäkla ovanligt att jag blir intresserad av nån alls. Tror att det kan vara så enkelt som att vi alla är olika?

Jag tror också att det är olika hur snabbt vi knyter an. Både olika från person till person och olika beroende på den vi möter.

Jag är extremt självständig, släpper sällan folk in på livet och har få vänner. Men "Stolpskottet" klev rakt in i min innersta krets och har på en knapp handfull månader blivit en av mina närmsta vänner. Det var en jättesorg att inse att vi aldrig kommer att ta den relationen längre än till vänskap, men å andra sidan så har jag nu en fantastisk vän. Det skulle innebära en stor sorg för mig att förlora honom nu.

Under samma tid har jag blivit väldigt flirtad med av ett gäng andra, och även om de är trevliga har jag absolut noll band till dem.

Det är olika. Och det är okej.

Jag har aldrig sett mig som en person som knyter an lätt, men jag är lite i ett nytt kapitel i livet nu. Om jag har sex med någon mer än ett par gånger och det är bra sex, så uppkommer det ett intresse från min sida. Det behöver inte innebära att jag vill ha ett förhållande, men någon slags känslor uppkommer.

Sorgligt att det inte kunde bli mer med "stolpskottet" men fint att ni är vänner.
 
En fråga bara!😁 Jag är ju ny på detta o vet inte om jag är osäker i mig själv, eller inte litar på folk. O_o Men när killar frågar om man gillar att mysa, är de oftast mest intresserade av sex då? Eller brukar man skriva om sånt när man chattar? Vet dum fråga, men minns ni att jag förra året dejta en kille på nätet som skrev 100tals dikter? Mötte honom bara ett fåtal gånger för snabbt insåg jag att han bara var ute efter sex. Och han var inte direkt något snille utan körde på som en cementblandare i käften på mig haha!:banghead::down: Han hade nog sett lite mycket videos och trodde atttjejer gillafe sånt ;)

Däremot skrev han ofta o fråga om jag gillade att mysa, och sedan det snillet får jag en känsla av att alla killar som nämner mys tidigt, bara är ute efter det. Vad säger ni som är mer med i matchen? Är det så eller var det snillet bara ett udda ex?
Hmm, jag säger nog att det beror på! Jag är rätt tydlig med att säga rätt tidigt (ex. om killen hänger med hem till en på första dejten) att jag inte vill ha sex på första dejten, även om jag är sugen. Så är det bara, för jag vill inte bara släppa in någon så nära inpå direkt. Sen får dom reagera hur dom vill :angel: Vill dom då fortfarande vara med en så är det väl ett tecken på att dom kanske vill något mer än bara sex! Men när man chattar... hmm.. då tycker jag det är svårt att veta vad dom menar :cautious: Det finns ju dock inget som stoppar en från att skriva att om dom bara är ute efter sex så blir det nog ingen perfect match så att säga ;)
 
Nää. Tyckte din fråga var lagom. :) så kan du se vad som händer o ge det lite tid o funkar det fortfarande inte så att du tänker ge upp så lyft det igen då bara. :)

Men att ha is i magen och inte analysera för mycket är jag sämst på men lätt att ge råd till andra. :D

Haha jag är exakt likadan 😅 överanalysera är min grej. Killar verkar överlag mer chill med det där.
 
Ärligt talat hade jag nog bara frågat om det med mys avses sex, jag tycker själv att det är lite störigt när mysa/gosa används som "kodord" för sex, mest för att jag själv vill kunna säga att jag skulle vilja mysa med någon utan att det tolkas som att jag vill ha sex med vederbörande
:bow: Instämmer och gör samma sak.
Själv har jag ett stort närhetsbehov. Vill således inte dejta snubbar som spänner på och rullar undan så att säga, eller konstant sitter i andra änden av soffan eller är livrädda för en jäkla kram. Då blir det så jäkla fel om snubben med mys menar sex, vilket typ alltid är fallet vilket är sjukt irriterande. Klarspråk bitte!
 
@Twihard jag hade frågat vad han menar. Jag har inte varit med om att någon har uttryckt sig så faktiskt, alltså pratat om mys eller gos.
 
@Twihard jag hade frågat vad han menar. Jag har inte varit med om att någon har uttryckt sig så faktiskt, alltså pratat om mys eller gos.

Ja, Lanken skrev igår och fråga och då föll mitt intresse😂 Han kändes bra annars men jag behöver tid och tänker inte ge mig in på nått sånt där.

Tack alla, då vet jag vilka jag kan rata om någon börjar skriva sådär. 😁
 
Gud nu blir jag nojig! E har ju inte varit lika aktiv på messenger nu under helgen+när han varit sjuk, vilket jag kan förstå. Dock ser jag ju att han är online men att han ändå inte läser mina meddelanden. Han har sagt att han aldrig skriver med mer än en tjej samtidigt, men blir ändå nojig :( nu sa han att han kommer komma hit för sent för att det ska vara lönt att jag fixar middag. Fick reda på det inne på Konsum så var bara att gå och lämna tillbaka varorna igen :meh: han kommer tydligen senare. Hoppas jag inte behöver vänta för länge för jag hatar att känna att jag väntar på någon men inte vet när personen kommer!

Sen skriver han att han är glad för att han ska få träffa mig igen och så, vilket såklart är fint att höra. Men kan inte sluta oroa mig för att det bara är ett spel för galleriet, även om jag för min själ inte kan förstå varför man i så fall planerar in en dejt med någon. Aja, får vänta och se!
 
Gud nu blir jag nojig! E har ju inte varit lika aktiv på messenger nu under helgen+när han varit sjuk, vilket jag kan förstå. Dock ser jag ju att han är online men att han ändå inte läser mina meddelanden. Han har sagt att han aldrig skriver med mer än en tjej samtidigt, men blir ändå nojig :( nu sa han att han kommer komma hit för sent för att det ska vara lönt att jag fixar middag. Fick reda på det inne på Konsum så var bara att gå och lämna tillbaka varorna igen :meh: han kommer tydligen senare. Hoppas jag inte behöver vänta för länge för jag hatar att känna att jag väntar på någon men inte vet när personen kommer!

Sen skriver han att han är glad för att han ska få träffa mig igen och så, vilket såklart är fint att höra. Men kan inte sluta oroa mig för att det bara är ett spel för galleriet, även om jag för min själ inte kan förstå varför man i så fall planerar in en dejt med någon. Aja, får vänta och se!
Man kan stå som online utan att vara aktivt online så att säga.
 
Gud nu blir jag nojig! E har ju inte varit lika aktiv på messenger nu under helgen+när han varit sjuk, vilket jag kan förstå. Dock ser jag ju att han är online men att han ändå inte läser mina meddelanden. Han har sagt att han aldrig skriver med mer än en tjej samtidigt, men blir ändå nojig :( nu sa han att han kommer komma hit för sent för att det ska vara lönt att jag fixar middag. Fick reda på det inne på Konsum så var bara att gå och lämna tillbaka varorna igen :meh: han kommer tydligen senare. Hoppas jag inte behöver vänta för länge för jag hatar att känna att jag väntar på någon men inte vet när personen kommer!

Sen skriver han att han är glad för att han ska få träffa mig igen och så, vilket såklart är fint att höra. Men kan inte sluta oroa mig för att det bara är ett spel för galleriet, även om jag för min själ inte kan förstå varför man i så fall planerar in en dejt med någon. Aja, får vänta och se!
Om man har inställt så att en förhandsvisning av meddelandet kommer upp med aviseringen, så står de fortfarande som olästa.

Över lag är messenger inte att lita på vad gäller sina "tells" om vad mottagaren gör. Det kan se ut som att folk skriver även om de är afk tex.
 
Man kan stå som online utan att vara aktivt online så att säga.
Om man har inställt så att en förhandsvisning av meddelandet kommer upp med aviseringen, så står de fortfarande som olästa.

Över lag är messenger inte att lita på vad gäller sina "tells" om vad mottagaren gör. Det kan se ut som att folk skriver även om de är afk tex.
Kan man? Jag som trodde det var rätt så tillförlitligt :o Typ om det står att de varit borta i x timmar på morgonen och sen ploppar upp som online, då har de vaknat och kollar messenger liksom.
 
En fråga bara!😁 Jag är ju ny på detta o vet inte om jag är osäker i mig själv, eller inte litar på folk. O_o Men när killar frågar om man gillar att mysa, är de oftast mest intresserade av sex då? Eller brukar man skriva om sånt när man chattar? Vet dum fråga, men minns ni att jag förra året dejta en kille på nätet som skrev 100tals dikter? Mötte honom bara ett fåtal gånger för snabbt insåg jag att han bara var ute efter sex. Och han var inte direkt något snille utan körde på som en cementblandare i käften på mig haha!:banghead::down: Han hade nog sett lite mycket videos och trodde atttjejer gillafe sånt ;)

Däremot skrev han ofta o fråga om jag gillade att mysa, och sedan det snillet får jag en känsla av att alla killar som nämner mys tidigt, bara är ute efter det. Vad säger ni som är mer med i matchen? Är det så eller var det snillet bara ett udda ex?

Tycker det är rätt vanligt att använda mysa istället för sex.
Jag hatar det ordet och vill stampa de killar som använder det på händerna.
Prata klarspråk ffs 😠
 
Tycker det är rätt vanligt att använda mysa istället för sex.
Jag hatar det ordet och vill stampa de killar som använder det på händerna.
Prata klarspråk ffs 😠

Jag är glad att jag aldrig har hört det i ett samtal vare sig IRL eller på chatt!
 
Jaha, oj vad märkligt! Ska komma ihåg att inte lita på messengers statusuppdateringar då :D
Ja det är bra att ha i bakhuvudet.


Jag kan även tycka att man ska fundera över hur mycket koll man har på folk. Jag får själv dåligt samvete varje gång jag öppnar appen för att kolla om nån läst eller inte - folk svarar när de vill och är inte skyldiga mig att svara bums...
 
Ja det är bra att ha i bakhuvudet.


Jag kan även tycka att man ska fundera över hur mycket koll man har på folk. Jag får själv dåligt samvete varje gång jag öppnar appen för att kolla om nån läst eller inte - folk svarar när de vill och är inte skyldiga mig att svara bums...
Det är sant.. Jag vet att jag oroar mig alldeles för lätt och att inte lägga märke till/för mycket värde i dessa läskvittenser och inloggningar skulle göra mig själv mycket gott. Men det är så lätt att lägga märke till allt sånt när det är så lättillgängligt :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 652
Senast: Badger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 891
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 541
Senast: YlvaG
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 789
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp