Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
vi pratade om nästa sommar, sånt skrämmer mig. Men så underbart att hon finns.
Förstår.
Vi har ju som sagt bokat hotell i mellandagarna. Underbart men skitläskigt av någon anledning.

OT
Jag pendlar så jäkla mycket! Imorse var ingen bra morgon men det beror förmodligen på kass sömn och att jag åt för dåligt igår. Men direkt börjar jag grubbla.
Han är så lyhörd och känner av direkt. Backar lite lagom, låter mig få space men börjar så smått vara så där charmerande som han är :love: så att jag utan att jag märker det börjar må bättre.
Men jag måste prata med honom om sovandet. Iom barnen så kan vi ju inte sova ihop så ofta. Pga avstånd så är det mest praktiskt att sova hos honom på vardagar, men jag har strul med sömnen och han har en 90-säng. Say no more...

Jag blir väldigt irrationell och icke-konstruktiv när jag blir stressad över sömnen och ser typ att förhållandet är dödsdömt pga det. Men det går ju att lösa, jag måste bara prata med honom om det.
 
vi pratade om nästa sommar, sånt skrämmer mig. Men så underbart att hon finns.
Förstår.
Vi har ju som sagt bokat hotell i mellandagarna. Underbart men skitläskigt av någon anledning.

OT
Jag pendlar så jäkla mycket! Imorse var ingen bra morgon men det beror förmodligen på kass sömn och att jag åt för dåligt igår. Men direkt börjar jag grubbla.
Han är så lyhörd och känner av direkt. Backar lite lagom, låter mig få space men börjar så smått vara så där charmerande som han är :love: så att jag utan att jag märker det börjar må bättre.
Men jag måste prata med honom om sovandet. Iom barnen så kan vi ju inte sova ihop så ofta. Pga avstånd så är det mest praktiskt att sova hos honom på vardagar, men jag har strul med sömnen och han har en 90-säng. Say no more...

Jag blir väldigt irrationell och icke-konstruktiv när jag blir stressad över sömnen och ser typ att förhållandet är dödsdömt pga det. Men det går ju att lösa, jag måste bara prata med honom om det.

Förstår att sånt där med långsiktiga planer kan kännas skrämmande... men en liten input från min sida/situation: tänk ändå vad underbart det är att ha någon som VILL göra upp långsiktiga planer tillsammans med en 😍.

Jag har totalt-alldeles-väldigt-mycket-för-tidigt-drömmar om att åka på t ex spa eller nåt med Sten nu när höst/vinter-mystiden kommer... ifall han i framtiden velat det hade det känts 😮❤.
 
Vet inte. Men det blir nog inte förens om 2 v. Resten av denna veckan är körd och nästa vecka har vi våra barn.
Men det är mysigt att dra lite på det här. Eftersom jag är nyseparerad så känns det väldigt bra att det går långsamt.

Okej! Jomen visst är det mysigt! Det är ju samma här, kommer dröja minst två veckor om nu jag och Sten ses igen, men det känns bra, jag kommer vara fullt sysselsatt de två veckorna med så, vilket ju är tur!
 
Förstår att sånt där med långsiktiga planer kan kännas skrämmande... men en liten input från min sida/situation: tänk ändå vad underbart det är att ha någon som VILL göra upp långsiktiga planer tillsammans med en 😍.

Jag har totalt-alldeles-väldigt-mycket-för-tidigt-drömmar om att åka på t ex spa eller nåt med Sten nu när höst/vinter-mystiden kommer... ifall han i framtiden velat det hade det känts 😮❤.
Jag planerar också lite för mycket framtid som inkluderar Kapet. Är jätterädd att det blir platt fall. Ser iallafall på lite turplaner som jag tror att han kan gilla, som jag ska lägga fram som förslag när jag vågar. Största nervositeten är att han säger ”nej, jag vill inte med”, samt att jag jättegärna vill dela rum/tält med honom och jag inte alls är säker på att han mentalt är där jag är.

Jag har också researchat saker man kan göra en weekend i min stad OM han kommer hit. :)
 
Jag planerar också lite för mycket framtid som inkluderar Kapet. Är jätterädd att det blir platt fall. Ser iallafall på lite turplaner som jag tror att han kan gilla, som jag ska lägga fram som förslag när jag vågar. Största nervositeten är att jag jättegärna vill dela rum/tält med honom och jag inte alls är säker på att han mentalt är där jag är. Jag har också researchat saker man kan göra en weekend i min stad OM han kommer hit.

Jomen precis, man får komma ihåg att faktiskt se det för vad det är också och vara medveten om att man kanske är ute och cyklar.
Men kommer man ihåg det så kan man väl få unna sig att dagdrömma lite...
 
Dejt med Ingenjören igår då, och gnistan kommer inte tillbaka ... :( Han är hur fin som helst och vi kan skratta otroligt mycket emellanåt. Men antingen så är gnistan inte menad att vara där alls, eller så är båda två för trötta just nu för att någon gnista ska kunna upprätthållas. Igår när vi sågs gick vi först och åt, det var jättetrevligt. Sen när vi började spela shuffleboard så var det som att allting bara dog ut, vi blev båda två jättetrötta. Och ingen av oss har tid att ses under helgerna just nu heller :down: Men det var ju trevligt och mysigt, även utan gnistan. Vi får se vad det blir av det.
 
Okej, lite mer positivt i dag - min mataffär har börjat med en fantastisk grej: Singelkorgar! (Vet inte om det heter korg på svenska? men en sådan som man lägger sina varor i) De har en annan färg än de vanliga, och meningen är att man ska kunna "stöta på" de som man ser är singlar. Lite som grön luva i fjällen. :) Det är en sak jag har tänkt många gånger, hur vet man om snyggingen man såg på affären är singel? Så himla kul att någon tänkt samma sak som jag. :D

Matchade dessutom med en rolig och trevlig kille på Tinder i går, som jag skrivit massor med i går och i dag. MEN - jag googlade honom, bara för att ni vet, så gör man ju. Tänkte luska ut om han var med i något politiskt parti eller så. Helt otippat så dök det upp en massor med info om hans bakgrund och personliga saker han varit med om tidigare. Saker han tydligen är öppen med (han har varit i typ alla stora aviser och TV-kanaler i Norge), men som han inte valt att berätta för mig än i vår (visserligen korta) konversation. Så nu är jag lite kluven till om jag ska berätta att jag googlat honom och läst allt detta? Eller avvakta tills han väljer ta upp temat själv?
 
MEN - jag googlade honom, bara för att ni vet, så gör man ju. Tänkte luska ut om han var med i något politiskt parti eller så. Helt otippat så dök det upp en massor med info om hans bakgrund och personliga saker han varit med om tidigare. Saker han tydligen är öppen med (han har varit i typ alla stora aviser och TV-kanaler i Norge), men som han inte valt att berätta för mig än i vår (visserligen korta) konversation. Så nu är jag lite kluven till om jag ska berätta att jag googlat honom och läst allt detta? Eller avvakta tills han väljer ta upp temat själv?

Jag hade fått stalker-vibbar. Ni har ju pratat i knappt ett dygn, varför avslöja att du googlat honom?
 
Okej, lite mer positivt i dag - min mataffär har börjat med en fantastisk grej: Singelkorgar! (Vet inte om det heter korg på svenska? men en sådan som man lägger sina varor i) De har en annan färg än de vanliga, och meningen är att man ska kunna "stöta på" de som man ser är singlar. Lite som grön luva i fjällen. :) Det är en sak jag har tänkt många gånger, hur vet man om snyggingen man såg på affären är singel? Så himla kul att någon tänkt samma sak som jag. :D

Matchade dessutom med en rolig och trevlig kille på Tinder i går, som jag skrivit massor med i går och i dag. MEN - jag googlade honom, bara för att ni vet, så gör man ju. Tänkte luska ut om han var med i något politiskt parti eller så. Helt otippat så dök det upp en massor med info om hans bakgrund och personliga saker han varit med om tidigare. Saker han tydligen är öppen med (han har varit i typ alla stora aviser och TV-kanaler i Norge), men som han inte valt att berätta för mig än i vår (visserligen korta) konversation. Så nu är jag lite kluven till om jag ska berätta att jag googlat honom och läst allt detta? Eller avvakta tills han väljer ta upp temat själv?
Ha! Jag såg också singelkorgarna igår i min butik. Tog ingen. :nailbiting: Men kul idé. Tänkte också att jag skulle berätta för Buke, men glömde bort på vägen hem.
 
Så bra, då kan ni ju dansa och ha något att skratta åt tillsammans sedan ;) Umgås med honom, hitta på något nytt som kanske är kul och så kan du se till att blocka N även på instagram, överallt!

Ja, F har dock inte svarat på det senaste jag skrev. Men men.
Att blocka N är långt borta ännu tyvärr :( jag gillar att plåga mig själv.
 
Ja, F har dock inte svarat på det senaste jag skrev. Men men.
Att blocka N är långt borta ännu tyvärr :( jag gillar att plåga mig själv.
Det lär ju knappast vara så att han ignorerar dig, han är väl bara upptagen med något för stunden :) Varför plåga dig själv? Var snäll mot dig själv istället. Det blir bäst i längden så. Du förtjänar ju att umgås med bra personer och må bra!
 
Jag har svårt att hantera mina känslor kring Kapet. Jag vill så gärna träffa honom jättesnart, om så bara för att gå vidare efter det utifall han bestämt sig för att avståndet är för stort, eller vad som skulle kunna uppstå.. Jag känner starkt att vi bör mötas igen. Är givetvis osäker på om han känner likadant. Jag tvivlar, men jag har alltid tvivlat på mitt eget värde i andras ögon när det kommer till kärleksrelationer. :(

Jag är så oerhört svältfödd på närhet att jag nästan går sönder av att tänka på det. Min kropp skrek ”lämna mig inte!!!” när jag kramade Kapet hejdå, och att äntligen ha fått kyssar och sex igen efter orimligt länge väckte känslor jag tryckt undan. Och det kändes otroligt bra att ligga sked med honom.

Jag är rädd att skrämma bort honom genom att bli för ivrig. Samtidigt känner jag ju inte honom så bra, så han kanske inte är ett sånt kap när man lär känna honom. Men jag vill ju få möjlighet att ta reda på det!

Jag är också rädd att jag är på väg in i en liten depression (igen) över alla år jag förlorat, och den ENORMA rädsla jag har utvecklat för att livet skall fortsätta på samma spår med år efter år utan kärleksrelationer. Jag är öppen för kärlek numera, men eftersom jag ofta är väldigt ensam så är det rätt svårt att möta någon spontant.

Jag borde säkert prata med en psykolog, jag blev remitterad häromåret, men hann flytta innan jag fick tid eftersom det var så lång väntan.

Undrar om man kan få stöd till sånt genom jobbet på något vis? Jag har en ganska påfrestande jobbsituation också. Och allt är så jävla tungt rent ut sagt när man inte har ett bra nätverk runt sig. Hanterar känslorna just nu med att träna mycket för att rensa tankarna.

Jag vet att jag inte kan påverka det förflutna. Bara framtiden. Jag är normalt relativt bra på att leva i nuet. Men ibland kommer känslorna över mig och jag blir väldigt ledsen över allt jag aldrig fått uppleva och inte ens vet om jag kommer att få uppleva. Det känns så jävla sorgligt, och tårarna rinner nu när jag skriver det.

Det är så oerhört svårt att prata om. Det är ett mörkt hål som skrämmer de flesta. Jag har i väldigt många år kämpat väldigt för att ge mig ut i nya sammanhang för att möta folk. Det kräver mycket av mig, och det går i vågor. Jag möter en vägg efter ett tag när energin tar slut och jag inte orkar dra mer ensam. Jag försöker berätta lite i taget för folk jag möter. Men det är få som förstår vidden. Nu har jag ett fåtal vänner, de flesta är inte så nära, men några har potential att bli det. (Jag har flyttat mycket, och jag har haft väldigt nära vänner tidigare. Har väl strängt taget fortfarande, men de bor långt bort)
 
Jag har svårt att hantera mina känslor kring Kapet. Jag vill så gärna träffa honom jättesnart, om så bara för att gå vidare efter det utifall han bestämt sig för att avståndet är för stort, eller vad som skulle kunna uppstå.. Jag känner starkt att vi bör mötas igen. Är givetvis osäker på om han känner likadant. Jag tvivlar, men jag har alltid tvivlat på mitt eget värde i andras ögon när det kommer till kärleksrelationer. :(

Jag är så oerhört svältfödd på närhet att jag nästan går sönder av att tänka på det. Min kropp skrek ”lämna mig inte!!!” när jag kramade Kapet hejdå, och att äntligen ha fått kyssar och sex igen efter orimligt länge väckte känslor jag tryckt undan. Och det kändes otroligt bra att ligga sked med honom.

Jag är rädd att skrämma bort honom genom att bli för ivrig. Samtidigt känner jag ju inte honom så bra, så han kanske inte är ett sånt kap när man lär känna honom. Men jag vill ju få möjlighet att ta reda på det!

Jag är också rädd att jag är på väg in i en liten depression (igen) över alla år jag förlorat, och den ENORMA rädsla jag har utvecklat för att livet skall fortsätta på samma spår med år efter år utan kärleksrelationer. Jag är öppen för kärlek numera, men eftersom jag ofta är väldigt ensam så är det rätt svårt att möta någon spontant.

Jag borde säkert prata med en psykolog, jag blev remitterad häromåret, men hann flytta innan jag fick tid eftersom det var så lång väntan.

Undrar om man kan få stöd till sånt genom jobbet på något vis? Jag har en ganska påfrestande jobbsituation också. Och allt är så jävla tungt rent ut sagt när man inte har ett bra nätverk runt sig. Hanterar känslorna just nu med att träna mycket för att rensa tankarna.

Jag vet att jag inte kan påverka det förflutna. Bara framtiden. Jag är normalt relativt bra på att leva i nuet. Men ibland kommer känslorna över mig och jag blir väldigt ledsen över allt jag aldrig fått uppleva och inte ens vet om jag kommer att få uppleva. Det känns så jävla sorgligt, och tårarna rinner nu när jag skriver det.

Det är så oerhört svårt att prata om. Det är ett mörkt hål som skrämmer de flesta. Jag har i väldigt många år kämpat väldigt för att ge mig ut i nya sammanhang för att möta folk. Det kräver mycket av mig, och det går i vågor. Jag möter en vägg efter ett tag när energin tar slut och jag inte orkar dra mer ensam. Jag försöker berätta lite i taget för folk jag möter. Men det är få som förstår vidden. Nu har jag ett fåtal vänner, de flesta är inte så nära, men några har potential att bli det. (Jag har flyttat mycket, och jag har haft väldigt nära vänner tidigare. Har väl strängt taget fortfarande, men de bor långt bort)
Jag tycker du ska kolla om du kan få gå till någon via Företagshälsan. När jag gick pga stress på jobbet pratades det såklart även om ens personliga skyddsnät och vad man har för stöd privat. Just då kände jag mig sjukt ensam och det var något vi jobbade med.

Känner igen mig i mycket av det du skriver.

Kram på dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 031
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 734
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
995
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp